Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Paříž 1900. Básník Christian (Ewan McGregor) vzpomíná, jak se stal členem divadelní společnosti, která právě zkouší novou hru. Jenže aby ji mohli v Moulin Rouge uvádět, potřebují přesvědčit majitele podniku (Jim Broadbent), na kterého platí jediná věc – krásná kurtizána Satine (Nicole Kidmanová). Rozhodnou se proto, že Christiana představí Satine. Ten večer se má ale Satine sejít s bohatým vévodou (Richard Roxburgh). Dojde k záměně a Satine vyzná lásku Christianovi v domnění, že je vévoda. Christian jí poví pravdu a vzápětí se objeví pravý vévoda. Satine situaci vyřeší po svém. Nabídne vévodovi samu sebe výměnou za to, že bude investorem nově vznikající hry. Vévoda souhlasí. Dojde láska Satine a Christiana naplnění? A co žárlivý vévoda? (AČFK)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (1 148)

brit84 

všechny recenze uživatele

Docela šílenost bych řekl. Divák někdy ani nedostane pauzu na dějové "nadechnutí". Ke konci ale tempo polevuje. Mile mě překvapil remix písně Smells like teen spirit od Nirvany. Na druhou stranu, toho zpívání už bylo potom moc, takže to je u mě defacto kámen úrazu. Míň zpěvu a víc dialogů. A že se teda na muzikál potom nemám dívat? Kašlu na to... Viděl a nelíbilo. Tečka ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Zdá se vám kombinace příběhu jako vystřiženého jako z Shakespearovské tragédie a vizuálního stylu vystřiženého jako z bollywoodského blockbusteru už při první zmínce totálně šílená? A přece jen to může fungovat! Moulin Rouge scenáristy a režiséra Baze Luhrmanna je jedním z nejslavnějších muzikálů všech dob nejenom díky svému originálnímu pojetí ale především také i díky své formální dokonalosti! Moulin Rouge je ten typ filmu, který se mohl nešikovnému tvůrci snadno rozsypat jako domeček z karet. Vizionář Baz Luhrmann ale vzal námět, který se inspiroval Romeem a Julií, Paříž roku 1900 obohatil mistrovskou dokonalou stylizací, která je svými barvami prostě neodolatelně přitažlivá a především vzal hity od umělců jako Nirvana, Queen či David Bowie a dobově je stylizoval tak parádně, že třeba takové legendární Show Must Go On od Queen se zde dočkává provedení v podobě Nicole Kidman a Jima Broadmenta a jedná se určitě o jedno z nejpůsobivějších muzikálových filmových čísel všech dob. Dobrý muzikál se také pozná i tak, že každé písně mají své opodstatnění a slouží jak k větší hloubce do hlavních postav tak také k postupnému vývoji v příběhu. Především mají písně ale nejen parádní pěvecké provedení ale i dodatečnou úžasnou choreografii a i kvůli tomu si divák vlastně nepřeje aby libovolná píseň či taneční sekvence došla ke svému konci, protože libovolné výstupy jsou vrcholem muzikálového žánru a bohémský