Reklama

Reklama

Snímek Network, břitká satira na "senzacechtivé zpravodajství", se zdá být s každým uplynulým rokem aktuálnější než kdy dřív. Howard Beale, moderátorská hvězda televizní společnosti UBS, je poslán do důchodu, protože příliš zestárl. Beale nedokáže přenést přes srdce, že po pětadvaceti letech přijde o práci jenom kvůli věku. V dalších zprávách proto divákům oznámí, že během svého posledního vysílání spáchá sebevraždu. Šéf televizní stanice Frank Hackett chce Bealea na místě vyhodit, když se ale ukáže, že by UBS mohla dosáhnout v den Bealeovy smrti nejvyšší sledovanosti v historii, kariéristka Diana Christensenová šéfa přesvědčí, aby tohle osudové závěrečné vysílání pojali jako zvláštní událost. Beale se samozřejmě nakonec nezabije - ale začne nesouvisle hovořit o hrozném stavu světa a televize především. Díky tomu se z něj stane nejžhavější osobnost americké televize. (Cinemax)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (233)

Popluh 

všechny recenze uživatele

Podařený film z televizního prostředí, jehož výpovědní hodnota je přenosná i na dnešní dobu. Velice chytrý scénář to hraje na obě strany a kromě kritiky lidí stojících za televizních vysíláním se chytře naváží i do samotného publika. Film navíc skýtá jednu z největších moderních pravd o té pravdě, že kdo je v televizi, má "pravdu". Tenhle film si zaslouží každého Oscara, kterého dostal v hereckých kategoriích i nominace, které posbíral v těch dalších. Chytrá satira, kterou asi nikdy neuvidíte na televizi Nova. ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Výprava je tedy poněkud levnější, spíše bych měla říci, že je opravdu hodně špatná. Většina filmu se odehrává ve studiových ohavných kulisách. Ani to však neubližuje filmu, který svým černohumorným příběhem ukazuje na moc médií a na bezohlednost těch, kteří je ovládají. Závěrečná porada je naprosto fascinující. ()

Reklama

Matty 

všechny recenze uživatele

„Nemůžeš mě přepnout na jiný program!“ Pravda v televizi pochopitelně neexistuje, ale proč na ni zcela rezignovat? Protože nikoho nezajímá, protože je v přímém rozporu s pověstným „show must go on“? Dalšími objekty scénáristova zájmu jsou lidé z televize a jejich vztahy, obdobně falešné jako zprávy, jež vypouštějí do světa. Podle filmu byla právě sedmdesátá léta zlomovým obdobím, kdy byla generace mající celkem rozumnou představu seriózního zpravodajství definitivně „sežrána“ generací nastupující. Posledních pár statečných, jejichž lamentování nad starými dobrými časy nelze označit za prázdné fráze, musí ustoupit před náporem dravé mladé krve. Před lidmi, kteří svět chápou výhradně skrze onen ďáblův vynález a vypustí-li z úst větu „Tohle v televizi neříkali, jak se to dělá?“, nemusí jít nutně o nadsázku. Terčem scénáře přitom není jen televize, negativní dopad působení konglomerátů a cílení na masový trh odráží situaci v celém Hollywoodu od druhé poloviny 70. let. Network je proklatě mazaný film. Dokáže být v jednom momentě k potrhání vtipným i nepříjemně upřímným (protože poukazuje na něco, co si sami neradi připouštíme). Prvotřídní kvalitu hereckých výkonů možno brát jako odměnu pro diváky, kteří před tím přílivem rychle chrlených slov briskně neprchnou (zkuste si to říct pětkrát za sebou). Právě jim bych taky doporučil seriál Aarona Sorkina Studio 60, jdoucí věrně ve šlépějích Networku a nadto modernizující některé aspekty téhož konceptu. 90% Zajímavé komentáře: Tomco, Lookass, Ondrish ()

