Reklama

Reklama

Zločiny Velké Prahy

(seriál)
Česko, 2021, 11 h 3 min (Minutáž: 63–69 min)

Režie:

Jaroslav Brabec

Kamera:

Pavel Berkovič

Hudba:

Jan Ponocný

Hrají:

Jaroslav Plesl, Jiří Langmajer, Denis Šafařík, Lenka Vlasáková, Sabina Rojková, Darija Pavlovičová, Lucie Žáčková, Miroslav Táborský, Jiří Bartoška (více)
(další profese)

Epizody(10)

Obsahy(1)

Dne 1. ledna 1922 došlo ke sloučení centrální Prahy s třiceti osmi městy a obcemi, které ji obklopovaly. Vznikla tak Velká Praha a pražská státní policie začala pracovat tam, kde dosud působilo jen četnictvo. Byl to prostor méně bohatý a vznešený, ale o to pestřejší a živější. Velká Praha byla tvořena nejen klasickou městskou zástavbou, ale i vesnicemi, lesy, zemědělskými statky, továrnami, bohatými vilami i chudinskými slumy. Hlavní postavou je inspektor Budík, muž velmi lidský, zmítaný nectnostmi i slabostmi, nicméně také mimořádně bystrý, všímavý a především schopný velké psychologické exhibice, kterou se vyznačují slavní detektivové. Zmítá se ale územím Velké Prahy - ani městem, ani venkovem - odsunutý z centra města bank, restaurací, divadel, která tak miluje. Stále elegantní se brodí v blátě a hnoji předměstí a soustřeďuje svůj mozek na nečekané zkratky a obraty. (Česká televize)

(více)

Recenze (110)

Malarkey 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Jako u každého nového seriálu České televize, tak i zde jsem měl velká očekávání. Mohlo se jednat o dobově nesmírně zajímavou detektivku, navíc s dobrými herci. Jenže celý ten námět ztroskotal na samotných jednotlivých námětech. Když jsem se o tomto seriálu bavil s tátou, který má české dobové detektivky hodně rád, tak mi říkal, že ze začátku nic moc, ale že postupem času se to začalo lepšit, což je vlastně pravda. Jenže poslední díl to dost zazdil. Přišlo mi, jak kdyby to vůbec nemyslel vážně a ze všeho si jenom utahoval. Dobrou detektivku nedělá dobrý jeden, nebo dva díly. Dobrou detektivku navíc dělá i dobrý vyšetřovatel a tam jsem měl taky trošku problém. Jardu Plesla mám hrozně rád, ale jeho postava inspektora Budíka byla hrozně nepřístupná a tím pádem i dost taková nevýrazná a nezajímavá. Jeho pobočník Jirka Langmajer byl pak klasicky dobrej, ale fungoval tu jenom jako takovej rádce figurka navíc. Třetí do party – nováček – pak dostával nejenom sodu od inspektora, ale scénáristi se na něm pomstili i v rámci bočního milostného příběhu, který byl vlastně úplně o ničem a k ničemu. A tato trojka pak řeší sérii vražd, která se odehrává v atmosfericky hezkém pražském venkově, kde jsem párkrát zaslechl i narážky na můj rodný Brandejs a okolí, což mě potěšilo. Nicméně v kontextu s celým seriálem to nic nezměnilo na tom, že tento seriál je spíš zklamání. ()

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Festival fádnosti. 1) Fádní kriminální případy řeší fádní tým._____ 2) Seriálu nelze upřít jistou míru atraktivity. Tvůrci si snaživě vyhráli s prostředím, dobovými reáliemi a obsadili dobré (většinou) a mně příjemné (většinou) herce. Ale vše přebíjí mdlý scénář předepisující mdlým postavám vskutku mdlé chování._____ 3) A jak je to s přitažlivostí herců? 27letý Denis Šafařík s příšerným knírem vypadal trochu sexy jen v posteli. 47letý Jaroslav Plesl a 55letý Jiří Langmajer v tomto seriálu u mě nebodovali vůbec._____ 4) Velmi oceňuji místní Zajímavosti. Dozvěděl jsem se, že knírek Denise Šafaříka rostl dva měsíce (dodal SONY_) nebo že kocour Arnošt při natáčení s Jiřím Bartoškou častokrát slastně vrněl (dodala Česká televize). To nevědět, ničemu nerozumím. ()

