Tvůrci:
Jesse ArmstrongHudba:
Nicholas BritellHrají:
Brian Cox, Jeremy Strong, Matthew Macfadyen, Sarah Snook, Kieran Culkin, Alan Ruck, Nicholas Braun, Hiam Abbass, Natalie Gold, Mary Birdsong (více)VOD (1)
Série(4) / Epizody(39)
Obsahy(1)
Rodina Royových – Logan Roy a jeho čtyři děti – řídí jeden z největších mediálních a zábavních konglomerátů na světě. Seriál Boj o moc sleduje jejich životy poté, co se stárnoucí otec rozhodne ze společnosti odstoupit a jeho potomci zvažují svou budoucnost. Drama, které se odehrává v New Yorku, zkoumá témata moci, politiky, peněz a rodiny. Logan Roy, tvrdý, vlivný a stárnoucí patriarcha, stojí v čele společnosti Waystar Royco, rodinou řízeného mezinárodního mediálního konglomerátu. Žije se svou třetí manželkou, milující a impozantní partnerkou Marciou. Kendall Roy, Loganův nejstarší syn z druhého manželství, ve firmě působí jako prezident divize a je Loganovým právoplatným nástupcem. Kendallův mladší bratr Roman Roy je Loganův upřímný a prostořeký syn, který se rád baví a ve Waystar už nadále nepracuje. Siobhan "Shiv" Royová, Loganova jediná dcera a nejmladší ze všech dětí, se snaží udělat kariéru v politice. Connor Roy, Loganův nejstarší syn a jediný potomek z prvního manželství, se pokouší vést nezávislý život v Novém Mexiku. Jakmile se Loganovy narozeniny zvrhnou v boj o moc mezi otcem a synem i mezi sourozenci samotnými, začne stoupat napětí. Royovy děti stojí před těžkým rozhodnutím poté, co vypukne spor o vedení společnosti a rodinná loajalita se začne drolit. (HBO Europe)
(více)Videa (9)
Recenze (100)
"I love you, but you are not serious people." Dallas pro náročného sviňá... Ehm, diváka. Zbohatlíci s "daddy issues", kdy jeden každý se považuje za alfu (kterou není), si v nejvyšších patrech mrakodrapů vrážejí korporátní dýky do zad, intrikují, lžou, chčijí na(d) spodin(o)u (přeneseně i doslovně) a za americkými úsměvy žabomyší pikle kují. A je to skvělé. Tedy pokud je vám po chuti pragmaticky cynický odosobněný styl, kde není ani náznaku sympatických postav. Bohužel je to sráženo postavou Grega. Což je nejhůře napsaná i zahraná postava na poli veškeré zdařilé quality TV. Je jasné o co se s ní tvůrci snaží, ale tohle je jak zasadit Jar Jar Binkse do původní trilogie. Je až neuvěřitelné, že s ohledem na množství talentu za psacími stroji i před (a za) kamerou, tak nikdo z Nicholase "Goofyho" Brauna nevytáhl byť jednu jedinou scénu, kde by nepůsobil, jakože se teprve snaží pochopit neuchopitelný koncept "hraní". Jinak lze jen chválit, protože výkony ostatních (především pak tria Cox-Strong-Snooková a v pozdějších sezónách i Culkina a Macfadyena) jsou na úrovni, která naprosto upozaďuje veškeré výtky. A to včetně pozvolnějšího rozjezdu i nepřehlédnutelného faktu, že jakkoli první série nemá slabších epizod, tak by z toho nesporně šla vydestilovat minisérie bez ztráty čehokoli zásadního pro postavy/děj/intriky. Jakmile si to však sedne, tak nastává hodokvas intrik, pragmatismu, cynismu, osobních záští, ambicí a "rodinné lásky". O třech sériích pak platí v zásadě nemlich to samé. Stěžejní postavy a linie jsou hodny nejpřísnějších měřítek, ale na každou takovou linii/postavu připadá nějaká výplňová linie/postava. Což neznamená, že by i tak nebyla kvalitní výplň, ale pořád je to jen vata. A tak na každého Kendalla připadá jeden Connor, na každou kudlu-si-vrážející linii připadají eskapády Grega. Finální řada pak přeci jen již jde pouze "po mase a k jádru pudla", tam jsou ty nadbytečné postavy upozaděny. A je to ku prospěchu všem; divákům, seriálu i těm postavám samotným. | S1: 4/5 | S2: 4/5 | S3: 4/5 | S4: 5/5 | ()
