Reklama

Reklama

Geniální přítelkyně

(seriál)
  • Itálie L'amica geniale (více)
Trailer 1
Itálie / USA, (2018–2024), 32 h 46 min (Minutáž: 43–74 min)

Tvůrci:

Saverio Costanzo

Předloha:

Elena Ferrante (kniha)

Hudba:

Max Richter

Hrají:

Elisa del Genio, Ludovica Nasti, Luca Gallone, Fabrizia Sacchi, Antonio Milo, Antonio Pennarella, Vittorio Viviani, Gennaro Canonico, Gaia Girace (více)
(další profese)

VOD (1)

Série(4) / Epizody(34)

Obsahy(1)

Když nejdůležitější přítelkyně v jejím životě jednoho dne beze stopy zmizí, Elena Grecová, nyní již postarší žena ponořená v domě plném knih, zapne počítač a začne sepisovat příběh jejich přátelství. Raffaellau Cerullovou, které vždycky říkala Lila, potkala v prvním ročníku základní školy v roce 1950. Jejich příběh, odehrávající se v nebezpečné a fascinující Neapoli, pokrývá více než 60 let jejich života. Elena se pokouší popsat tajemství Lilliny osoby, své geniální přítelkyně, která je pro ni svým způsobem nejlepší kamarádkou i nejhorším nepřítelem. Osmidílný seriál Geniální přítelkyně je inspirován stejnojmenným mezinárodním bestsellerem z pera Eleny Ferranteové. (HBO Europe)

(více)

Videa (5)

Trailer 1

Recenze (55)

sofiapetra 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

První dva díly jsem odtrpěla - tolik prostých zlých a násilných lidí, včetně odporných až nelaskavých maminek... Tupé biflování kontra naprostá nevědomost o nejzákladnějších věcech. Když kámošky vyrostly, bylo to trochu snesitelnější a už jsem si na ten jejich málem nelidský dvorek zvykla. Lila mě jako postava ale bavila, úžasné stvoření. ()

Pajky3 

všechny recenze uživatele

Na seriál jsem ze všech stran slyšel jen chválu a tak nebylo těžké se odhodlat ke sledování a přesvědčit se na vlastní oči. Pravdou je, že chvála je rozhodně zasloužená, má to však své ale. Výprava, prostředí, hudba, herci a dokonce i italština - to vše je beze sporu na jedničku. Jenže mě tam něco chybí, chybí mi tam zajímavější příběh. Ano, je to o přátelství dvou dívek a to mi bohužel nestačí. Některé záběry jsou dost natahované a to časem začne nudit, protože to nikam neposouvá děj. A jsem snad jediný, kdo má kompletní zmatek v tom, kolik by těm postavám mělo být let? Hlavně těm mužským. 70 % ()

Reklama

Aky 

všechny recenze uživatele

Profesně tomu lze stěží něco vytknout, všechny superlativy napsané zde nebo i někde jinde platí. Jen je to utahané, mnohdy se z ničeho dělá tajemství a věda, navíc je to skrz naskrz italské, až to pro Neitala přestává být zajímavé. Po čase jsem se začal při těch dlouhých záběrech z očí do očí, jež měly sdělovat bůhví co, nudit. ()

emma53 

všechny recenze uživatele

Můj komentář by se podobal tomu, co zde už napsali uživatelé Malarkey a Aky. Navíc mně děvčata místy psychicky svým chováním deptaly. Například Elena, která byla věčně uslzená, zírající nekonečně dlouho do bodu "A" a nedokázala se při své inteligenci rozhodovat. Nutně k tomu potřebovala kámošku, rebelku, která si zase věděla rady skoro ve všem, zkrátka ta byla geniální. No nevím, druhou sérii sice dám, tam se snad dá Elena trochu do kupy, ale tohle bylo pro mě velké zklamání...…... ()

