Reklama

Reklama

Pahorek

TV spot

Obsahy(1)

Disciplína je základ všeho, každého vzpurného ducha je třeba zlomit. A přeběhnout v plné polní pod palčivým africkým sluncem několikrát po sobě umělý písečný pahorek, to dokáže zlomit i ty nejsilnější. O tom je alespoň přesvědčen seržant Wilson, který je – díky svému slabošskému veliteli – de facto jediným pánem a vládcem anglického kárného tábora kdesi v libyjské poušti. Jeho úkolem je udělat z té vězeňské sebranky, z těch slabochů, zlodějíčků, ulejváků a dezertérů zase správné chlapy, vojáky tělem i duší. A on je z nich udělá, i kdyby je to mělo stát život. Ti, kdo tohle peklo opouštějí, vědí, že se sem už nikdy nechtějí vrátit. Ti, kdo přijíždějí, netuší, co je tu čeká. Netuší to ani pětice nejnovějších „přírůstků“ v čele s degradovaným seržantem Robertsem, na němž si Wilson a jeho pravá ruka Williams hodlají obzvláště smlsnout. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (288)

Morien 

všechny recenze uživatele

Srdce tohohle filmu ke mně nějak nedotlouklo. Nechci vyloženě říct, že by to bylo moc knižní či divadelní, ale je to prostě takové těžkopádné, moc se tam mluví, respektive moc se slovně vysvětluje všechno, co je či mělo by být zřetelné z kontextu a ukázané obrazem a akcí. Je to takový nestabilně rozkročený mrzáček mezi klasickými filmy jako například Vzpoura na lodi Bounty, na kterou jsem koukala nedávno a která mi přišla starosvětsky skvělá, a brilantní moderní kinematografií, jakou bude Lumet za pár let předvádět ve Psím odpoledni. Ať po sobě házejí písek jak chtějí, ať Connery křičí ze všech sil, tady žádný "Attica! Attica!" moment nenastal. ()

Roman.Ticka 

všechny recenze uživatele

Prostě vysokoúrovňová klasa a klasika. Už tak špičkový scénář, nadčasový a stále aktuální, podtrhly skvělá režie a famózní herectví všech. Co scéna to perla, co monolog či dialog to skvost. Od idee přes emoce po poselství a poučení. Bez barev, bez hudby, bez zbytečných frajeřin a vulgárností, perfektní. Sean fešák jak vystřižený z plakátu a černá huba King zaválel jedny z nejlepších a nejvtipnějších scén, borec! Nebudu hledat alegorii v nápadně podobném vzhledu (ne)velitele, ani nebudu hloubat v sarkasmu namířeném proti vojenskému systému, protože to hezky odsejpalo a bavilo. Závěr onu nadčasovost nejlépe vystihl a je platná dodnes, zřejmě navěky. Přesto všecko utrpení mi film znovu evokoval myšlenku na znovuzavedení povinné vojenské služby, aspoň na půl roku, bez rozdílu. Rozkaz. ()

Reklama

Marek1991 

všechny recenze uživatele

Takmer dve hodiny šikany a odporu a trestov zaň. Vedel by som si tento film predstaviť aj prísnejšie, prípadne s ďalšími scénkami a motívmy, aby nenudil, no aj takto je kvalitný a pripomína mi môj odpor voči rôznym veciam, lebo viem ako sa to potom nabaľuje, že čím viac človek vydrží, tým viac ľudí sa láme v myšlienkach a pridáva na novú stranu. Určite to stojí za to si to pozrieť, vidieť vojenskú uniformnosť a vytváranie poslušných robotov, či väzenskú drezúru a predsudky a iné zlé myšlienky a činy, ktoré sa vynárajú pri podobných konfliktoch nadradených s mocou proti podriadeným, no silný zážitok som z toho nemal, ale za to už podľa mňa môže scenár, či nejaká chýbajúca zaujímavá hudba, kamerovo to bolo skvelé. ()

El Pistolero 

všechny recenze uživatele

Lumet umí. O tom mě přesvědčil už svou premiérou „Dvanáct rozhněvaných mužů“ i derniérou „Než ďábel zjistí, že seš mrtvej“. Sugestivní kamera z vás v tomto filmu udělá ne diváka, ale přímého účastníka děje. Jako by člověk seděl v cele a běhal po pahorku nahoru a dolů s Connerym a spol. K dokonalosti nechybělo moc. ()

corpsy 

všechny recenze uživatele

Filmy, ako je tento, by sa mali verejne premietať širokému publiku. Dupľom v dnešnej dobe. Aby ukázali, ako nespravodliví a arogantní bastardi mávajú s masami, ale aj jednotlivcami, ako exemplárnymi príkladmi trestu. Pútavo natočený snímok väzňov neobhajuje, len ukazuje na neprimerane odsúdených trestancoch, že tí, ktorí tresty dávajú a tí, ktorí ich spĺňajú, sú väčší grázli, ako tí pod nimi. Bravó! ()

Galerie (20)

Zajímavosti (11)

  • Sidney Lumet chtěl záměrně při detailních záběrech pokřivit tváře protagonistů. Použil tedy pro natáčení celkem tři širokoúhlé čočky, konkrétně 24mm, 21mm a 18mm. (Komiks)
  • Natáčení začalo 14. září 1964 ve španělském městě Almería. Sean Connery (Joe Roberts) se z tohoto důvodu nezúčastnil premiéry své třetí "bondovky" Goldfinger (1964), která byla právě uvedena v kinech. (Posheidon)

Související novinky

Sidney Lumet: 1924 – 2011

Sidney Lumet: 1924 – 2011

10.04.2011

Když debutujete filmem ráže Dvanácti rozhněvaných mužů, je jasné, že vaše režisérská kariéra bude krasojízda. V případě legendárního Sidneyho Lumeta, který zemřel v sobotu 9. dubna ve věku 86 let, to… (více)

Reklama

Reklama