Režie:
Jean-François RichetScénář:
Éric BesnardKamera:
Manuel DacosseHrají:
Vincent Cassel, Olga Kurylenko, Denis Ménochet, August Diehl, Freya Mavor, James Thiérrée, Patrick Chesnais, Antoine Basler, Denis Lavant, Fabrice Luchini (více)Obsahy(1)
Vidocq (Vincent Cassel), zloděj a dobrodruh vedoucí bouřlivý život, se po velkolepém útěku z přísného vězení schovává pod rouškou obchodníka s tkaninami. Když ho zločinná minulost dostihne, jde do obchodu s místní policií a zavazuje se vyčistit pařížské ulice od zlodějů a vrahů. Stává se hlavou francouzské policie. Tajemství na nejvyšší úrovni moci, brutální vraždy a temné klima Paříže během napoleonské éry. (Magic Box)
(více)Videa (5)
Recenze (119)
Frantíci tyhle filmy umí a já si zase po delším čase pošmáknul . Mám rád tu starou Paříž s ulicemi plnými nepořádku, s domky všelikých tvarů a namačkaných pater s čadícími komíny nalepenými na sebe... Ty průhledy na rozestavěný vítězný oblouk... A pak ta chátra v ulicích i kočáry těch, terým se vyhnula gilotina... Vincent je pro tyhle role také jako stvořený, takže bylo jisté, že se nudit nebudu. Freya Manor je pro mne hoooodně příjemným objevem :-). Potěšila i účast Olgy, od té bych se věru nechal nechal postřelený ošetřovat opiem v její posteli na jejím zámku... Kdo ale trochu zapátrá v paměti, jistě si vzpomene, že jméno Vidocqa i jeho činy mu nejsou neznámé. Věnoval se mu totiž jeden z dílů našeho předlistopadového výborného seriálu Dobrodružství kriminalistiky. Já jen doufám, že se tento film dostane do červených čísel, protože si to dle mého názoru naprosto zaslouží. Dávám za 4 rolničky na cvičném paňákovi. * * * * ()
Vcelku je zřejmé, že se Francouzi po vzoru Hollywoodu snažili rozeběhnout historicko-dobrodružnou ságu. Jenže divákům se na temnou dvouhodinovou expozici Vidocqových osudů nějak moc nechtělo a film propadl. Je to trochu škoda, protože závěr láká na další díl s triem Vidocq - Fouché - baronka na pozadí napoleonských válek. A to by nemuselo být špatné. Jenže ta expozice je opravdu občas dost zdlouhavá, a i když je finále pojaté ve velkém stylu, celé je to, i přes tu výpravu, takový dvouhodinový pilot k seriálu. A pilot do kina nepatří. ()
To mohl být tak zajímavý příběh: kriminálník, který za časů Napoleona zavedl nové metody ve francouzské kriminálce. Jenomže tvůrci z toho nevytěžili ani prd. Měla jsem pocit, že jsem vždy scénu před nebo za dějem. Že kamera snímá jakýsi tápavý úvod, či dýchavičný závěr, samotný děj a akci však vynechává. ____Takže mě příběh ničím nezaujal. Byť se tvářil děsně hlubokomyslně, v podstatě to byla historka o několika zradách, kdy Vidocqovi vznikl úhlavní nepřítel tak nějak z ničeho nic. Prostě nejdřív mu pomáhal sám od sebe, pak se mu mstil sám od sebe. Jediné vysvětlení je snad, že se do Vidocqa zamiloval a ten, moula jeden, si toho ani nevšiml. Vlastně si toho chlapíka vůbec nevšiml, dokud tedy ten nezačal uskutečňovat svou ničím nevyprovokovanou mstu. To vše ještě za doprovodu nevhodné hudby jak od slečny ze švýcarského penzionátu, která si myslí, že je skladatel. ____ Ale do kostýmů a lokací museli tvůrci vrazit dost peněz. SHNRUTÍ: Každý je zrádný. Akorát ti nahoře na to místo kudly používají intrikaření. ()
Dojmy z toho mám podobné jako třeba z Pýchy a předsudku - je to poctivě natočený film, herci ok, kostýmy ok, kamera ok, hudba ok, ale bohužel mě prostě zjevně éra raného novověku nebaví. Zámky, korzety, rukavice, klobouky, šerm a soubojové pistole holt nejsou pro mě. Takže obecné hodnocení pro ostatní asi tři hvězdy, ale sám za sebe bych si tu měl dát dvě, aby mě nenapadlo se na to dívat znovu. ()
Možno objektívne aj za štyri, ale ani neviem prečo, som očakával skôr detektívku s vyšetrovaním nejakého krvavého prípadu v historickej Paríži. No ale máme tu drsnú historickú politickú drámu, kde sa až príliš často mení pozícia figúrok na šachovnici, vrátane "kráľa a kráľovnej". Vidocqua by sme mohli v tejto partii označiť za vežu. No a popri úžasnej výprave a prvotriednom obsadení tu máme množstvo intríg, predovšetkým však obrovské kvantum mŕtvol, až som mal obavy, že už ani niet koho zabíjať, vraždiť a podrážať. V tomto smere na mňa Vládca Paríža pôsobil časom dosť monotónne, až ubíjajúco násilne, pričom postavy na strane zákona mali vždy omnoho presnejšiu mušku, rýchlejšie reflexy, prípadne umierali pomalšie, než ich protivníci. 70% ()
Galerie (37)
Zajímavosti (10)
- Pro účely filmu přibral Vincent Cassel 15 kg váhy, aby se přiblížil mohutnosti skutečného Eugène-Françoise Vidocqa. Pro režiséra Jeana-Françoise Richeta to neudělal poprvé – přibližně 20 kg Cassel přibral už pro natáčení diptychu Veřejný nepřítel č. 1 / Veřejný nepřítel č. 1: Epilog (2008). (Komiks)
- Postava Eugena Francoisa Vidocqa (Vincent Cassel) se objevuje i v kultovním československém seriálu Dobrodružství kriminalistiky (od r. 1989, konkrétně v epizodě Stopa (1989). Zde ho ztvárnil Boris Rösner. (CRUZ05)
- Název filmu se objeví až během závěrečných titulků. (noelcoward73)
Reklama