Režie:
Václav MatějkaScénář:
Drahoslav MakovičkaKamera:
Jiří MacháněHudba:
Jiří SvobodaHrají:
Zdena Studenková, Božidara Turzonovová, Karel Heřmánek, Miloš Kopecký, Radoslav Brzobohatý, Josef Vinklář, Jiří Korn, Hana Buštíková, Suzan Baker (více)VOD (1)
Obsahy(1)
V šantánu na zámečku Riviera se baví pánové z lepší společnosti. Elegantní „zaměstnavatelka“ děvčat Gábi Stolařová, zvaná madam, dbá na hladký chod svého podniku. Do Riviery přichází hledat „práci“ bývalá studentka a příležitostná operetní zpěvačka Renáta Vaňková. Madam ihned odhadne, že tato dívka se sebejistým chováním, přitažlivým tělem a andělsky nevinným obličejem bude pro její luxusní nevěstinec silným magnetem... (Bontonfilm)
(více)Videa (1)
Recenze (71)
Asi si tenhle film neměl dávat přídomek "erotický" - protože pokud se někdo těší na pořádný prasárny, tak si na svý fakt nepřijde... Ale jako komedie je to půvabný a postavy, které hrají nadčasově krásná Zdena Studenková, skvělá Božidara Turzonovová alias Šmrncgábi, Karel Heřmánek a ostatní, nemají chybu. Pokud si chcete užít sex, pusťte si třebas "Pyramidu". Pokud vám jde "jen" o komedii o prostituce, která uměla využít toho, čím jí příroda vybavila, je "Anděl" slušná volba. ()
"No nevím, nevím, majore. Myslíte, že budete mít úspěch? - Znám našeho člověka, řekne si: dám rád, ale kolik dali ostatní? A co zjistí? Pan stavitel Šulc dal deset tisíc. Pan sekční šéf Boura deset tisíc. A pan poslanec Nikodým . . . pan poslanec Nikodým dá hovno, protože pan poslanec Nikodým má imunitu." Rozkošnicky dovádivá, pikantní a eroticky nabitá fraška z dob první republiky je jednou z mých nejsrdečnějších záležitostí domácího filmu osmdesátých let. Ti, kdo zde hovoří o nudě a trapnosti by se měli přinejmenším zamyslet nad skvěle vypointovaným scénářem autora námětu Drahoslava Makovičky a režiséra Václava Matějky, nad bezchybnou dobovou atmosférou, zastoupenou v celé šíři perfektními kostýmy, účesy i rekvizitami a v neposlední řadě nad stále aktuálním podtextem celého filmu, kterým je politické pletichaření a nóbl aférky, řádně a včas zametené pod koberec. Vrcholnou lahůdkou pro diváka je herecké obsazení, sestavené ze soudobých hvězd první kategorie. Zdena Studénková jest atraktivní a vypočítavou inteligentní slečnou Renátou, která se v závěru filmu výhodně provdá za milionové konto v podobě mladého bankéře Justice (Jan Hartl) a darem získává i zavedený podnik. Naproti ní stojí šarmantní madam Božidara Turzonovová, jenž vymyslí zajímavý plán s anonymním udáním, ale nakonec vše získá zcela jiný spád. Stabilní klientelu hotelu Riviéra tvoří pražská honorace v čele s poslancem Nikodýmem (Josef Vinklář), sekčním šéfem Bourou (Miloš Kopecký), stavitelem Šulcem (Radoslav Brzobohatý) a docentem Pincem (Bořivoj Navrátil). Ti všichni žijí v jakémsi souladu s reprezentanty policejních orgánů Firstem (Josef Větrovec) a Halíkem (Josef Somr), jejichž řady rozšíří zuřivý mravokárce Bulis ve fenomenálním ztvárnění Karla Heřmánka. Třešinkou na dortu jsou figurky majora Armády spásy (Jiří Císler) a Justicova tajemníka (Jiří Kodet). Čili už jen z tohoto výčtu je zaručena jistá kvalita. Kdo chce a kdo miluje nestydatější a svým způsobem realističtější stranu masarykovské první republiky, užije si ANDĚLA s maximálním požitkem a vzápětí se s netrpělivostí přesouvá k druhému dílu s názvem Anděl svádí ďábla, kde se stává svědkem originelního uzavření celé této rošády. ()
Kdysi velmi populární film o intrikách v prvorepublikovém bordýlku. Diváci bez dechu sledovali české herce a slovenské herečky, jak je do té doby neznali. Samozřejmě v duchu českých tradic, takže kdykoli se děje něco ožehavého, slušně vychovaná česká kamera cudně sklopí zrak k oděvům rozházeným po podlaze nebo se nepřítomně dívá z okna. Ale přece jen - při vší banalitě - je to v českém kontextu dodnes šokující počin. To ale není důvod, proč dávám dvě hvězdičky místo jedné trapně osamělé. Tím důvodem je skvělý Karel Heřmánek v roli strážníka Bulise. Jeho zanícené donkichotské tažení proti nevěstinci připomíná strážníka Cruchota a jeho slavný zátah na nudisty v Četníku ze Saint-Tropez. 40% ()
Dosti průměrná československá komedie s „erotickým“ podtextem. Ačkoliv Korna zrovna moc nemusím, tak právě jeho vystoupení a krása Zdenky Studénkové jsou asi tím jediným, co se mi na filmu doopravdy líbilo. Ano, byly tu intriky, cudné „děvy“ i pokus o humor, ale nějak mě to tentokrát nebralo. Spíše jsem u toho začal klimbat a málem i usnul. Zvláště pak ke konci filmu, mě to už ani moc nebavilo. Bohužel jsem od toho čekal mnohem víc. Ale tak každý den není posvícení.40% ()
Asi první film, kterému jsem dal nejhorší hodnocení ještě předtím, než jsem to vůbec pustil. Vzpomínka stará přes třicet let, kdy mne na toto dílo pozvala jedna z mých, ehm ehm, je ještě stále živá. Moc dobře si pamatuji, jak jsem se nudil, a ani nevnímal o čem to je. A to ne kvůli toho, že bych chtěl nějak obtěžovat tu dívenku. Takže takový by byl asi můj komentář před více než třiceti lety, a hodnocení by bylo jasně to nejnižší. Ale zase musím přiznat, že jsem byl trošku zvědav, co si ještě pamatuji. Nyní již vím, že vůbec nic. A plně se ztotožňuji s mým hodně starým názorem. Hnusná hudba i písničky, ovšem samozřejmě dobové, takže těžko co namítat. Děj nacpaný a prošpikovaný zpíváním, a to tak často, že film zaručuje v podstatě nerušený spánek. Navíc ta zápletka, copak ti chlapi byli skutečně tak blbí že se do knihy uvedli pravým jménem a bydlištěm? Tak za takovou stupiditu si tu ostudu zasloužili. No a za to míchání politiky dávám film jen to, co si opravdu zaslouží. ()
Galerie (27)
Zajímavosti (9)
- Hana Buštíková (tanečnica Miriam) a Dana Vlková (zpeváčka) boli iba príležitostné herečky. V skutočnosti sa jednalo o ženskú spevácku dvojicu s názvom Kamelie, veľmi populárnu hlavne v 80. rokoch. Toto bol jediný film, v ktorom si zahrali obidve súčasne. (Raccoon.city)
- Na realizaci Anděla se nešetřilo v ničem a film byl ve své době považován za jeden z nejnákladnějších. (Rodriguez)
- Ako "Anton" mravnostnej polície poslúžil filmárom Steyr VI. 12/60 PS z roku 1924. (Raccoon.city)
Reklama