Tvůrci:
Jesse ArmstrongHudba:
Nicholas BritellHrají:
Brian Cox, Jeremy Strong, Matthew Macfadyen, Sarah Snook, Kieran Culkin, Alan Ruck, Nicholas Braun, Hiam Abbass, Natalie Gold, Mary Birdsong (více)VOD (1)
Série(4) / Epizody(39)
Obsahy(1)
Rodina Royových – Logan Roy a jeho čtyři děti – řídí jeden z největších mediálních a zábavních konglomerátů na světě. Seriál Boj o moc sleduje jejich životy poté, co se stárnoucí otec rozhodne ze společnosti odstoupit a jeho potomci zvažují svou budoucnost. Drama, které se odehrává v New Yorku, zkoumá témata moci, politiky, peněz a rodiny. Logan Roy, tvrdý, vlivný a stárnoucí patriarcha, stojí v čele společnosti Waystar Royco, rodinou řízeného mezinárodního mediálního konglomerátu. Žije se svou třetí manželkou, milující a impozantní partnerkou Marciou. Kendall Roy, Loganův nejstarší syn z druhého manželství, ve firmě působí jako prezident divize a je Loganovým právoplatným nástupcem. Kendallův mladší bratr Roman Roy je Loganův upřímný a prostořeký syn, který se rád baví a ve Waystar už nadále nepracuje. Siobhan "Shiv" Royová, Loganova jediná dcera a nejmladší ze všech dětí, se snaží udělat kariéru v politice. Connor Roy, Loganův nejstarší syn a jediný potomek z prvního manželství, se pokouší vést nezávislý život v Novém Mexiku. Jakmile se Loganovy narozeniny zvrhnou v boj o moc mezi otcem a synem i mezi sourozenci samotnými, začne stoupat napětí. Royovy děti stojí před těžkým rozhodnutím poté, co vypukne spor o vedení společnosti a rodinná loajalita se začne drolit. (HBO Europe)
(více)Videa (9)
Recenze (100)
// Peníze ničí charakter. V tomhle seriálu ale ještě jako bonus dělají z lidí zábavné retardy. Jakmile si tedy člověk zvykne na to, že se občas ústřední postavy chovají jako kompletní idioti, a tím nemyslím jenom hloupě, ale místy vyloženě výstředně (rozlučka se svobodou je v tomhle vrchol), je to vlastně celkem solidní rodinný drámo s nekompromisním Coxem coby hlavním patriarchou vs. roztěkaným Jeremym Strongem coby marnotratným synem. Velký plus za téměř mockumentary kameru, která bezvadně koresponduje s tímhle světem peněz a dodává tomu punc něčeho zase trochu jiného, a taky hudbu, která ty nejvíc zásadní momenty tak parádně podtrhuje, že si je budete přehrávat v hlavě ještě o několik týdnů později. Jediný mínus první řady je tak v zásadě úvod, kde ten koncept nedrží pohromadě tak, jako v pozdějších epizodách, a postava Romana, která by si zasloužila o něco větší prostor a taky citlivější zacházení, když už trpí čímkoliv to je, čím trpí. 1. série - 8/10, 2. série - 10/10 ()
Je to takovej Dallas, akorát z jiného prostředí... a je to pojato v modernějším duchu. Tak moderním, že v tom musí být minimálně jeden teplej asiat. Ten, kdo to napsal, se v tom korporátním bordelu musí asi slušně vyznat, protože to vše dávalo smysl a byl to dobře vymyšlené. Intriky se intrikují a rodina je sviňská a skrz naskrz prohnilá. A to bylo to, co mě drželo v křesle celou první sérii. Akorát mě hlavně ze začátku dost sral ten neustálý jakoby ruční zoom kamery. Herecky dobře vybrané typy, ať už jde o vzkříšeného Kierana Culkina, bezskrupulózního Jeremyho Stronga nebo zajímavou Sarah Snook. A samozřejmě Brian Cox je tam osobnost největší. Jen ten Matthew Macfadyen je na můj vkus asi až moc britskej, chch, a má divnej tón hlasu. 2. série: Nerozumím všemu tomu, co se týká businessu, akcionářů, akvizicí a jak to má fungovat, ale jedno je jisté - že podrazy jsou pořád podrazy a že jde pořád o prachy a o moc. Všichni zbohatlíci se chovaj jak posraní aristokrati, až nestačím kroutit hlavou nad tím luxusem, plýtváním a obchodováním v částkách, které jsou astronomické (většinou se zaokrouhluje na miliardy). Z nějakého důvodu je to ale pořád tak chytlavé. Co mi moc nešlo pod knír, tak ta provinilost Kena (Jeremy Strong), kterej všude chodil vážnej a smutnej, jak kdyby ta role úplně ztratila smysl života. A taky se mi nelíbila Holly Hunter, ani rolí, ani svou divně šišlavou mluvou a herectvím. Ale jinak je to plné fuck-fucking hlášek, které tam trousí snad úplně každý, Romanových (Kieran Culkin) sprostých a černohumorných průpovídek a problémů, které chudý člověk nemusí řešit. Super. 