Reklama

Cheeter 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Na tenhle seriál jsem se dost těšil. Ze začátku byl zklamáním. Úroveň prostě nebyla valná. Později naštěstí úroveň vzrostla, byl to nakonec nenáročný zážitek. To, co oceňuji je snaha to propracovat co nejlépe, pokud jde o dobové reálie a ukázání jejich rozmanitosti a složitosti. Za to určitě pochvala. Ale aby to bylo dobré i celkově, tak tomu ještě dost scházelo. ()

rublik05 

všechny recenze uživatele

Těšil jsem se na další povedenou detektivku z mého oblíbeného období první republiky, která by se teoreticky konečně mohla kvalitativně přiblížit legendárním Četnickým humoreskám. Očekávání bylo tedy obrovské. Už první díl dal ale jasně najevo, že veškeré mé očekávání bylo až zbytečně moc velké. Nemohu tvrdit, že by se tvůrcům nepovedlo dobové prostředí nebo atmosféra, to nikoliv. Největší problém jsem měl s všudypřítomnou nudou a hlavně totálně odfláknutým příběhem. Každá epizoda sice měla jiný zločin a vyšetřování, dohromady ale všech 10 epizod nepřineslo nic zajímavého, co by stálo za poohlédnutí, nedej bože k opakovanému shlédnutí. I slibné herecké obsazení mě svým způsobem zklamalo, Jaroslav Plesl ani Jiří Langmajer na mě nijak nezapůsobili a jejich pověstné charisma jako by se zcela vytratilo. Příště to třeba soudruzi z ČT vymyslí mnohem smysluplněji a hlavně zajímavěji, aby se nejednalo jen o pouhou tuctovou, podprůměrnou, ale především jednorázovou záležitost. 3/10. ()

otík 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Velmi nevyrovnaný seriál, který kdyby se věnoval pouze detektivním příběhům, udělal by lépe, než když se asi polovina děje točí kolem hlavních hrdinů. Budiž, děj kolem Langmajerovy postavy je aspoň sem tam vtipný, ale dění kolem Pleslova Budíka a jeho rodiny je čím dál více nezajímavý, očekávaný a ke konci snad až trochu trapný. Nad některými scénami zůstává až rozum stát, jak jsou v kontextu děje zbytečné a nezajímavé. Jakoby scénárista nevěděl, čím vyplnit minutáž a jako "vatu" do seriálu dát. Sem tam některý díl je velmi dobrý, ale je to spíš výjimečně (Pekelný stroj), některé díly jsou naopak zcela nepovedené. Tohle mohl být důstojný seriál typu Panoptikum města pražského. Takto je to spíš průměrná a místy snad až nepovedená variace. ()

Galerie (182)

Zajímavosti (61)

  • Premiéru čtvrtého dílu zhlédlo 1,99 milionů diváků starších 15 let. Epizoda byla nejsledovanějším pořadem večera a zároveň celého dne. (rublik05)
  • Budíkova (Jaroslav Plesl) jízda tramvají ve 23. minutě je historicky popletená. Počáteční velký celek ukazuje vůz č. 412 (vyrobený v roce 1920) jako linku 20. Také v záběrech interiéru za průvodčím je č. 412. Ovšem následující detail čela tramvaje ukazuje o pět let dříve vyrobený vůz č. 351, dokonce s novodobou cedulí: „Vyhlídková jízda Prahou.“ Děj se odehrává v roce 1922, ale linka 20 jezdila v Praze až od roku 1926. Navíc nikdy nejezdila na Pankrác jako v epizodě, ale do Vršovic, a to až do roku 1961 (měnila se pouze její trasa na druhém konci počínaje tehdejším Parlamentem). Trasa na Pankrác v roce 1922 ani neexistovala, tramvaje až do roku 1925 končily v Nuslích na Riegrově náměstí (přejmenovaném později po komunistických lumpech bří Synků), kromě toho trasa nikdy nevedla rovně mezi zelení. (aquacam)
  • Jiří Bartoška se v rozhovoru pro ČTK zmínil, že scény v jeho kanceláři se točily v reprezentativním Petschkově paláci a kostým mu nebyl vybrán z barrandovského kostýmního fundusu, ale byl mu šit na míru, aby se docílilo co největší autenticity a pohodlnosti. (rublik05)

Související novinky

Finále Plzeň je! Od 25. do 30. září

Finále Plzeň je! Od 25. do 30. září

15.09.2020

Ačkoli je podzim, Finále Plzeň je! I přes složité jarní období se organizátoři rozhodli největší plzeňský filmový festival nezrušit, ale pouze přesunout. Během šesti dnů včetně prodlouženého víkendu… (více)

Reklama

Reklama