Režie:
Greta GerwigScénář:
Greta GerwigKamera:
Yorick Le SauxHudba:
Alexandre DesplatHrají:
Saoirse Ronan, Emma Watson, Florence Pugh, Eliza Scanlen, Laura Dern, Timothée Chalamet, Tracy Letts, Bob Odenkirk, James Norton, Louis Garrel (více)VOD (5)
Obsahy(1)
Autorka a režisérka Greta Gerwigová (Lady Bird) vytvořila Malé ženy, které čerpají z klasického románu a díla Louisy May Alcottové, a zároveň se v autorčině alter egu Jo Marchové odráží její fiktivní život. V podání Gerwigové se oblíbený příběh sester Marchových – čtyř mladých žen, z nichž každá je odhodlaná prožít život podle svého – stává nadčasovým a velice aktuálním. (Falcon)
(více)Videa (1)
Recenze (362)
Tohle nešlo, mě to ženský prostředí a takový pojekávání přišlo hrozně rozsáhlý a vůbec jsem se v tom nenašel i zase ty vyprávěcí prolínačky mě nesedli, někdy jsem se ztrácel. Jediný štěstí, že holky zahrály fakt dobře a ty jejich odlišné povahy bylo fajn vnímat. Určitě se mě líbila i atmosféra filmu, tady kamera a režie taky udělali své a Jacqueline Durran za hadry má svou nominačku na Oscara zaslouženě, jen ten ústřední hudební motiv nemuseli hrát obscénu, ale tak asi tvůrci chtěli, aby mě zněl pokaždý když uvidím velký barák se zahradou. Ještě zpátky k těm herečkám, dobré byly všechny, ale Florence Pugh ta se v roce 2019 (Slunovrat) potkala opravdu s top formou. ()
║Rozpočet $40miliónov║Tržby USA $108,101,214║Tržby Celosvetovo $218,843,645▐ Tržby za predaj Blu-ray v USA $4,446,375║ Tržby za predaj DVD v USA $4,283,851║ Herecky nie zlé, ten výber sa dá ale tá dejová roztrúsenosť, skoky v čase mi dosť vadia, dokiaľ si uvedomím že sme zas v inom období skočí to zas inde, takže dosť roztrieštené. Nuž Greta Gerwig asi nebudem moc šálok kávy. /60%/ ()
Ve chvíli, kdy mě film měl naprosto v hrsti, nejemocionálější scénu s Beethovenovou sonátou utnul s razancí řeznické sekery do dalšího epizodického vprávění. Přesto v mém malém soukromém klání mužský vs. ženský film Malé ženy porážejí Le Mans '66, paradoxně menší literárností a lepšími hereckými výkony. I když jsem si jako správný chlap všechna jména zapamatoval až někdy uprostřed filmu. ()
Za mě rozhodně kvalitnější film (a i lepší adaptace) než verze s Winonou Ryder z devadesátých let. Greta Gerwig je osobitá filmařka, která se do filmu nebála vložit hodně vlastní invence. Určitě to prospělo jak emocionálním momentům (ztráta blízké osoby, boj s chudobou...), tak ženskému pojetí samotného příběhu. Jo Marchová je nezávislá a soběstačná dívka/žena, ale ještě v žádné verzi jsme ji neviděli tak silně zápasit s nejistotou a osamělostí, které jí to přináší. Její vztah s postavou Laurieho je i díky kamarádství Saorsi Ronan a Timothého Chalameta krásně přirozený (a logicky i uvěřitelně přátelství - tu romantiku jsem jim tolik nevěřila). Kde film získává velké plusové body, to je dějová linka s Amy Marchovou. Florence Pugh úžasně zvládla její polohu jak jako mladinké rozmazlené puberťačky, tak dospělé pragmatické ženy, která si nebojí jít za svým a neztrácí přitom ženskou citlivost. Její monolog o manželství směřovaný k Lauriemu je jedním z vrcholů filmu. 80 % ()
Nová adaptácia tejto známej knižky, proste v dnešnej dobe vzniknúť musela. Bolo to nevyhnuteľné. Rúcajú sa bariéry, či už spravodlivo, alebo nie. A tento námet do dnešnej doby pasuje. Neviem ako k téme pristupovali predchádzajúce verzie tohto príbehu a ani neviem akým štýlom bola napísaný samotný román, ale myslím, že je tu až príliš cítiť cielenú angažovanosť, proste agitka, ktorá smeruje len jedným smerom. A je to škoda, pretože snímok je natočený zručne, má mnoho režijne skvelo spracovaných scén a samotný vizuál je trefný. No ale, čo už, doba si žiada niečo, čo musí byť proste preferované, a to len jedincami, aby sa ostatné miliardy divákov sledovali ich PR. ()
Galerie (151)
Zajímavosti (25)
- Jo (Saoirse Ronan) na sobě ani jednou v celém filmu nemá korzet, což je na tehdejší dobu velmi nezvyklé. (oli009)
- Kostymérka Jacqueline Durran vytvořila několik duplicitních kostýmů pro Jo (Saoirse Ronan) a Laurieho (Timothée Chalamet), aby to vypadalo, že postavy sdílejí oblečení. (oli009)
- Na plese tančí Laurie (Timothée Chalamet) s Jo (Saoirse Ronan) za okny za zvuku tónů třetí věty Amerického kvartetu od Antonína Dvořáka. Ten byl však napsán až v roce 1893, zatímco autobiografický román „Malé ženy“ vznikl už v roce 1868 a samotná autorka zemřela už v roce 1888. (Thanoris)
Reklama