Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Jedna noc a jeden dokonale připravený zločin. Julien Tavernier, bývalý důstojník cizinecké legie, využívá své zkušenosti v práci pro firmu, jejíž činnost je úzce spjata s politickými zájmy a surovinami. Je milencem manželky šéfa společnosti, se kterou se dohodnou, že jejího muže zavraždí. Zločin je dokonale připraven a vše vychází podle plánu, ale stačí jediná maličkost aby...
Film Výtah na popraviště režiséra Louise Malla přináší divákům jedinečný filmový zážitek. Vypráví obrazem, atmosférou, hudbou a hereckou tváří tak, jak to dokáže jen málokterý film. V černobílém obraze klasika filmové kamery Henriho Decae prochází noční Paříží chladná Jeanne Moreauová za zvuků tesknivé hudby Milese Davise a připomíná nám, jakým čarovným způsobem dokáže film vyprávět. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (96)

borsalino 

všechny recenze uživatele

Vynikající námět i přesvědčivé herecké výkony, bohužel trošku tomu chybělo temnější rozvinutí zápletky. Prostě to dopadlo podle očekávání a myslím, že je to škoda, mohl z toho být pěkně napínavý film noir. Nicméně výkon Jeanne Moreau byl výborný a film celkově řadím k těm zajímavějším z francouzské kinematografie. ()

flanker.27 

všechny recenze uživatele

Že je to překombinované by mi ani tak nevadilo, jako spíš to, že se tam většina lidí chovala jako naprostí kreténi. Nic mi nezabije zážitek z jinak dobře natočeného a zahraného filmu víc než to, když se každých pět minut chytám za hlavu a říkám si "boha jeho, to je ale blb". Pravda, nejvíc nadávek na sebe stahovala dvojice zlodějíček-květinka Marta, ale i ostatní si vybrali svou porci trestuhodné neschopnosti rozumného úsudku. Za což by měli být svěřeni Madam Gilotině pomalu víc, než za spáchané zločiny. Co dodat? Snad že Jeanne Moreau byla nádherná femme fatale. ()

Reklama

sud 

všechny recenze uživatele

Noir ve stylu francouzské nové vlny nepostrádá zajímavě zamotaný příběh, ovšem, co je mu to platné, když hlavní postavy (obzvlášť mladá dvojice) jsou chladné jak psí čumák a místo soucitu si zaslouží pořádnou ránu mezi oči. Emoce, které ve francouzských filmech beru jako samozřejmost a v žánrovém filmu tuplem, jsem zde zcela postrádal. Špatný film to není, ale za viděnou stojí pouze díky charismatické krásce Jeanne Moreau a stylovému Lino Venturovi (i když se objeví jen na chvilku). 50%. ()

czejny 

všechny recenze uživatele

Stejně jako někomu dělá problém, být zavřen dlouhou dobu v uzavřeném prostoru (např. ve výtahu), mě dělalo problém si užít tento film. Vše, co se na plátně objevilo, působilo velmi nereálně a zmateně. Postavy jsou ztělesněním flegmatismu naší mysli. I když dělají něco napínavého, dojemného, atd. vůbec se ve mně nepohla ani jedna částečka nějakého soucítění, dojmu...prostě chladný jak kámen. Děj byl chvíli zajímavý, ale postupně se to zajímavé ztratilo kdesi ve výtahové šachtě. Název "Výtah na popraviště" shrnuje celý film. Takže ti, co mají klaustrofobii...do výtahu nevstupovat. ()

Arach.No 

všechny recenze uživatele

Velmi milé překvapení. Francouzskou tvorbu sjem nikdyneměl nijak zvlášť v oblibě, ale tenhle film je opravdu příjemný. To hlavní je tu vynikající scénář, který se bohužel nepovedlo zfilmovat tak jak by si zasluhoval. I přes to se jedné o velmi pěkný kousek francouzského dramatu. Nemá daleko k Hitchcockovým lehce (opravdu velmi lehce) naprůměrným filmům. Jediné co mě rožčilovalo bylo neustále blikající světlo ve výtahu, které mě prostě dohánělo k šílenství. ()

Galerie (46)

Zajímavosti (38)

  • Film byl natočen mezi 23. zářím a 15. listopadem 1957. Do distribuce se dostal 29. ledna 1958. (vangobseck)
  • Florence Carala (Jeanne Moreau) vysloví jméno "Julien" třiadvacetkrát. (vangobseck)
  • Malle patril k veľkým obdivovateľom amerického filmu. Dvojicu mladých predstaviteľov po ukradnutí auta umiestnil do prostredia, ktoré pripomínalo americké diaľnice a motely. V blízkosti Paríža však neexistoval vyhovujúci motel, a tak nakrúcali až pri pobreží vzdialenom viac než 200 kilometrov. Zámer vtlačiť „americké“ prvky do snímky badať aj pri výbere budovy, v ktorej sídli Caralova spoločnosť. Výšková budova s veľkými oknami bol úmysel, lebo Malle chcel vymaniť snímku zo zaužívaných obrazov parížskeho prostredia. (Biopler)

Reklama

Reklama