Režie:
Václav MatějkaScénář:
Drahoslav MakovičkaKamera:
Jiří MacháněHudba:
Jiří SvobodaHrají:
Zdena Studenková, Božidara Turzonovová, Karel Heřmánek, Miloš Kopecký, Radoslav Brzobohatý, Josef Vinklář, Jiří Korn, Hana Buštíková, Suzan Baker (více)VOD (1)
Obsahy(1)
V šantánu na zámečku Riviera se baví pánové z lepší společnosti. Elegantní „zaměstnavatelka“ děvčat Gábi Stolařová, zvaná madam, dbá na hladký chod svého podniku. Do Riviery přichází hledat „práci“ bývalá studentka a příležitostná operetní zpěvačka Renáta Vaňková. Madam ihned odhadne, že tato dívka se sebejistým chováním, přitažlivým tělem a andělsky nevinným obličejem bude pro její luxusní nevěstinec silným magnetem... (Bontonfilm)
(více)Videa (1)
Recenze (71)
Luxusní šantán, ve kterém se při provozování prostituce řídí banky, sestavují rozpočty států a prodávají rozvojové země. Podnik typu "Hotel Tichota" z Obsluhoval jsem anglického krále. Takový podnik vždycky musí vést člověk všemi mastmi mazaný, diskrétní a zároveň kdykoli připravený zasáhnout, když je podnik ohrožen. Taková situace nastává a madam ŠmrncGábi rozjede šarádu, jejíhož konce ani ona sama nedohlédne. Lehká komedie o roztomilém bordelu za Prahou nedosahuje kvalit filmů z tohoto ranku, ale občas se najde dobrý vtip nebo podobná lapálie. Figurky jsou celkem vtipné, zahrané dobrými herci, ale zábava průměrná. 60% ()
Mě se tento "prvorepublikový" film velice líbil. Mohla za to nejvíce líbezná Zdena Studénková. Takhle půvabná byla snad do té doby jen Zuzana Geislerová v televizní inscenaci PÍŠŤALKA PRO DVA. Zaujala i Božidara Turzonovová coby bordelmamá. Její hlášky byly trefné a hlavně pravdivé. Kulisy a znázornění luxusního nevěstince bylo úchvatné, příjemné a vzrušivé. Tak jako celý tento československý film. Jen ten Heřmánek mě tam štval. Jeho prudérské tažení na tak příjemné místo je podle mě zločin. :D A svým pojetím mi připomínal Funese se svým zátahem na nudisty. Oproti němu naopak mě pobavil Jiří Korn, který podle mě poprvé a naposledy skvostně zahrál ve filmu. [2715. hodnocení, 59. komentář, 47%] ()
Tuto komedii mám ráda. I přes nadbytečně dlouhé pasáže z Riviéry ( například až otravně působí vleklé hudební vsuvky při představování jednotlivých slečen). Nicméně lechtivé prostředí, kde jde především o rozptýlení, občasný vtip, vzbuzuje dobrou náladu i u mě, pouhého diváka. A o to zde primárně šlo. Nově příchozí dívka, atraktivní slečna Renáta rozjíždí zábavnou manipulativní hru o lepší život, která vzhledem k jejímu zaměstnání a okolnostem vede jedinou možnou cestou - přes postel vlivných a bohatých pánů. Navíc jí hraje moje oblíbená herečka Zdena Studénková. Praktická a chladně uvažující bordelmamá Gábi Stolařová nemá chybu. Snaživej policejní moula v podání Karla Heřmánka a figurky z policejního zkorumpovaného prostředí jsou také velmi zdařilé. Někdo tento film, který sám sebe nebere příliš vážně, hodnotí odpadem. Já se bavila a statečně to přiznávám. Nebýt výše zmiňovaných prozívaných momentů... Klidně bych tento nenáročný kousek, který ani nepředstírá žádné velké umění, ohodnotila plným počtem. Jak ráda říkám, hodnoceno pouze v rámci nenáročného, oddechového žánru. ()
