Režie:
Robert BentonKamera:
Piotr SobocińskiHudba:
Elmer BernsteinHrají:
Paul Newman, Susan Sarandon, Gene Hackman, Reese Witherspoon, Stockard Channing, James Garner, Giancarlo Esposito, Liev Schreiber, Margo Martindale (více)Obsahy(1)
Harry, bývalý policista a soukromý detektiv, žije s hollywoodským hercem, umírajícím na rakovinu, a jeho manželkou, též herečkou. Má za úkol doručit jakési záhadné ženě balíček. Tím se zaplete do vraždy a zároveň se tak dostane k 20 let starému případu, týkajícímu se záhadného zmizení hereččina bývalého manžela... (oficiální text distributora)
Recenze (49)
Newman si myslí, že hrá v lepšom filme, Sarandonovej a Hackmanovi to je jedno. Newmanovi sa s Bentonom bohužiaľ nepodarilo zopakovať kvalitatívny úspech predchádzajúceho filmu, čo je vlastne iba ďalším sklamaním. Na papieri to možno bol super neo-noir, ale jeho vizuálne prevedenie, čiže to, o čo by v subžánri malo ísť predovšetkým, je mdlé. Inak je to celkom príjemné retro, kde je mi úplne jedno, kto za všetkým väzí a nie je ani ťažké na to prísť. Dal by sa napísať ešte dlhší komentár o tom, že Paul si aj na staré kolená dával pozor na ponúkané scenáre, na rozdiel od takého De Nira alebo Pacina. ()
Oldschoolově laděná kriminálka se zápletkou, která se lehce otře o mysteriózní tón, s charismatickým hlavním představitelem-detektivem, jenž provází celým dějem mnohdy i za pomoci voiceoveru. Že by tedy pocta dávno mrtvému žánru noir filmů? Spíš bych řekl, že je Twilight, kromě v současné době dost nebezpečného názvu, něčím jako pokusem o pokus o složení pocty tomuto žánru, jenž zažil své nejslavnější chvíle okolo poloviny minulého století. Pocta nijak valná, spíše veskrze průměrná, ale přeci jenom má takové to naivní kouzlo, díky kterému dokázal i přes svůj nevalný námět nalákat k účasti slušné herce. Přeci jenom jména jako Paul Newman, Gene Hackman, Susan Sarandon nebo snad i Reese Witherspoon přeci jen v historii kinematografie nějakou tu stopu udělaly. ()
Sledovat Paula Newmana, zvlášť v detektivních rolích, nikdy neomrzí, ale tenhle pozdní neo-noir na jeho „harperovky“ ani zdaleka nemá. Po jeho předchozí spolupráci s Robertem Bentonem u výborného Nejsem blázen jsem měl očekávání trochu jinde, Soumrak je bohužel přes hvězdné obsazení celý takový lehce mdlý. ()
Áno, tento 90´s neo-noir si takto nízke hodnotenie nezaslúži (a práve to ma dlhé roky i napriek hviezdnemu obsadeniu tak odrádzalo). Paul „Frajer“ Newman po Harperovi (1966) znova po rokoch hrá súkromného detektívka, tento raz na dôchodku. Voice-over je rýdzo chandlerovský („Keď vám vravia, že nebudete potrebovať zbraň, znamená to, že si zoberte rovno dve“) a rovnako tak celá výstavba príbehu, ktorý inak nemá znalcom čo nové ponúknuť. Potešia však LA lokácie a trademarky (napr. nástup femme fatale skrz záber na nohy). Pre noiristov či fanúšikov Chandlera ide o príjemnú povinnosť. ()
Tradiční detektivka ve stylu "chandlerovek" s dlouho přesluhujícím hlavním hrdinou.. Pomalé klidné tempo, spousta zvučných jmen, překombinovaný příběh, podezřelý je snad každý na koho se podíváte, pozlátko starého dobrého Hollywoodu.. Soumrak se snáší nad koncem herecké kariéry skvělého Paula Newmana.. ()
Reklama