Režie:
Nicolas PesceKamera:
Zack GallerHudba:
The Newton BrothersHrají:
Andrea Riseborough, Demián Bichir, John Cho, Betty Gilpin, Lin Shaye, Jacki Weaver, Frankie Faison, William Sadler, Nancy Sorel, Tara Westwood (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Videa (2)
Recenze (166)
Jako nezaujatý divák, který neviděl jedinou předešlou Nenávist a ani to nemám v plánu (zatím), jelikož nevyhledávám tento druh Hororů, tak tahle novinka se mi dost líbila. Už tenkrát trailer, mě dost navnadil (scéna s useknutými prsty a hnijící černoch). A celkově jsem nečekal, že to bude celé až tak brutální (velký +). Atmosféra byla též výborná, snad jen Andrea Riseborough se mi nezamlouvala, vypadala jak po měsíčním, pikovém mejdanu. Jinak za mě velká spokojenost. Krásně děsivý, nenáročný Horůrek. ()
Zápletka je asi tato: Po tom co mladá matka zavraždí svou rodinu ve svém vlastním domě se detektiv pokouší vyšetřovat záhadný případ a zjistí, že dům je prokletý pomstychtivým duchem. Potom si vezme na mušku tuto démonickou povahu a je nucen dělat cokoliv, aby ochránil sebe a svou rodinu od škod ducha.Je to tedy typ hororu duchařina. Pesce najmul dobré herce a prohýřil zápletku, která není moc zajímavá , aby horor uspěl na hororovém trhu. Filmově to skřípe a vrže a připomíná to koš s odpadky. Věřím , že herci je při natáčení cítili. Je to kandidát na nejhorší film roku. ()
V první řadě musím ocenit, že Vás režisér Nicolas Pesce udržuje v konstantním napětí, které po celou dobu stopáže funguje velmi dobře. Na druhou stranu zde ale velmi zamrzí absence nějakých propracovanějších "lekaček", jelikož ty užité jsou zjevné několik minut předem a vůbec nefungují. The Grudge je tedy další z dlouhé série rádoby hororů, jehož ambice dalece přesahují schopnosti tvůrců. Škoda. ()
Zázrak se nekoná. Ona Nenávist byla vždy spíše tendenční záležitostí. Musím se přiznat, že jsem naivně očekával hlubší děj. Místo toho divák dostal slepenec časových linií, ve kterých se značná část diváků ztrácí. Ve výsledku jim zbude pohled na permanentní čekání na lekací scény, které vůbec nefungují. Chybí zde nějaká psychologická předehra, která si diváka podmaňuje do takové míry, že chce zavřít oči. Onen pocit nepřišel, pragmatická myšlenka, že když už jsem si to zaplatil tak to také uvidím celé, byla jednoduše silnější než strach. Pro režiséra bylo snazší ve vteřině zvýšit zvuk o několik desítek decibelů a hodit tam nezřetelnou tvář. Spíše cílí na biologické reakce těla na agresivně hlasité a rychlé podněty, které člověk nemůže příliš ovlivnit. Chvílemi jsem měl pocit, že jsem parádně naletěl mladému režisérovi, který světu neukázal nic převratného, a jestli si vzal hypotéku na dům s domněním, že právě udělal díru do filmového světa, tak s tímto výkonem nechť hledá nějaký ten motel. Nabízí se ona Cimrmanovská slova - "debil v divadle - neví se, zda je na jevišti nebo v hledišti." Svět Nenávisti je přespříliš vyždímán, všechny filmové odnože tohoto hororového světa měly skončit už před sedmy filmy. Pro ty, kteří očekávají od hororu pocit strachu, a je naprosto retardovaný a neempatický, tak mu film dá vše, co od něj žádal. Bystřejší divák totiž přesně tuší, co se bude dít, a kdy přijde na plátno špatně nalíčená herečka. Prostředí bylo zvoleno poměrně dobře, ale uznávám myšlenku, že by se měl divák zorientovat v prostředí. Pokaždé film ukázal ještě další chodbu nebo místnost navíc, až se zdálo, že se děj odehrává v hotelu z