Režie:
Greta GerwigScénář:
Greta GerwigKamera:
Yorick Le SauxHudba:
Alexandre DesplatHrají:
Saoirse Ronan, Emma Watson, Florence Pugh, Eliza Scanlen, Laura Dern, Timothée Chalamet, Tracy Letts, Bob Odenkirk, James Norton, Louis Garrel (více)VOD (6)
Obsahy(1)
Autorka a režisérka Greta Gerwigová (Lady Bird) vytvořila Malé ženy, které čerpají z klasického románu a díla Louisy May Alcottové, a zároveň se v autorčině alter egu Jo Marchové odráží její fiktivní život. V podání Gerwigové se oblíbený příběh sester Marchových – čtyř mladých žen, z nichž každá je odhodlaná prožít život podle svého – stává nadčasovým a velice aktuálním. (Falcon)
(více)Videa (1)
Recenze (363)
║Rozpočet $40miliónov║Tržby USA $108,101,214║Tržby Celosvetovo $218,843,645▐ Tržby za predaj Blu-ray v USA $4,446,375║ Tržby za predaj DVD v USA $4,283,851║ Herecky nie zlé, ten výber sa dá ale tá dejová roztrúsenosť, skoky v čase mi dosť vadia, dokiaľ si uvedomím že sme zas v inom období skočí to zas inde, takže dosť roztrieštené. Nuž Greta Gerwig asi nebudem moc šálok kávy. /60%/ ()
Abych řekl pravdu pravdoucí, musel jsem se do zhlédnutí trochu přemluvit. Nemůžu totiž úplně říct, že bych byl vyloženým fandou romantických dramat z tohoto období. Nicméně během první třetiny mě velice překvapilo, jak rychle mě film začal bavit. Jedna z nejhezčích věcí na celém snímku je zejména to, jak neskutečně příjemně a hřejivě některé scény působí. Jde především o pasáže, ve kterých mezi sebou mají interakce všechny čtyři sestry, které byly fakt výborně obsazené. Saoirse Ronan jednoho dne udělá hereckou díru do světa, tím jsem si jistý. Každá z nich má svou vlastní zajímavou dějovou linku, se kterou se dobře pracuje jak v přítomnosti, tak i ve vzpomínkových pasážích, kdy to byly ještě holčiny. Jen škoda, že Beth se nedostalo takové pozornosti jako zbytku sester. A která byla nejlepší? Amy. Hlavně teda kvůli výborné Florence Pugh, která odváděla dobrou práci už ve Slunovratu. Umět hrát nejdříve uvěřitelně infantilní a následně důstojně vážnou postavu určitě není žádná sranda. Gerwingová očividně umí psát, její scénář si udržuje po většinu doby konzistentnost, která se prokazuje v dobrém propojování jednotlivých linek všech sester do sebe, aniž by to působilo vnuceně nebo nevěrohodně. Možná to skákání z minulosti do přítomnosti mohlo být zvládnuté trochu lépe, ale na druhou stranu to tvůrci chytře odlišovali například barvami - když se to odehrávalo v minulosti, film byl barevnější. Když zas v přítomnosti, působil víc studeněji a se ztlumenými barvami, celkově znázorňující konec dětství. Celkově ale moc příjemná a hezká adaptace. A ten konec je doják! Průměrné 4* ()
Malé ženy z roku 1994 patria medzi veľmi obľúbené filmy mojich teen rokov a tak mi nejakú dobu trvalo, kým som bol schopný akceptovať, že tieto úlohy hrajú zrazu iné herečky. Nakoniec som ale zhruba v polovici na tieto retro myšlienky pozabudol a užil si túto výbornú adaptáciu plnými dúškami. Teraz už len zostáva otázka, či si budem film Grety Gerwig tiež tak rád pripomínať aj počas televíznych repríz v priebehu ďalších desaťročí, tak ako v spomínanom prvom prípade. Do plného hodnotenia veľa nechýbalo, možno je potrebná druhá projekcia, prípadne až tá televízna premiéra, kde si viac zoradím časovú súslednosť a motiváciu Gerwigovej puzzle systému. ()
Tak jsem tuhle klasickou kostýmní romanci stihnul ještě před oscarovou nocí. Dílo spisovatelky Louisy May Alcott se v minulosti dočkalo řady filmových zpracování. I když musím říct, že jsem dobrou hodinku čekal na pořádný háček. Jakmile si mě chytil, bylo to příjemné přitahování se. Čtveřice dospívajících sester, každá se svými sny, v nelehké době chudoby během občanské války. Navzdory předpokladům nakonec každá zvolí svou vlastní cestu. Palec nahoru si zaslouží adaptovaný scénář, který nás dostává do dvou časových rovin, tvůrci mezi nimi přeskakují, místy boří zajeté pořádky, ale pořád je to srozumitelné a hlavně ony „komplikované“ rodinné vztahy nikdy nejdou tak na dřeň, jak se režisérka Greta Gerwig tváří. Linky propojuje synonymum ženské nezávislosti spisovatelka Jo, její sestry jí ale místy solidně šlapou na paty (nicméně ódy na Florence Pugh šly nějak mimo mě). Saoirse Ronan v sobě opět nese křehkost, zranitelnost, ale i slušný ranec odhodlání, emancipace a drzosti. A hlavně čtvrtá herecká oscarová nominace v pětadvaceti letech – která herečka se něčím takovým může pochlubit? PS: Musím každopádně zmínit, že verze (1994) australské filmařky Gillian Armstrong přinesla dle mého krapet víc emocí. ()
Neberie ma to. Snažil som sa aby sa mi to páčilo, ale asi som viacej zaťažený na kostýmovky od Joe Wrighta. Tam mi funguje takmer všetko. Pričom Malé ženy nie sú zlý film. Gerwig vie čo chce a myslím si, že v rámci žánru a prevedenia to funguje. Len to nie je skrátka môj šálok kávy. Oceňujem scény ako prvá tancovačka s Chalamentom, scény v Paríži, bruslenie alebo scény u vydávateľa, ale ako celok mi to nedokázalo sprostredkovať potrebné pocity. Jediný kto mi tam fungoval perfektne bola Florence Pugh. Tá žena to má v sebe. Takú tú charizmu, ktorá sa bude predierať cez obraz do človeka, dokým ho neučaruje. Jej premena z uvrešťanej soplane vo vyzretú a inteligentnú ženu bola nádherná a kvôli nej ma to bavilo veľmi. Inak či už vo fázach prehnanej nehy alebo rodinnej tragédie ma to nechalo chladným. Osobne som veľmi prekvapený tou nomináciou na Oscara. ()
Galerie (151)
Zajímavosti (25)
- V knize i předchozích filmových a seriálových adaptacích je teta March (Meryl Streep) ve skutečnosti pratetou ústřední čtveřice a tedy tetou jejich otce. V této verzi však představuje jeho starší sestru a tedy opravdu tetu čtyř dívek. (oli009)
- Jo (Saoirse Ronan) na sobě ani jednou v celém filmu nemá korzet, což je na tehdejší dobu velmi nezvyklé. (oli009)
- Celé natáčení probíhalo ve státě Massachusetts, USA. (oli009)
Reklama