Režie:
Robert BentonKamera:
Piotr SobocińskiHudba:
Elmer BernsteinHrají:
Paul Newman, Susan Sarandon, Gene Hackman, Reese Witherspoon, Stockard Channing, James Garner, Giancarlo Esposito, Liev Schreiber, Margo Martindale (více)Obsahy(1)
Harry, bývalý policista a soukromý detektiv, žije s hollywoodským hercem, umírajícím na rakovinu, a jeho manželkou, též herečkou. Má za úkol doručit jakési záhadné ženě balíček. Tím se zaplete do vraždy a zároveň se tak dostane k 20 let starému případu, týkajícímu se záhadného zmizení hereččina bývalého manžela... (oficiální text distributora)
Recenze (49)
Sledovat Paula Newmana, zvlášť v detektivních rolích, nikdy neomrzí, ale tenhle pozdní neo-noir na jeho „harperovky“ ani zdaleka nemá. Po jeho předchozí spolupráci s Robertem Bentonem u výborného Nejsem blázen jsem měl očekávání trochu jinde, Soumrak je bohužel přes hvězdné obsazení celý takový lehce mdlý. ()
Výsledky z ostatních webů: IMDb - 6,2/10 | Rotten Tomatoes: Tomatometer - 60%, Audience Score - 30% | FDb.cz - 74% | Tak především se jedná o spíše průměrnou kriminálku z L.A., na které hvězdy jako P. Newman, G. Hackman, S. Sarandon a spoustu ostatních zbytečně ztratili svůj "drahocenný herecký čas" :-). Pravdou ale zůstává, že Soumrak tahají do VELMI mírného nadprůměru... Navíc skoro žádné napínavé scény a i přes svoji "délku" film neudrží pozornost diváka. Holt občas je potřeba sáhnout i po průměru a tohle je přesně ono :) 55% ()
Zajímavý noir film s Paulem Newmanem v roli stárnoucího detektiva. Dvacet let stará vražda odhaluje nečekané skutečnosti, což nenechá osoby s tím spojené v poklidu. Ponuré myšlenky a neduhy života dávají příběhu i něco z reality. Počínání hollywoodského herce trpícího rakovinou mnohým připomene zoufalost a beznadějnost stáří. Zahrálo si tu několik hereckých legend a tak jako obvykle dali všichni svým postavám jisté neopomenutelné sympatie. Pro noir film je tempo velmi poklidné a pro mnohé dosti těžkopádné. Myšlenka příběhu dává všanc na vytvoření přímo art filmu a je škoda, že se tvůrci s takovým námětem nevydali touto cestou. Ale i tak je snímek ve své podstatě dokonalý a byť je určen jen pro určitý okruh diváků, není od věci ho shlédnout. Své osobní kouzlo jistojistě má. Jen je potřeba to správně uchopit. ()
Newman si myslí, že hrá v lepšom filme, Sarandonovej a Hackmanovi to je jedno. Newmanovi sa s Bentonom bohužiaľ nepodarilo zopakovať kvalitatívny úspech predchádzajúceho filmu, čo je vlastne iba ďalším sklamaním. Na papieri to možno bol super neo-noir, ale jeho vizuálne prevedenie, čiže to, o čo by v subžánri malo ísť predovšetkým, je mdlé. Inak je to celkom príjemné retro, kde je mi úplne jedno, kto za všetkým väzí a nie je ani ťažké na to prísť. Dal by sa napísať ešte dlhší komentár o tom, že Paul si aj na staré kolená dával pozor na ponúkané scenáre, na rozdiel od takého De Nira alebo Pacina. ()
Áno, tento 90´s neo-noir si takto nízke hodnotenie nezaslúži (a práve to ma dlhé roky i napriek hviezdnemu obsadeniu tak odrádzalo). Paul „Frajer“ Newman po Harperovi (1966) znova po rokoch hrá súkromného detektívka, tento raz na dôchodku. Voice-over je rýdzo chandlerovský („Keď vám vravia, že nebudete potrebovať zbraň, znamená to, že si zoberte rovno dve“) a rovnako tak celá výstavba príbehu, ktorý inak nemá znalcom čo nové ponúknuť. Potešia však LA lokácie a trademarky (napr. nástup femme fatale skrz záber na nohy). Pre noiristov či fanúšikov Chandlera ide o príjemnú povinnosť. ()
Galerie (45)
Photo © 1998 Paramount Pictures
Reklama