VOD (1)
Obsahy(1)
V krátkém animovaném filmu Bao od studií Disney a Pixar dostane stárnoucí čínská maminka, které už dávno děti vyletěly z hnízda, druhou šanci prožít mateřství, když ožije jeden z jejích knedlíčků jako malý veselý chlapeček. Maminka nový uzlíček štěstí uvítá s nadšením, ale knedlík začne rychle růst a maminka dojde k hořkosladkému poznání, že nic nezůstane malé a roztomilé navěky. Krátký film od Pixar Animation Studios a režisérky Domee Shi mapuje radosti a strasti rodičovství pohledem barvité, štědré a chuťově výrazné čínské komunity v Kanadě. (Falcon)
(více)Recenze (52)
Pixarovská animace je sice pěkná, ale nějak vnitřně cítím, že mezi krátkými snímky bych raději velká studia neviděl. Nechal bych to čistě jako soutěž nezávislých snímků, protože Pixar/Disney disponuje neomezeným množstvím prostředků i lidských zdrojů, a proti tomu se s malým filmem spíchnutým doma na koleni těžko soupeří. „Knedlík“ byl řádně roztomilý, ale pokud jsem si z toho měl odnést něco hlubšího, tak se to nestalo. Jediné, co mě u filmu napadlo, bylo přísloví „samou láskou bych tě snědl“. [Oscary 2018] ()
Nejsilnější a nejpravdivější krátkometrážní pixarovka, pojednávající o hrozbě hyperproaktivního rodičovství, kdy rodič nepodporuje v dítěti zdravou samostatnost, je zaslepen vlastním egem a pro jeho chování je mu omluvou strach ze samoty a vlastní prázdnoty. Na straně druhé začíná dospívající dítě pociťovat onu nepříjemnou svázanost, nedůvěru v samo sebe, a vzniká u něj pocit zloby, a zároveň viny za to, že nedokáže rodiče udržet šťastného. To vše snímek dokáže předat prostřednictvím personifikace syna Baa do indonéského pokrmu zvaného Baozi a jeho následného zhmotnění. Nádherná gradace příběhu, která vyvrcholí legendární scénkou „samou láskou bych Tě snědla“. Za mě ta nejpovedenější a vizuálně nejkrásnější pixarovka. Plná palba. Doporučuji. 💯 (26.04.2021) ()
Cítím se trochu ošizen o určitý narativní úder na solár, když jsem kvůli sociálním sítím dopředu věděl jeden z klíčových momentů tohohle kraťasu. Ten moment, kdy bylo slyšet v kinosále kolektivní prudké nadechnutí a několik šokovaných poznámek. Přesto předpokládám, že by se můj pohled na snímeček nezměnil nijak radikálně, kdybych o tom předem nevěděl. Bao je ve své podstatě velmi konkrétní příběh, čímž se výrazně liší od dosavadních Pixaráckých krátkometrážních snímků, z nichž většina buď obnažovala myšlenky na koncepty, bavila se vizuálním blbnutím, nebo v nejlepším případě obojí kombinovala (řečeno s tím, že Piper, Lou ani Snajayův Super tým jsem dosud neviděl). Ačkoliv i Bao má náznaky obojího, pořád je na snímku vidět, jak čerpá z opravdové zkušenosti. Což by bylo samo o sobě asi fajn, pak ale nechápu, proč se snímek vůbec zaobíral tím alegorickým začátkem? Bylo to kvůli onomu mně vyspoilovanému momentu a jednomu, dvěma vizuálním gagům? Přijde mi, že tenhle příběh se dal vyprávět dvěma způsoby, ale tvůrci neměli jistotu, že ani jeden z nich by to vyprávění sám o sobě utáhnul, tak je prostě zkombinovali. Já bych byl přitom mnohem zvědavější, jak by se poprali s tím, kdyby ho museli vyprávět čistě skrz to metaforické. ()
Bao je rozhodně jeden z nejbizarnějších předskokanů k celovečerním animákům, kterého se mi v kině dostalo - zařadil bych ho vedle stejně podivné Lávy z roku 2015. Člověku bylo celkem jasné, jaké poselství sebou film nese a na co se tvůrci snažili okatě upozornit, nicméně největším problémem bylo samotné provedení onoho poselství. Podle reakcí v kinosále jsem nebyl jediný, kdo byl zaskočen poněkud drastickým vyústěním. Film, u kterého slovní spojení "animovaná JEDNOHUBKA" nabírá doslovně na významu. ()
Milý a poetický kraťas o dospívání, mateřství a rodině. Musím říct, že rozuzlení "knedlíčkové" části bylo relativně překvapivé a potěšilo mě. Navíc je celý námět dost realistický, přičemž pointa vyznívá jasně a jednoznačně (chápu, že to nemusely pochopit děti, ale pokud to nedošlo někomu ze starších...). Za mě povedený předfilm ještě povedenějších druhých Úžasňákových. Pixar to zvládl perfektně. ()
Galerie (9)
Photo © Pixar Animation Studios
Zajímavosti (4)
- Jedná se o 47. krátký animovaný film od studia Pixar. (Comida)
- Snímek Bao se stal prvním z řady krátkých filmů od Pixaru, který režírovala žena. (Sadova302b50)
- Film se odehrává v Torontu, na začátku je v pozadí vidět slavná CN Tower, nejvyšší věž na západní polokouli. (vojtaruzek)
Reklama