Režie:
Joe WrightScénář:
Tracy LettsKamera:
Bruno DelbonnelHudba:
Danny ElfmanHrají:
Amy Adams, Fred Hechinger, Gary Oldman, Julianne Moore, Jennifer Jason Leigh, Wyatt Russell, Brian Tyree Henry, Jeanine Serralles, Anthony Mackie (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Kvůli agorafobii se drží doma, ale posedlost novými sousedy jí nedá spát – psycholožka, co se snaží vyřešit brutální zločin, který na vlastní oči viděla z okna. (Netflix)
Videa (2)
Recenze (217)
Začal som to pozerať, hovorím si, je to podľa asi nejakej dobrej knihy, hneď hľadám vychytávky na druhý plán a zvraty. Pozerám so záujmom. Po hodine si ale hovorím, čo to kurva je? Nie a nie sa rozbehnúť, nie a nie doniesť a ukázať nejaký záchytný bod aby divák vedel alebo aspoň začal tušiť že čo. Záujem opadol. A čím ďalej to išlo, tým viac z toho bol len klasicky TV film thrillerového typu. Bez zásadného zvratu, s otrlým koncom a vyvrcholením príbehu, ktorý už vlastne nikoho nezaujímal. Joe asi nemal do čoho pichnúť tak na toto kývol. Pozitívum ale je, že blond robí Julku mladšou. Sklamanie. 2 z 5 ()
Nevadilo mi to, vlastně mě to i docela bavilo po celou dobu. Byla jsem zvědavá, zda nás čeká nějaký velký nečekaný twist, nebo zda se to vydá tou předvídatelnou cestou, bohužel druhá možnost je ta správná, film má ale hodně zajímavý vizuál, Joe Wright si hraje s každým záběrem, herci a hudba jsou taky moc fajn. Posledních 15 minut už jsou čiré béčko a já musela převracet několikrát oči v sloup. Za mě neurážející film, ovšem když se člověk podívá na jména tvůrců a hereckého obsazení, nelze se ubránit zklamání. ()
Zajímavě pojatý thriller, který zejména v první půlhodině bravurně buduje napětí a předvádí ukázkovou práci s postavami. Bohužel, poté se to režisérovi Joe Wrightovi začne tak nějak poměrně zoufale rozpadat pod rukama, takže jsme zde nechtěnými svědky rádoby šokujících zvratů, které se ještě navíc střídají s těmi opravdu hloupými. Ve finále tedy dostaneme zmatenou a zbytečně natahovanou podívanou, která ani zdaleka nedosahuje takového věhlasu a nemá ani takové kouzlo jako knižní podoba. Škoda. (Netflix) „Curiosity is evidence of a decreased depression pattern.“ ()
David Fincher všem vytřel v roce 2014 zrak Zmizelou. Adaptací románu Gillian Flynn Fincher světu daroval jeden ze svých nejlepších filmů a především byl film slušným hitem, který v kinech vydělal téměř 370 milionů dolarů. Logická reakce Hollywoodu? Snaha o další adaptace knižních thrillerů. Volba tak padla i na adaptaci knižního thrilleru Žena v okně. Kniha A. J. Finna sice vyšla až v roce 2018, studio 20th Century Fox nicméně práva zakoupilo už v roce 2016. Režie se chopil Joe Wright, scénáře adaptace poté jinak herec Tracy Letts, hlavních rolí se zhostili Amy Adams, Julianne Moore nebo Gary Oldman a ideální plány studia sázeli na premiéru na podzim 2019 a potencionální útok na pár Oscarů. Háček byl ovšem v tom, že v létě 2019 proběhli testovací projekce, které nedopadli ideálně. Diváci film na testovacích projekcích jednoduše strhali. Studio Disney (v té době již Fox zakoupil Disney) tak okamžitě film odložilo na květen 2020, scénář přepisoval mimo jiné Tony Girloy a proběhli také přetáčky. Během přetáčení se navíc došlo k rozhodnutí, že dvojici Trent Reznor a Atticus Ross nahradí na pozici hudebního skladatele Danny Elfman. A pak přišel COVID-19! Studio hodlalo film po odložení do kin dát právě v roce 2020, horší načasování si ale vybrat nemohli. A v tu chvíli nastoupil Netflix, který na film zakoupil práva a nakonec tenhle předělaný a dost možná prokletý projekt umístil na svou streamovací službu. Jedná se skutečně o takový průšvih? Žena v okně působí přesně jako film, který se stal takovým průšvihem, že jeho jediná ´´ spása ´´ byla zakoupení Netflixem. Žena v okně má totiž k dobrému filmu daleko. A to především i proto, že Joe Wright nadále patří mezi nejméně zajímavé režiséry Hollywoodu. Typ režiséra, který si sice umí ohlídat vizuál a nebojí se pár zajímavých vizuálních nápadů a díky tomu se alespoň na Ženu v okně celkem pěkně divá. Má to daleko k úplné katastrofě, v mnoha ohledech ten film působí kreativně. Amy Adams je v hlavní roli dle očekávání skvělá, stejně tak je Julianne Moore dle očekávání velmi dobrá. Jenomže není moc těžké dopátrat se toho pravého důvodu, kde se v rámci Ženy v okně stala chyba. I bez