život dobové Paříže zachycuje naprosto skvěle. Luhrmann je typ jasného vizuálního režiséra, který vypraví čistě obrazovým provedením a jeho filmu přidávají opravdu hodně. Už samotná hlavní zápletka volně inspirovaná Shakespearovým Romeem a Julií pojednávající o lásce mezi chudým spisovatelem a prostitutkou je zajímavým námětem, hodně jí ale přidává právě Luhrmannův nekompromisní zběsilý vizuální styl. Právě jeho režie poté dohání jednotlivé taneční sekvence a pěvecká vystoupení na vyšší úroveň a jeho vizuál stylově vypráví i když jdou zrovna muzikálové pasáže stranou. I díky tomu je Moulin Rouge naprosto svižný a strhující muzikál, který se hodně snadno výrazně zapíše divákovi do paměti. Po stránce scenáristické poté potěší naprosto uvěřitelná a funkční love story mezi dvěma hlavními protagonisty a naprosto přirozeně vyvinutý konflikt a nástrahy. Luhrmann a spoluscenárista Craig Pearce už vlastně na začátku vyloží všechny karty na stůl a divák tak může víceméně očekávat jak se celá romance mezi básníkem Christianem a prostitutkou Satine vyvine. Tento fakt ale neubírá nic na síle celé nádherně vybudované romance a naprosto parádní vzájemné chemii mezi Ewanem McGregorem a Nicole Kidman, kteří tento tragický pár naprosto parádně ztvárnili. Především Nicole Kidman je ve své roli nejen nesmírně půvabná ale opravdu přirozená a božská. Tento film dokáže strhnout opravdu mnohými věcmi- Oním šíleně překrásným vizuálním stylem, silným tragickým příběhem, skvělou hlavní dvojicí a vlastně všemi velmi dobrými vedlejšími herci, kamerovými průlety kameramana Donalda McAlpineho, skvělou hudební režií Craiga Armstronga, který skutečně songům Nirvany či Queen dodává novou vizáž a to velmi povedenou a především opravdu nádhernými kostýmy, dekoracemi a mistrovskými pěveckými a tanečními čísly. Jde opravdu o film, který se mohl stát obrovským průšvihem, místo toho se ale stal mistrovským muzikálovým dílem, které dokáže naplno předvést neskutečnou energii a radost ze života... hned jenom proto aby vás přesvědčil, že vždy není vše sluníčkové! To je ale právě ten pomyslný vrchol, který celému vyznění Moulin Rouge dává ještě trochu víc a řadí ho společně se Zpíváním v dešti, Lvím králem a La La Landem mezi nejlepší muzikály všech dob. Vizuálně skvostné dílo, které má krom mistrovské vizuální stránky i skutečně parádní tragickou romanci a stárne překvapivě velmi pomalu, čímž jenom dokazuje svou nadčasovost a genialitu. Moulin Rouge jde sice zpočátku vnímat jen jako lehký muzikálový kýč, pokud mu ale člověk přijde na chuť a dá mu při dalších zhlédnutích ještě šanci tak ho poté čeká milé překvapení a opravdu jeden z vrcholů muzikálové tvorby. Především pokud věříte v pravdu, svobodu a ze všeho nejvíc v lásku.... () (méně) (více)