Zajímavost z rozhovoru "Ladislav Županič: Pro herce neexistuje tabu", který vyšel 15. května v čísle 22/2000 Týdenníku rozhlas. Všechny operety a muzikály u vás uváděné neslouží pouze k pobavení diváků, v některých se objevují i ožehavá témata a aktuální problémy. Jedná se hlavně o to strefit se inscenací do správné doby. Dvě inscenace, které jsme uvedli, byly takříkajíc zlomové a také nejrizikovější: Klec bláznů a Řek Zorba. Klec bláznů snad vůbec poprvé na české jeviště přináší problém homosexuality. Den před její premiérou shodili poslanci ze stolu zákon o registrovaném partnerství. V tu chvíli jsme se stali nositeli určité myšlenky a najednou ta hra byla aktuální. Ještě se nestalo, aby někdo v hledišti projevoval nelibost - je to totiž úžasně lidský příběh. Řek Zorba je v podstatě novodobou tragédií. Přišel v době, kdy jsou lidé rozčarováni z politického dění i ze samotných politiků, z jejich namyšlenosti a sebestřednosti, začínají pochybovat o smyslu života - a najednou jim Zorba přináší poselství, že život je krásný a přes všechny potíže, starosti a strasti stojí za to žít. Dalším příkladem je Anděl s ďáblem v těle. Tento film byl natočen v roce 1982 a tehdy působil jako nostalgická a legrační vzpomínka na první republiku, kdy poslanci zneužívali poslanecké imunity, měnila se vláda, rozdělovaly se funkce, strany si mezi sebou vyřizovaly účty. Uběhlo několik let, vrátila se demokracie i se svými neduhy, my jsme tuto inscenaci uvedli a jeden kritik napsal, že to je první politická satira. ()
"No nevím, nevím, majore. Myslíte, že budete mít úspěch? - Znám našeho člověka, řekne si: dám rád, ale kolik dali ostatní? A co zjistí? Pan stavitel Šulc dal deset tisíc. Pan sekční šéf Boura deset tisíc. A pan poslanec Nikodým . . . pan poslanec Nikodým dá hovno, protože pan poslanec Nikodým má imunitu." Rozkošnicky dovádivá, pikantní a eroticky nabitá fraška z dob první republiky je jednou z mých nejsrdečnějších záležitostí domácího filmu osmdesátých let. Ti, kdo zde hovoří o nudě a trapnosti by se měli přinejmenším zamyslet nad skvěle vypointovaným scénářem autora námětu Drahoslava Makovičky a režiséra Václava Matějky, nad bezchybnou dobovou atmosférou, zastoupenou v celé šíři perfektními kostýmy, účesy i rekvizitami a v neposlední řadě nad stále aktuálním podtextem celého filmu, kterým je politické pletichaření a nóbl aférky, řádně a včas zametené pod koberec. Vrcholnou lahůdkou pro diváka je herecké obsazení, sestavené ze soudobých hvězd první kategorie. Zdena Studénková jest atraktivní a vypočítavou inteligentní slečnou Renátou, která se v závěru filmu výhodně provdá za milionové konto v podobě mladého bankéře Justice (Jan Hartl) a darem získává i zavedený podnik. Naproti ní stojí šarmantní madam Božidara Turzonovová, jenž vymyslí zajímavý plán s anonymním udáním, ale nakonec vše získá zcela jiný spád. Stabilní klientelu hotelu Riviéra tvoří pražská honorace v čele s poslancem Nikodýmem (Josef Vinklář), sekčním šéfem Bourou (Miloš Kopecký), stavitelem Šulcem (Radoslav Brzobohatý) a docentem Pincem (Bořivoj Navrátil). Ti všichni žijí v jakémsi souladu s reprezentanty policejních orgánů Firstem (Josef Větrovec) a Halíkem (Josef Somr), jejichž řady rozšíří zuřivý mravokárce Bulis ve fenomenálním ztvárnění Karla Heřmánka. Třešinkou na dortu jsou figurky majora Armády spásy (Jiří Císler) a Justicova tajemníka (Jiří Kodet). Čili už jen z tohoto výčtu je zaručena jistá kvalita. Kdo chce a kdo miluje nestydatější a svým způsobem realističtější stranu masarykovské první republiky, užije si ANDĚLA s maximálním požitkem a vzápětí se s netrpělivostí přesouvá k druhému dílu s názvem Anděl svádí ďábla, kde se stává svědkem originelního uzavření celé této rošády. ()
Galerie (38)
Zajímavosti (9)
- Na realizaci Anděla se nešetřilo v ničem a film byl ve své době považován za jeden z nejnákladnějších. (Rodriguez)
- Zdena Studenková (Renáta) zvládala ťažké tanečné kreácie len vďaka tomu, že sa kedysi venovala športovej gymnastike. (Raccoon.city)
- Celý film se natáčel hlavně v noci, nejenom kvůli scénám které byly hlavně po soumraku, ale také aby tehdejší hvězdy první velikosti mohly dostát ostatním závazkům. (Rodriguez)
Reklama