tron 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Toxický vzťah. Čo nás formuje? Čo má vplyv na tom, akí sa z nás stanú dospelí? Zatrpknutosť prameniaca z toho, že nám z rôznych príčin (napr. zlá finančná alebo sociálna situácia rodičov) nie je umožnené venovať sa od útleho detstva tomu, na čo máme predpoklady? Môže sa z talentovaného dieťaťa stať zatrpknutý netvor, ktorému spoločnosť neumožní rozprestrieť krídla? Čo je viac? Talent? Alebo vari to, ak aj niekto nie je prenikavo nadaný, zato je trpezlivý, vzdelaný a neustále na sebe pracuje? Geniálna priateľka je skvelá v okamihoch, kedy je o oboch kamarátkach. To, že ich spoznávame už ako malé deti, má za následok, že s nimi intenzívne prežívame dospelé problémy. Azda ako keby to svojím spôsobom boli i naše priateľky. Skvelá je dobová výprava a atmosféra. Tvorcovia sa nevyhýbajú politickej situácii, ktorá v daných dobách a v danej krajine neznamenala len to, že vám niekto s opačnými názormi vynadal do blbcov, ale vtrhol k vám do obchodu tesne pred záverečnou, napálil vám tri guľky do hrude a aby ste nepovedali, pridal ešte bonus v podobe rany istoty medzi oči. Ak by tvorcovia chceli, pokojne z toho mohli urobiť novú Chobotnicu. Ale oni nechceli. Toto je totiž civilný príbeh. Príbeh dvoch priateliek, ktoré vlastne možno priateľky nikdy neboli. Kasting sa vydaril. Samozrejme najmä obe hlavné postavy, ale charizmatické sú aj vedľajšie (mama, učiteľka). Problémy vidím tri. V nie všetkých epizódach sú Lila, aj Lenu. Niekedy len Lila a Lenu má cameo (alebo ani to nie), inokedy naopak. Druhý problém je, že s pribúdajúcimi časťami sa z Lily stáva záporná kreatúra, ktorej povahu bravúrne vystihol manžel Lenu: nielenže to nemá s priateľstvom nič spoločné, ale je to dokonca nenávisť! Lila sa k priateľke správa skutočne hnusne, ako by sa žiadny normálny priateľ nikdy nesprával. V duchu nadávame Lenu, že sa Lilou nechá manipulovať, aj keď je nám jasné, že vo „vzťahoch“ s manipulujúcimi psychopatmi to tak chodí. Ono je pravda, že niekedy sa priateľstvá vyvinú práve takýmto smerom. No pozerať sa na to je nepríjemné. Dvojnásobne, keď som seriál začal pozerať s tým, že je to príbeh dvoch najlepších priateliek a nakoniec sa z toho vykľulo toto peklo. No a tretí problém: tvoriť atmosféru a dať si prácu s tvorbou vzťahov je síce pekné, ale ak je to na úkor tempa, tak to tiež nie je dobre. Miestami sa tu toho deje fakt strašne málo a dostavuje sa nuda. S prižmúrenými očami 4*, ale 3. séria robí všetko pre to, aby to stiahla k 3*. Hudba v úvodných titulkoch od Maxa Richtera (Ad Astra, Taboo) geniálna. ()

Galerie (195)

Zajímavosti (8)

  • Jazyk, kterými mluví hlavní hrdinky, není klasická italština, ale neapolský dialekt. Neapolština je natolik odlišná od italštiny, že i na italské televizi se seriál vysílal s italskými titulky. (ČSFD)
  • Pro dětské představitelky Elisa Del Genio a Ludovica Nasti je to vůbec poprvé co stály před filmovou kamerou. Děvčata byla vybrána dlouhým a náročným castingem, kde se vystřídalo na 500 dětí. Podmínka také byla, aby děti mluvily neapolským dialektem. (ČSFD)
  • Autorka Elena Ferrante píše pod pseudonymom a jej osoba zostáva v utajení. Aj napriek tomu, že patrí medzi najúspešnejších súčasných autorov Talianska, jej identitu nepoznal ani režisér seriálu Saverio Costanzo. Spisovateľka sa aktívne podieľala na TV spracovaní knihy, ale s režisérom komunikovala výhradne prostredníctvom emailu a mobilných správ. Ich komunikácia trvala približne 2,5 roka a výrazne dopomohla k autenticite a atmosfére seriálu. [Zdroj: HNonline.sk] (krasomama)

Reklama

Reklama