Reklama

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

Nestává se moc často, že by mi nějaký film naprosto vyrazil dech a navíc abych hltal každou jeho minutu, přestože de facto vím jak dopadne. Moulin Rouge! se to podařilo. Tomuhle dílu opravdu nemám co vytknout, leda tak kýčovitost a extravaganci (než si na ně člověk zpočátku zvykne), ale i ty patří k této "pompézní a velkolepé" podívané, kterou řadím k nejlepším filmům, co jsem kdy viděl (z muzikálů to bude nejspíš moje number one). Krásné, strhující, dojemné. A ta hudba...Moje TOP 10. ()

belldandy 

všechny recenze uživatele

Děj spojuje Dumasovu Dámu s kaméliemi (nebo přesněji Verdiho la Traviatu) s Pucciniho Bohémou (to především). Předvzorem je tedy italská opera (samozřejmě ne hudebně). Italská opera je totiž pověstná svou „spektakulární“ výpravou a emocionální vyhraněností pohybující se alespoň v Pucciniho případě na hranici vkusu. Verdiho i Pucciniho opera ve své době dojímaly své publikum, které se nikterak nenechalo odradit jejich patetickou přepjatostí. Třebaže v Moulin Rouge je děj podřízený formě, překvapivě se blíží také Zamilovanému Shakespearovi, který naopak stavěl na poměrně složitých textových hrátkách (shakespearovských reminiscencích). Nechci tím říct, že mezi těmito dvěma filmy nakonec není rozdíl, ale spíš, že zákony melodramatu jsou vždy týž. A Luhrmann i Stoppard neměli důvod se proti nim stavět. Oba své dílo už v jiných než narativních vrstvách obzvláštnili natolik, že dalších zvláštností již nebylo třeba. Tanec v srdci – Romeo a Julie – Moulin Rouge. Vývoj, jež nastoupil Baz Luhrmann ve spojení „operního“ melodramatu s bizarní fantaskní formou, dospěl v Moulin Rouge do své nejzasší pozice, v níž forma zcela pohltila obsah. FORMA SE SAMA STALA OBSAHEM. Je to film, kde se na plátně něco neustále děje. Jako obraz ve stylu internacionální gotiky trpí strachem z prázdnoty (horor vacui). Všude je barevná a zářivá dekorace, na nebi nestále něco vybuchuje. Je to jako bizarní sen, který až do scény ve slonu neustále graduje. Druhý vrchol pak přichází v závěrečném představení. Baz Luhrmann si vytvořil svou „Paříž“v ateliéru. To mu umožnilo velmi svobodný pohyb kamery - úžasné přelety, při kterých kamera vylétne z jedné místnosti, nabídne nám pohled na město a prudce se přiblíží do místnosti jiné, kde děj pokračuje. Luhrmann užívá těchto přeletů na místo montáže ve smyslu filmové interpunkce = k posunu děje. Po 70.letech, které ve Slávě a All That Jazz stvořily „civilní“ muzikál, přinesli Luhrmann a také Trier do muzikálu opět něco nového. Vrátili mu senzibilnost a objevili jeho bizarnost. ()

pepo 

všechny recenze uživatele

Postmoderná perla a jeden z najlepších muzikálov histórie patrí k najvýraznejším počinom kinematografie tohto tisícročia aj bez ohľadu na žáner. Baz Luhrman si nebral servítky a naservíroval divákom monumentálny guláš, ktorý mnohých znechutil, ale väčšine divákov poskytol nezabudnuteľný zážitok po obsahovej, no hlavne audiovizuálnej stránke. O jeho kvalitách svedčí aj to, že v silnej konkurencii prvého Pána prsteňov a Čistej duše si vybojoval 8 nominácií na Oscara a dvoch aj získal. Nádherný, strhujúci, progresívny a dojímavý filmový klenot, na ktorý sa nezabúda. ()

Galerie (36)

Zajímavosti (57)

  • Ve chvíli, kdy Satine (Nicole Kidman) poprvé omdlí při vystoupení na "houpačce", odnesou ji do zákulisí, kde ji Marie (Kerry Walker) probudí. Na rukou má bílé rukavice. Ale při bližším záběru na ruku a kapesník potřísněný krví už Satine rukavice nemá. (Terva)

Související novinky

Další muzikál pro Nicole

Další muzikál pro Nicole

09.04.2008

V Moulin Rouge byla neodolatelná a ukázala kromě podvazků a hereckého talentu i to, že je docela nadanou zpěvačkou, takže režisér Rob Marshall neváhal ani chvilku a obsadil Nicole Kidman do jedné z… (více)

Scarlett krade nejen srdce

Scarlett krade nejen srdce

07.09.2007

Každý ví, že nejlepšími přáteli krásných blondýnek jsou diamanty. Zpívala o tom kdysi Marylin Monroe a nedávno na houpačce vysoko nad parketem Moulin Rouge i Nicole Kidman. Teď si něco podobného bude… (více)

Na návštěvě u protinožců

Na návštěvě u protinožců

14.12.2006

Baz Luhrmann, režisér rozpačitě přijaté adaptace světoznámé Shakesperovy hry Moulin Rouge, se připravuje na svůj další projekt, ve kterém se nezahraje nikdo jiný, než dvě herecká esa největší… (více)

Reklama

Reklama