Osvícení. Herci pobíhají odnikud nikam, jejich pohyby nemají smysl a vše jenom nahrává pocitu, že se máme bát a nemáme myslet. Je mi jasné, že se dnes točí filmy především pro americké diváky, kteří jsou stále tupější. Kubrick to věděl, proto americká verze dříve zmíněného Osvícení byla mnohem delší než ta evropská. A dnešní produkce se snaží o minimalizování děje, protože se nechtějí obtěžovat s nějakým vysvětlováním. Absence dialogů a rozvíjení postav film naprosto posílá do sraček, protože už po tisícím zjevením jsem spíše nabýval pocitu, že se jedná o dokument o stalkerech s leprou. Strach rapidně klesal, a už během 40 minut se začali diváci spíše smát. Nevím, zdali to bylo uvědoměním, že vyhodili peníze za půl hodiny reklam a 94 minut stupidního filmu, nebo proto, že má kolegyně (jako jediná), si vykousala všechny nehty, a vzhledem k tomu, že po kině nebyla schopná o filmu mluvit, tak nejspíše byla v katatonickém stavu. K největšímu klišé jsem ještě očekával udělat z kašlajícího policejního parťáka chodící rakovinu plic - občas zakašlal a pořád kouřil. Vsadím se, že původně měl rakovinu a na sklonku svého života chtěl parťačku zachránit tím, že zapálí dům a během této zábavy sám zemře. Kde jsou ty doby, kdy scénář k filmům nepsala ještě umělá inteligence. Obával jsem se jediného, a to svých kolegů, které jsem na film nalákal slovy, že se budou bavit. () (méně) (více)
Občas se stane, že si z Číny odnesete něco jiného, krom samotné korony.. třeba takovou Nenavi-St, vaši čínskou tchýni, když jste si brali vietnamskou imigrantku jménem Yoko Poko Moko či Pako? No jedno vím jasně, že je strašná piko. Ja se tak dívám na místní asijský rádoby kritiky (píčumily), hodně lidem se tenhle desátý remake hnusné a bíle odrůdy Samary, nikomu nelíbil a dáváte tomu hned odpadní smetí, a zařazujete to hned do nejhorších filmů za tento rok. Naserte si! Konečně jsem za ten měsíc našel zajimavý hororůrek, a nemusel si hned vypíchat svoje tři oči a tři bradavky. Na duchařiny dvakrát nejsem, a nic kromě hrachové kaše, po které mám taky pár duchů v domě, mě tenhle subli-žánr sere do morků kostí. Koho zajímají kritici ze zámoří? Oni dají samé intelechtuální sračce aspoň 100%, ještě s bůhvíjakou chválou, a přitom nejde o žádný zázrak z hoven. Z temnýho a strašidelnýho bubáka Sakura-Mochito-Takidže-Kamikadze, jsem si hodně nakládal do slipů, a naklepával řízky od stehen. Aspoň každý horor musí obsahovat nějakou nadsázku a pičoidních klišé, ale tady se na to sralo, protože všichni věděli, že s filmu zbydou jen negativní recenze, takže se úplně sralo na nějaký vážný tón. Černý Teletubbies mě budou strašit ještě hodně dlouho na hajzlu, a budu se bát koupat ve vaně.. ()
Galerie (25)
Zajímavosti (7)
- Na policejní stanici vybírá Goodman (Demián Bichir) mezi filmy 48 hodin (1982) a Francouzská spojka (1971). (Duoscop)
- V průběhu filmu si lze několikrát všimnout číselné symboliky. Vícekrát je v záběru „haunting house“ s číslem popisným 44. Naopak policejní stanice hlavní hrdinky má číslo popisné 999. „Andělské“ číslo 44 symbolizuje pozitivní energii a boží ochranu, naopak 999 – pokud jej obrátíme – značí „ďábelské“ číslo bestie 666, což je vlastně úplně obráceně (detektivové jsou přeci ti hodní a nenávistní bubáci naopak zlí). (Haymar)
- Snímek měl být původně restartem celé série, avšak během rozhovorů režisér Nicolas Pesce potvrdil, že souvisí se snímky Nenávist (2004) a Smrtící nenávist 2 (2006). (fiLLthe3DD)
Reklama