Režie:
Oriol PauloKamera:
Xavi GiménezHudba:
Fernando VelázquezHrají:
Adriana Ugarte, Chino Darín, Javier Gutiérrez, Álvaro Morte, Nora Navas, Francesc Orella, Clara Segura, Aina Clotet, Belén Rueda, Ana Wagener, Albert Pérez (více)VOD (1)
Obsahy(1)
V den pádu Berlínské zdi se nad Španělskem točí zvláštní bouře a malý chlapec slyší v domě přes ulici hluk souboje a jde se do obydlí sousedů podívat. Tam spatří muže s krvavým nožem stojícím nad mrtvou manželkou. Chlapec v panice prchá a venku na ulici ho přejede auto. Po mnoha letech přichází identická bouře a Vera Roy (Adriana Ugarte) najde ve svém domě starou kameru a televizor. Když si chce se svým manželem pustit staré nahrávky, ještě netuší, že působení nevyzpytatelného přírodního jevu jí několikrát změní život takovým způsobem, jaký si do té chvíle nedokázala ani představit. (C0r0ner)
(více)Videa (3)
Recenze (156)
Tenhle španělskej rejža je masakrální... Viděl sem 3 filmy a všechny tři absolutní špička. Hlavně má teda vymazlený scénáře, který sou fakt jedni z nejlepších, co sem snad kdy viděl. Hlavně pořádně napínavý, pořádně originální a pořádně promakaný. Je mazec, že si rejža sám scénáře píše, takže to je tuplovanej frajer. Tohle má kousíček k Frekcenci, kde je to tak trošku tématicky podobný. Akorát tady se do minulosti/budoucnosti cestuje jen jednou. Je tady vražda, záhada až do posledního dechu. Já se musím přiznat, že sem toho detektiva odhalil celkem brzo, ale to je tím, že sem prostě dobrej :o)). Parádní kousek od parádního tvůrce... ()
Nejsem přivrženec španělských hororů, a jak jsem již u nějakého filmu zmiňovala, vyhýbám se jim obloukem. Dlouhá chvíle ale byla silnější a já jsem i tentokrát uvěřila silnému hodnocení. Né, že by tento počin vynahradil všechny ty španělské nudy, které jsem dosud zažila, ale musím uznat, že toto bylo opravdu dobré! ()
Záhadná bouře si pohrává s motivem efektu motýlích křídel a mísí v sobě prvky kriminálního dramatu a sci-fi o hrátkách s časech, přičemž dokáže diváka upoutat po téměř celou dobu stopáže. Závěrečná třetina byla scenáristicky možná trochu divočejší, přesto hodnotím film jako celek velmi kladně, na čemž měla velký podíl právě ona detektivní zápletka a postupné odkrývání pravdy, lapené v bouřlivých osidlech času. Výtku bych měl vůči hlavní postavě Very, která byla místy až příliš (typicky španělsky) hysterická - zde šlo určitě ubrat na projevu, protože to trochu ubíralo na uvěřitelnosti. ()
Po režisérových filmech Tělo a Contratiempo jsem už měl jistá, poměrně vysoká očekávání. A Oriol Paulo mě zase nezklamal, ačkoliv v tomto případě jde o trochu nevyrovnanou podívanou a oba výše zmíněné snímky jsou přece jen kvalitnější a hlavně propracovanější. Režisér byl tentokrát ještě ambicióznější a pustil se do látky, na které by se mnoho jiných tvůrců dost možná zcela odvařilo. A pravdou je, že není úplně jednoduché přijmout všechny zákonitosti onoho „sci-fi“ světa (největší problém jsem měl s „rozpomínacími doteky“). Pokud už však přistoupíte na pravidla hry, můžete se slušně pobavit jako já. Protože co do atmosféry, napětí a emocí jsem byl moc spokojený. Horší to ovšem bylo s motivacemi určitých postav a především pak chováním některých z nich (tím spíš, že není tak obtížné uhádnout totožnost „oné“ osoby). Když si pak v duchu začnete přehrávat jisté momentky, nedává vám konání některých zúčastněných tak úplně smysl, což je trochu škoda. Na slabší 4* to ale ještě stačit bude a já se těším na další tvůrcův počin. ()
Výborný příběh, který hned od začátku chytne a nepustí. Neřekl bych, že je to klasický scifi thriller, ani klasika o cestování časem, spíš hlavní hrdinka skončila ve dvou paralelních světech, aniž by o to stála. Nechtěl bych k tomu psát scénář, ale po Contratiempu a El Cuerpu se jeden zdokonalí. Španělé zase zabodovali, šoupli tam samý fešáky a fešandy, potěšili i s Belén Ruedou a hlavně se dal pochopit ten zamotanej děj. Poctivá čtyřka. ()
Galerie (11)
Zajímavosti (6)
- V jedné části filmu, když se malý Nico vrací domů, si můžeme všimnout, že nese v ruce skateboard a má na sobě úplně stejné oblečení jako Marty McFly z Návrat do budoucnosti (1985). Akorát že Marty měl vestu červenou. (SeBig)
- Počas scény, keď Vera rozpráva o svojich spomienkach, v kine sa mihnú zábery na filmy Stroskotanec (2000) a Kontakt (1997). Oba sú režírované Robertom Zemeckisom, ktorý režíroval aj Návrat do budúcnosti (1985), ktorý má vo filme viacero odkazov. (megajalec)
- Vera (Adriana Ugarte) najde v kapse kalhot svého manžela sirky s nápisem Arabesco. Stejný název má restaurace ve filmu Tělo (2012), který také režíroval Oriol Paulo. (fisus)
Reklama