Marek1991 

všechny recenze uživatele

Noam Chomsky zdá sa nie je jediný kritik médií vo svojej dobe. Svojou troškou prispeli aj Paddy Chayefsky a Sidney Lumet. Svet médií tak, ako si ho mnohí idealisti asi nepredstavujú, no realisti sa môžu pousmiať nad tým že, však my to poznáme z vlastných skúseností. Morálka a pravda v televízii? Čo to je, hlavne, že je sledovanosť, hlavne že plníme majiteľove priania a spoločnosť nás uznáva, niekedy dokonca ani trocha kontroverzie nezaškodí, ak ju môžme kontrolovať a narábať s ňou. Presne takto sa nad tým treba na chvíľu zamyslieť, tiež aj nad tým, prečo stádo naďalej sedí pri televízii a po troške vzrušenia, kde nepochopilo posolstvo, len z neho malo šou, pokračuje v predchádzajúcom trende. Podľa mňa dosť podnetná konverzačka, ktorá rozhodne nenudí a často prekvapuje výrazne protispoločenskou kritikou. Podľa mňa sú tu nezabudnuteľné scény, ktoré film dostávajú na zem, no pritom sú šokujúce a k zamysleniu, napríklad úvod s psychickým zrútením moderátora v hlavnom prenose, či nátlak v zasadačke na Howarda Beala, kde zaznejú slová, ktoré treba brať vážne aj k realite, záverečný efektný a povrchný moment má slúžiť najmä ako cesta k tomu záberu na viaceré obrazovky, kde by ste si mali niektoré veci uvedomiť podľa mňa. Jedná sa tu o nadčasovú záležitosť, psychologické dielo späté dosť s kritikou korporátneho kapitalizmu, kde pre mňa menej slávni herci a herečky rozpútali drámu, ktorú len tak bežne v televízii asi neuvidíte, teda aspoň nie zatiaľ a aspoň nie na Slovensku. ()

igi B.

všechny recenze uživatele

P R O T E S T U J I ! ! ! . . . Tohle je totální ignorace a čudlácký výsměch kvalitní a umělecké světové filmové tvorbě a nakonec kultuře jako takové vůbec!!! . . . Nemůžu si pomoct, ale tahle prasečina je na mě zase jednou moc. Dívat se na takzvaném >jiném prostoru< na výřez z ořezu filmu a s debilním tušašským dabingem prakticky jen s přeřvanými českými dialogy bez zvuku a ruchů mi jest nemožno. Ejhle taky televize! Česká takzvaně veřejnoprávní televize "veřejné služby"! Pětatřicet let poté - po natočení tohohle k televizi jako médiu tak kritického filmu - hovada na >krkavčích< horách všestranně hýkají blahem... °-[.. . . . Tak snad někdy na dvd, v originálním formátu obrazu a s původní zvukovou stopou s titulky... - - - P.S. Jen tak na okraj - to už je tuzemské divácké stádo opravdu tak pitomé, že to nikomu nevadí? Vždyť tohle přece není nějaké >půlnoční béčko< s určením pro blbou bábu Novákovou a jejího pivního přepínače!? Co se to děje lidi?? . . . Tak křičte! UŽ TOHO MÁME DOST!! UŽ TO DÁL TRPĚT NEBUDEM!!! - - - P.P.S. Možná bude zajímavá informace o původcích tohoto zde dnes našemu diváctvu prezentovaného shitu: zvuk dopackal jakýsi Miloš Zajdl, dialogy a režii českého znění uklohnila nějaká Jitka Tošilová, sračku z toho všeho splácalo "Studio Zero" (sic!) pro Českou nezávislou televizní společnost Nova roku 1995!!! . . . Tak tím se asi zase mnohé vysvětluje, kruh se uzavřel! Veřejnoprávní televize v roce 2011(!) převzala a stádu navíc horizontálně znovuořízla již jednou vertikálně oříznutou zmrveninu z televize Nova - model '95!!! . . . Ejhle elce pelce do krmelce předhozený >třeťák< coby >kultura< - a to se už ani neptám na ty finanční toky z vynucovaných koncesionářských poplatků, že... Šlápne už někdo těm darebákům za krk? Co na to naše slavná Rada České televize??? - - - - - (Nahlédnuto a otráveně obhlédnuto 24.7.2011 z >netvorného prostoru< , do znovuzhlédnutí v podobě jakou má film mít zatím bez hodnocení /561./ a bez reálného komentáře /76./ - 24.7.2011) ()

Galerie (49)

Zajímavosti (22)

  • Poslední film Petera Finche. (HellFire)
  • Režisér Sidney Lumet se nechal slyšet, že film natočil se specifickým nasvícením. Při počáteční scéně použil pouze přirozené světlo. S postupující stopáží filmu přidával více světla a zrychloval pohyb kamery. Ke konci filmu pak použil co nejvíce světla a odlesků. (HellFire)

Související novinky

Zemřel herec Ned Beatty

Zemřel herec Ned Beatty

14.06.2021

Včera v kalifornském Los Angeles opustil filmový svět americký na Oscara nominovaný herec Ned Beatty. Bylo mu 83 let. Rodák z Kentucky, kterého si mnozí diváci jistě vybaví třeba jako Otise, věrného… (více)

Reklama

Reklama