Tohle už není quality TV, ale hyperquality TV. Precizně vybroušený diamant, který během svých 4 sérií ani jednou nezakolísá a k jehož každé epizodě by se člověk měl obléct jako do opery a otevřít si kvalitní víno. Dysfunkční rodina nepatří mezi moje oblíbená témata, ale tuhle jsem si komplet zamiloval. Skvěle napsané a fantasticky zahrané postavy, napínavý děj a snappy vtipné dialogy. ()
Seriál, který mě dokáže po čtyři série tahat něčím, co silně připomíná bažinu tvořenou směsí bahna, výsledného produktu kafilerie a nelegální skládkou žíravin, aniž by sklouzával do zbytečného sentimentu a patosu mě musel nutně bavit. Byla to přesně taková záležitost, u níž váhám mezi nevolností a zvráceným nadšením. No, a přestože si můj mozek nejednou "ublinknul", zvrácené nadšení zvítězilo na celé čáře. Vzhledem k povahovým vlastnostem jednotlivých postav jsem si sice za celou dobu nenašel žádnou oblíbenou figuru, ale to mi ani trochu nebránilo v tom, abych si osudy celé dysfunkční rodiny Royových dokonale užíval. / Poučení: Jak se asi žije lidem, kteří ztratí práci a v kapse jim nezbývá víc než několik miliard? ()
Dallas pro tohle tisíciletí. Na začátku jsou všichni dickové, ale postupem seriálu jsou sice pořád dickové, ale na jejich dickovství si zvyknete a máte je rádi. A celé to je to mnohem vtipnější, než jsem čekal. Nějak zvláštně to funguje dohromady. Koukáte se, jak se bohatí lidi navzájem pojebávají a do toho sypou suché fóry a prasárny. Nebyla to pro mě úplně binge záležitost, ale bavil jsem se. EDIT: První sérii se to hledalo, ale druhá a třetí jsou skvělé. Skvělý mix politikaření, nevyřčených rodinných a osobních traumat a humoru. Měním hodnocení na 5* a nemůžu se dočkat další série. ()
Luxus jako přirozený stav bytí, bez naleštěnosti a okázalosti, v prostředí, kde je upřímnost dýkou i štítem zároveň. Cokoliv řeknete, může a bude použito proti vám; cokoliv může být taktika, jak vás navždycky zakopat do země. Na vrcholu je to totiž plné ztracených existencí, pro které je pokrevní pouto k smíchu v porovnání s mocenskými pakty, toxickou kodependencí a parazitováním s cílem ukousnout si co možná největší krajíc z jednoho impéria špíny. A vlastně ani nezáleží na tom, jestli jste Number One Boy, prostřední spratek nebo nejmladší a k tomu jediná žena. Automaticky máte v životě nevyčerpatelný počet druhých šancí s doživotním odmítáním zodpovědnosti, ale vystoupit z šarády znamená čelit vlastní irelevanci a bezcílnosti. A tak hrajete dál. Protože když je představení to jediné, co v životě znáte, uděláte vše proto, aby nikdy nezhasla světla. 100 % ()
Galerie (551)
Zajímavosti (9)
- Režisér Adam McKay úspešne presadzoval natáčanie seriálu na 35 mm film namiesto digitálneho materiálu, aby ságe o starých peniazoch dodal klasickejší vzhľad. (belinko)
Reklama