3. série: Tak trochu už se opakujeme, teda hlavně s tím, že nevím, o co tam přesně jde. Teda vím - o prachy. Ale ty způsoby, jak toho chcou dosáhnout a navzájem se ojebat různými tržními ojebávkami. Prostě se to stočilo trochu do stereotypu a i když mě to stále baví, snížím hodnocení o jednu hvězdičku na 3. A ty luxusní interiéry a exteriéry, to jsou vždy třešničky na dortu. Jo a nesmím zapomenout, že už od začátku je hodně chytlavé to hudební téma, které se v různých provedeních (dle situace a nálady) objevuje v jednotlivých epizodách. A čtvrtou řadu si nemůžu nechat ujít. V té to paradoxně tou smrtí trochu ožilo, že jsem se už chtěl pomalu vracet na 4 hvězdičky, ale rozmyslel jsem si to, protože ten děj byl už potom vlastně pořád dokola jedno a to samé. Prostě kdo dostane jakou funkci a kdo tu hlavní. Boj o moc, no, boj o moc. Dobrej seriál, dobrej, ale né dostatečně úchvatnej, abych ho musel vidět znovu. ()
To jsem se zas nechal nalákat na extatické reakce některých nekritických konzumentů natahovaných seriálů. Vydržel jsem celých 20 hodin, které mi nikdo nevrátí. Přes slibný začátek to nakonec rozbředne jako většina "neuzavřených" seriálů, a obě sezony jedou podle osvědčeného mustru "8 hodin žvanění a natahování, něčím ten vysílací čas vyplnit musíme, pak ve dvou dílech trochu vyeskalujeme napětí, aby se lidi začali těšit na další sezonu, pak zas 8 hodin žvanění a natahování, něčím ten vysílací čas vyplnit musíme, pak ve dvou dílech trochu vyeskalujeme napětí, aby se lidi začali těšit na další sezonu, pak zas 8 hodin žvanění...". Přitom některé postavy jsou dobře napsané a seriál hezky ukazuje morální bahno vyšší společnosti, a kdyby to byla čtyřdílná minisérie, bylo by to super. Na další neuzavřený seriál se zas jen tak nepodívám. ()
Vrchol televizní tvorby. Nejdokonalejší duett rodinných vztahů s politicko-korporátními zájmy. Herecký koncert všech zúčastněných, natočený nejsvěžejším okem za kamerou za poslední léta, s invencí tvůrce Jesseho Armstronga. Jeremy Strong se mi šplhá do top10. Díky 4. sérií pro mě nejlepší seriál posledních 5 let. ()
Neustálé lhaní a faleš mi zpočátku silně lezly na nervy. 1) Jak takhle mohou lidé žít? Podraz střídá podraz a všichni se u toho příjemně usmívají._____ 2) Postupně vynikne jakýsi až britský gervaisovský ironický pohled na věc, který spolu se zajímavými dialogy poskytuje zajímavý zážitek._____ 3) První řada má stylové zakončení a lze se nadíti toho, že další řada úspěšně naváže._____ 4) Přihoďme 40letého přitažlivého Jeremy Stronga (syn Kendall, chce převzít firmu) a 36letého rovněž přitažlivého Kierana Culkina (mladší syn Roman, princátko) a úspěch je nasnadě._____ 5) 11.11.2019 - Druhá řada je trochu lepší, než první, možná proto, že se už v tom množství postav orientuji. Třetí řada je už ohlášena. Tak si počkáme._____ 6) 21.1.2022 - dočkal jsem se. Třetí řada je, řekl bych, stále stejnější. Stále stejné týpky, stále stejné zápletky, které mě stále baví._____ 7) Shodou okolností jsem sledoval dílo společně se seriálem Panství Downton. Neskutečně bizarně působil rozdíl mezi uhlazenou angličtinou vyšších vrstev v Downtonu a vulgární moderní angličtinou současných amerických "vyšších" vrstev._____ 8) Těším se na čtvrtou řadu. ()
Galerie (551)
Zajímavosti (9)
- Jedním z výkonných producentů seriálu je Will Ferrell. (alook)
- Sídlo Waystar Royco je umístěné v One World Trade Center. (alook)
- Skladba, ktorou sa otvára celý seriál, je aj tematicky veľmi príhodná, nakoľko ide o poctu New Yorku v podobe "An Open Letter to NYC" od legendárnej kapely Beastie Boys z roku 2004. (Real Tom Hardy)
Reklama