přečtení knižní předlohy se dá velmi pravděpodobně odhadnout, že Žena v okně v knize funguje o poznání lépe. Nejen, že se v knize dá vše pořádně detailně dovysvětlit (především díky rozboru postav), ale Žena v okně dokazuje, že je velmi obtížné knižní předlohu zpracovat a že každá kniha k filmové adaptaci prostě zrozená není. I přes to, že je Adams v hlavní roli skvělá se scénáři nedaří (nejen) její postavě dodat pořádnou hloubku a pořádně schopně vykreslit její duševní rozpoložení. A i přes skvělost jejího výkonu jí člověk tu ženu s agorafobií prostě tak úplně nevěří. V Ženě v okně je přitom spousty velmi dobrých herců, přičemž se ovšem zdá, že je jich na tyhle postavy škoda. Takový Gary Oldman v tomhle případě nemá štěstí na zajímavou postavu, kde by tak jeho mistrovské herectví dostalo pořádnou příležitost. Jennifer Jason Leigh představuje stejně tak zahozený potenciál a to samé se dá v podstatě říct i o Anthony Mackiem, Brianu Tyree Henrym, Wyattu Russellovi nebo i Tracy Lettsovi, který si zde kromě napsání scénáře též zahrál menší roli. Především se zde někteří herci (Mackie, Leigh...) objevují na velmi malém prostoru, což jen dokazuje, že se očividně stříhalo. Film sice trvá lehce přes hodinu a půl, na úděl toho ale nic v tom filmu nefunguje. A obávám se, že by víceméně stejným bordelem byla tak trochu i Zmizelá, kdyby místo 150 minut trvala také pouze 100 minut. Soundtrack Dannyho Elfmana k Ženě v okně je jeho nejslabším za posledních 10 let a zamrzí, že se radši neponechala dvojice Reznor/Ross. Pak je tu také ta velmi úsměvná snaha o thrillerovou atmosféru, která se zcela míjí účinkem. Do velké míry to působí tak, že tvůrci jednoduše nakoukali thrillery od Alfreda Hitchcocka, Romana Polanskiho nebo Sama Peckinpaha a snažili se tomu co nejvíce přiblížit. A pak je právě velmi úsměvné sledovat ty neúspěšné pokusy, kdy definitivně dochází k aktivnímu používání mozkových závitů v oblasti zamyšlení nad tím, co se vlastně v zárodku pokazilo. A právě zde přichází do hry ta zásadní myšlenka - Mohla dle samotné knihy vlastně vzniknout dobrá adaptace? Na tuto otázku pochopitelně lépe odpoví člověk, který měl s knižní předlohou zkušenosti. Nezkušený divák ale může snadno posoudit, že má filmová Žena v okně zásadní problém. Dokazuje to i konec, který tak trochu potápí vše o co se předtím film (neúspěšně) snažil. Ten film nefunguje jako detektivní thriller, nefunguje jako psychologické drama a už především to vůbec celé nefunguje dohromady. Žena v okně chce být zajímavý a šokující film, vůbec na to ale nemá. Působí jako přetáčený/přestříhaný/přepsaný film, což má za následek ještě jeho větší nefunkčnost. Bylo by nejspíš strašně zajímavé vidět tu úplně první verzi, kterou testovací publikum strhalo a srovnat jí s tou výslednou verzí, která nyní koluje na Netflixu. Amy Adams by si bezpochyby zasloužila Oscara, tudy ovšem cesta nevede. Žena v okně je dle očekávání nefunkčním mišmašem, kde veškerá snaha o jeho záchranu měla pravděpodobně za následek ještě větší pohromu. Jeho velmi slušná vizuální stránka, dobré (i když nevytěžené) obsazení a pár celkem slušných momentů nespasí fakt, že jde o naprostým právem snadno zapomenutelnou záležitostí, která si za to navíc může sama. Je to zmatený film, který velmi snadno upadne do propasti zapomnění. Dobře mu tak! () (méně) (více)
Ťažko povedať, čo viedlo Netflix a Wrighta k nakrúteniu niečoho, čo by mohlo fungovať možno pred pár desiatkami rokov. Okrem toho auta v obývačke som nič osobité od Wrighta nepostrehol, ale aj v tomto prípade, v kontexte celku, pôsobí scéna gýčovo. Možno bolo niečo výnimočné v predlohe, čo sa nepodarilo dostať do filmu a ak áno, tak je to veľká škoda. Musím nerád skonštatovať, že Oldman a Moore aj v menších úlohách dokázali poriadne liezť na nervy, nehovoriac o dvoch hercoch mladších ročníkov. Adams si to užíva, ale nemá to žiaden zmysel. Film o traumách minulosti a nie zrovna ideálnych matkách by mal vyzerať presvedčivejšie. ()
Galerie (27)
Zajímavosti (7)
- Založeno na příběhu bestsellerové knihy „Žena v okně“ od spisovatele A.J. Finna. (MeanWhile)
- V úvode filmu je vidieť scénu s Jamesom Stewartom z filmu Okno do dvora (1954), s ktorým má film viacero spoločných prvkov. (megajalec)
- Úvodná scéna, kde hlavná postava uteká dole schodmi s červeným dáždnikom, sa natáčala 38 krát. (Black_spider)
Reklama