Režie:
Pedro AlmodóvarKamera:
Affonso BeatoHudba:
Alberto IglesiasHrají:
Javier Bardem, Francesca Neri, Liberto Rabal, Ángela Molina, José Sancho, Penélope Cruz, Pilar Bardem, Álex Angulo, Josep Molins, Mariola FuentesObsahy(2)
Victor je roznašeč pizzy, poměrně ostrý chlápek, ale hlavně těžký milovník žen. Právě to jej přivede do problémů, když se v bytě mladé narkomanky Eleny střetne s policií a během potyčky kdosi vážně postřelí jednoho ze strážců zákona - Davida. Když je po šesti letech nespravedlivě strávených ve vězení Victor propuštěn, jeho činy vede pouze myšlenka na pomstu. A on už má plán. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (202)
Nezkrotný Almodóvar sice chvílemi mocně konstruuje, ale v lásce a válce, milióny mrtvých posetých bojištích vášně, je dovoleno vše. Iracionalita, touha, žárlivost i pomsta. Tu všemocná vášeň umí nejen rozpoutat, ale i zastavit.. Smeče neschopný Bardem perfektní. Imponovalo mně, jak se nakonec zachoval, když už věděl, že se z další rány osudu nevylízá.. ()
film v ktorom Almodovar ide absolutne odlisno ucestou nez doposial. jeho svojim sposobom najsugestivnejsie filmove dielo hovori klasicke myslienky o vasni a parafrazuje ich do pohyblivych obrazkov. Zacitovat sa mi chce Maraiove Sviece doharaju: ,,Kazda vasen sa premeni na popol" a presne o tom je aj ten film. na prvykrat to nepojde, lebo tomu jednoducho nepochopite, ono je to cele postavene aj odohrane v ramci vasne. je to o vasnivych postavach, ktore spolu vasnivo sexuju a ktore vasnivo konaju. natocil to vsetko najvasnivejsi reziser vsetkych cias a nazval tento opus magnum Na dno vasne. sto bodov pedro. ()
90% - Z filmů, co jsem od Almodóvara viděl je Carne trémula jasně nejlepší. Svět, který režisér ve svých filmech vytváří je sice i zde poněkud přitažený za vlasy, ale konečně se nestává dominantou obsahu. Je pouze ideálně načechraným polštářem, který filmovému jedlíkovi usnadní a zpříjemní koncentraci na strhující děj. Již od úvodních scén je jasné, že se řemeslně bude jednat o vybroušený klenot. Obsahově začne být film unikátní v okamžiku, když se divák začne pohybovat mezi relativními pravdami všech pěti ústředních postav, a klást si mnoho otázek, jako při četbě dobré knihy. Film Na dno vášně mi přinesl parádní zážitek, v němž se mísí výborný scénář s dokonalou režií, pěknou Iglesiasovou hudbou a hereckým koncertem, z něhož vyniká zejména Javier Bardem. ()
Další almodovárovsky rafinovaný spletenec, tentokrát obohacený temnými prvky. Zajímavé postavy, které stále volají po přehodnocování, řada emotivních scén, vypjaté finále. Jen škoda přílišné vykonstruovanosti, která hlavně v dovětku, kdy se "kruh uzavírá" působí až křečovitě. A i když se tu toho stane hodně, přesto ani na chvíli nelze vykročit ze stínu, který na tento snímek vrhají nedostižné monumenty Mluv s ní a Vše o mé matce. ()
Často mám pocit, že osoba, která vyplodí "oficiální text distributora", film neviděla ani z rychlíku. Zářným příkladem je obsah tohoto filmu, protože jediné, co je správně v první větě, je jméno Victor, zbytek si milý distributor vycucal z prstu. Victor není ani ostrý chlápek, ani "těžký milovník žen" (?). Do svých dvaceti let spal pouze s jednou ženou, Elenou. Další čtyři roky strávil ve vězení, kde si žen také mnoho neužil, a vynahradil si to až po propuštění, i když to nakonec dopadlo trochu jinak, než si to naplánoval. Film lze pojmout i jako sondu do života madridských vozíčkářů se specializací na basketbal. A pro fanoušky Penelope Cruz špatná zpráva - herečka se objeví pouze v prvních deseti minutách filmu, aby v autobuse městské dopravy porodila hlavního hrdinu, za což pro oba obdrží doživotní volnou jízdenku. ()
Galerie (29)
Zajímavosti (11)
- Po snímku Vysoké podpatky (1991) se jedná se již o druhou spolupráci Pedra Almodóvara a Javiera Bardema. (R´Hell)
- Doslovný překlad španělského názvu znamená "třesoucí se (chvějící se) těla". (D3VIL)
- Liberto Rabal byl do role Victora dosazen až po týdnu natáčení. (D3VIL)
Reklama