Režie:
Joe WrightScénář:
Tracy LettsKamera:
Bruno DelbonnelHudba:
Danny ElfmanHrají:
Amy Adams, Fred Hechinger, Gary Oldman, Julianne Moore, Jennifer Jason Leigh, Wyatt Russell, Brian Tyree Henry, Jeanine Serralles, Anthony Mackie (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Kvůli agorafobii se drží doma, ale posedlost novými sousedy jí nedá spát – psycholožka, co se snaží vyřešit brutální zločin, který na vlastní oči viděla z okna. (Netflix)
Videa (2)
Recenze (217)
Joe Wright má rád Hitchcocka, je to vidět a je to dobře. Škoda jen, že si na Ženě v okně nedal podobně záležet také scenárista, protože finále je takové, no, tuctové. Čekal jsem rozhodně něco zajímavějšího než trochu očekávatelné zúčtování, které na mě zapůsobilo jen Wrightovou režií, výkonem Amy Adams a hudbou Dannyho Elfmana, ovšem ne moc tím, oč (a komu) v něm šlo. Jinak jsem ale spokojený a například scéna s autem je podle mě přímo nezapomenutelná. ()
Sice se jedná o další film se svědkem vraždy v sousedství, ale no a co? Tenhle film má něco do sebe. Především to, že hlavní představitelkou je agorafobická žena, která potlačuje vzpomínku na incident z její minulosti. A kvůli tomu, že bere prášky, které mohou způsobovat halucinace, tak nevíte, jestli se ta vražda vůbec stala a udržuje vás to ve zmatení. Amy Adamsová zde ukázala, že je pořád vynikající herečka. V závěrečném rozuzlování bylo lehce vidět, že to píše scénárista divadelních her, ale to mi moc nevadilo, protože závěr byl překvapivý a drsný zároveň. Udrželo to ve vás až k samotnému konci jisté napětí. Na to, že to prošlo dvěma různými produkcemi, tak jsem čekal mnohem horší výsledek. Jsem se závěrem naprosto spokojený. Za mě tedy 4 hvězdy. ()
Krásné nic. Wright si pohlídal, aby jeho novinka vypadala strašně hezky (spousta kamerových fines a vizuálních nápadů), a sehnal si do ní dobré herce. Takže se na to sice hezky kouká, jinak je ale snímek snadno zaměnitelnou thrillerovou nudou. Divák frustrovaně tápe spolu s hlavní postavou, podivuje se nad děrami ve scénáři a nelogickým chováním sousedů, no a situaci nezachraňuje ani líbivě přepálený konec. Kéž bych si to spíš přečetl jako povídku, v bedně to moc nefunguje. [Netflix] ()
Ambiciózní Joe Wright mě poslední roky solidně zklamává. Chlapík je docela puntičkář, který rád experimentuje, jenže tím, že leccos podřizuje formální stránce a že kdejakou příležitost využívá k dynamičtějšímu ozvláštnění děje, může někoho otrávit. Mnoho sterilního a prázdného zůstalo po Anně Karenině i Nejtemnější hodině. I tady měl před kamerou spoustu talentu, ovšem výsledek je chaotický a (zbytečně) ambiciózní. Nespolehlivá hlavní hrdinka a vražda v protějším domě. Psycholožka Amy Adams se totiž bojí opustit domov, přitom přijímat návštěvy ve své „bezpečné zóně“ dokáže. Třeba novou sousedku Julianne Moore, která najednou mizí a hlavní postava přestává důvěřovat své vlastní pomíchané mysli. Potěší paranoidní atmosféra umocněná kulisami obřího domu, méně pak nevyužití herci ve vedlejších rolích. Každopádně je cosi špatně, když po půl hodině sám sebe nachytám, že dění na plátně moc nevnímám. ()
Ďalšia variácia na stále kvalitné Okno do dvora. Ak bol cieľ v divákovi chaotickým vizuálom a strihom vyvolať pocit psychologickej tiesne a neistoty, vyšlo to. Inak je dej a správanie postáv strašne nahodilé, od veci, nič nemá hlavu a pätu. Hviezdne obsadenie a režisér, ale výsledok je jednoduchá, v podstate brakova, blbinka, ktorá úroveň ako Hitchcockova klasika nedosahuje. Gary Oldman slúžiaci pomaly ako efektné krovie - kto by povedal že aj do takéhoto bodu dospejeme. ()
Galerie (27)
Zajímavosti (7)
- Natáčení probíhalo od 6. srpna do 30. října 2018 v New York City. (SONY_)
- Ethan (Fred Hechinger) si požičia od Anny (Amy Adams) DVD s filmom Plynové lampy (1944). (megajalec)
- V úvode filmu je vidieť scénu s Jamesom Stewartom z filmu Okno do dvora (1954), s ktorým má film viacero spoločných prvkov. (megajalec)
Reklama