Režie:
Jaroslav MachKamera:
Jiří TarantíkHudba:
Ferdinand HavlíkHrají:
Bohumil Šmída, Jaroslava Obermaierová, Zdeněk Dítě, Čestmír Řanda st., Lubomír Kostelka, Libuše Havelková, František Peterka, Pavel Landovský (více)Obsahy(1)
Přepychový hotel, na který byl přestavěný někdejší zámek, zeje prázdnotou. Ani podnikavé nápady pana vedoucího, muže se značně temnou minulostí, kýžený zájem hostů nevyvolají, takže tvůrci mají dost času na to, aby se věnovali primitivní zápletce kolem záměny velkých kufr. Jen jeden z nich však skrývá cenný lup... Zábava je to notně nezábavná, protože vychází z chatrné dějové konstrukce (volné pokračování filmu "Nahá pastýřka"). (oficiální text distributora)
(více)Recenze (43)
V zábavné, ale poměrně seriózní kriminálce s komickými prvky Nahá pastýřka byl Šmídův pan Pacínek fenomenální figura. V tomto filmu je nasazen podruhé (opět v témže prostředí), tentokrát jako ústřední postava. Oukej, navíc výskyt herců jako Landovský, Peterka, Lohniský atd. slibuje skutečné hody. Jenže tento pokus o crazykomedii je tak urputně blbej, že ani Pacínek nefunguje a působí spíš jako výprodej postavy. (Ale srov. komentář Vypravěčův (!!).) Jelikož jsem byl k Nahé pastýřce velmi přísný a dal jí jen dvě hvězdičky, Rakev ve snu viděti nebudu raději hodnotit. Je tam pár slušných gagů. Pamětníci a znalci nepřehlédnou typické Nepraktovy obrázky. ()
Ztřeštěný příběh kolem výměny kufru. Jeden zmatek střídá druhý a do toho všeho pan Pacínek se svým šarmem a noblesou. Stará dobrá česká komedie, jakých je v české kinematografii spousty. Nikdy nic však takhle skromně nepobavilo. Tahle éra je již bohužel nenávratně pryč, neboť nejsou nejen tvůrci, ale i herci, kteří by to takhle dokázali zahrát. A tak díky alespoň za archiv. ()
"Děkuji Vám za důvěru byť i pozdní a v tého chvíli marnou. Veškerá naplánováná romantika, byla mi totiž úředně pozastavena." Postava Pacínka z Nahé pastýřky autory zřejmě natolik zaujala, že vznikl nápad postavit krimi právě na postavě ukecaného úslužného chlapíka. Tohle se však ukázalo slabinou celého příběhu. Koření má jídlo ochutit, ale nedá se konrumovat bez pokrmu. S propracovanějším scénářem by se rakev mohla směle postavit vedle Čtyři vraždy stačí, drahoušku. Na komedii je málo srandy, na detektivku chabá zápletka a málo napětí. Ale i tak se dá bez újmy na zdraví zrakem spočinout. Šmídovi prostě detektivky sluší. (A Jarušce Obermaierové sluší hlas Nadi Urbánkové.) "Dobrodiní zákona příleží v tomto případě polehčujícím okolnostem. Například, když nezákonně přivlastněný majetek odevzdá delikvent do rukou ctěných orgánů" "Hele, hele, vodleť do Betléma dělat andělíčka nad jesličky,jo?!!" ()
Ačkoliv pan Pacínek byl ve skvělé krimi Nahá pastýřka unikát, zjev a fenomén, tady to nefunguje. Tvůrcům se jejich postava patrně tak líbila, že jsi jí vypůjčili do samostatného filmu. I když velký prostor pro postavu ztvárněnou Bohumilem Šmídou nic vyloženě nekazí a nedá se ani říct obligátní "příliš mnoho Pacínka, divákova smrt", jednoduše tu nefunguje scénář. Krátce: je to šílená píčovina. Gangster komedie v české provenienci nejsou podle mě nikdy žádná pecka (Buldoci a třešně atd), ale tohle je fakt slabota výslovná. Zmatené, bezradné, nevtipné. ()
„Rakev ve snu viděti…“ Celý film působí jako sen pana Pacínka: neodolatelný Bohumil Šmída proplouvá vlnami poněkud otřepaných záměn zavadel, masek a úskoků, jako by se ve spánku učil létat, kličkuje mezi zločinci a policajty, jako by se převaloval, a jen když nablízku zasvítí Jaroslava Obermaierová, nevěřícně jihne a ztrácí jistotu… ostatně ve spánku často tropíme hlouposti. ()
Galerie (6)
Photo © CS Film
Reklama