Režie:
Oriol PauloKamera:
Xavi GiménezHudba:
Fernando VelázquezHrají:
Adriana Ugarte, Chino Darín, Javier Gutiérrez, Álvaro Morte, Nora Navas, Francesc Orella, Clara Segura, Aina Clotet, Belén Rueda, Ana Wagener, Albert Pérez (více)VOD (1)
Obsahy(1)
V den pádu Berlínské zdi se nad Španělskem točí zvláštní bouře a malý chlapec slyší v domě přes ulici hluk souboje a jde se do obydlí sousedů podívat. Tam spatří muže s krvavým nožem stojícím nad mrtvou manželkou. Chlapec v panice prchá a venku na ulici ho přejede auto. Po mnoha letech přichází identická bouře a Vera Roy (Adriana Ugarte) najde ve svém domě starou kameru a televizor. Když si chce se svým manželem pustit staré nahrávky, ještě netuší, že působení nevyzpytatelného přírodního jevu jí několikrát změní život takovým způsobem, jaký si do té chvíle nedokázala ani představit. (C0r0ner)
(více)Videa (3)
Recenze (155)
Další skvělý snímek od Oriola Paula. Znám od něj ale i lepší věci. Celé je to postavené na podobném cestování v čase, jaké bylo použito v Mužích v černém 3. Žena se během zvláštní bouře prostřednictvím videokamery a staré televize spojí s chlapcem z minulosti, aby mu zachránila život. To ale ten její obrátí vzhůru nohama a ona přijde o dceru. Snaží se tedy vše vrátit zpět, ale to není tak jednoduché. Podaří se jí vše napravit a dceru zachránit? "My se známe? Ano, ale nepamatuješ si to." ()
Záhadná bouře si pohrává s motivem efektu motýlích křídel a mísí v sobě prvky kriminálního dramatu a sci-fi o hrátkách s časech, přičemž dokáže diváka upoutat po téměř celou dobu stopáže. Závěrečná třetina byla scenáristicky možná trochu divočejší, přesto hodnotím film jako celek velmi kladně, na čemž měla velký podíl právě ona detektivní zápletka a postupné odkrývání pravdy, lapené v bouřlivých osidlech času. Výtku bych měl vůči hlavní postavě Very, která byla místy až příliš (typicky španělsky) hysterická - zde šlo určitě ubrat na projevu, protože to trochu ubíralo na uvěřitelnosti. ()
Taky jsem si ve své době na Španělech ujížděl. Pokud vám současná španělská produkce sladce laská šourek, tento kousek se ve sbírce rozhodně neztratí. Stejně jako Los Ojos de Julia, El Cuerpo, La Cara Oculta, Contratiempo či první dva díly REC staví tento film na profesionálním řemesle, skvělých hercích a dobře napsanému scénáři, což je taky jeho kámen úrazu, jelikož stačí vidět tři takové španělské thrillery a prokouknete všechny karty dlouho před koncem a zde ten konec přichází o dobrých 30 minut později, než by bylo záhodno, ve snaze pojmout vše co nejpoctivěji a dát všem skulinkám co nejvýživnější dovětek, nedbaje na natahování příběhové fusekle až někam pod koule a na klesající záživnost příběhu. Solidní porce pro milovníky této evropské odnože, ale všechny výše zmíněné filmy bych doporučil o něco víc. ()
Málokedy môžem povedať, že americký film je lepší ako európsky. Tu to bohužiaľ platí. Frequency je síce jednoduchší, priamočiarejší, ale o to emočnejší a intenzívnejší zážitok, než táto jeho prekombinovaná, dlhočizná a prekvapivo aj pomerne predvídateľná variácia. Ostatné videné režisérove počiny (El cuerpo (2012), Contratiempo (2016)) značne lepšie. ()
Časovka na spôsob kultovej Frekvencie, akurát ešte o čosi prepracovanejšia. Keby som sa v tom veľmi rýpal, našiel by som nejaké logické výkyvy a zopár zvratov sa dá predvídať, ale aj tak je to luxusná scenáristická prácička. Režijne a herecky bez chyby. V európskej kinematografii idú Španieli momentálne prvú ligu. ()
Galerie (11)
Zajímavosti (6)
- Vera (Adriana Ugarte) najde v kapse kalhot svého manžela sirky s nápisem Arabesco. Stejný název má restaurace ve filmu Tělo (2012), který také režíroval Oriol Paulo. (fisus)
- Vo filme je viacero odkazov na filmy Alfreda Hitchcocka: scéna v kúpeľni (Psycho), sledovanie susedov cez okno (Okno do dvora), pád tela z výšky (Vertigo). (megajalec)
- Počas scény, keď Vera rozpráva o svojich spomienkach, v kine sa mihnú zábery na filmy Stroskotanec (2000) a Kontakt (1997). Oba sú režírované Robertom Zemeckisom, ktorý režíroval aj Návrat do budúcnosti (1985), ktorý má vo filme viacero odkazov. (megajalec)
Reklama