VOD (1)
Epizody(9)
-
Je léto a dochází nám led (E01)
-
Válečnické umění komančských jezdců (E02)
-
She Was Killed by Space Junk (E03)
-
If You Don't Like My Story, Write Your Own (E04)
-
Little Fear of Lightning (E05)
-
This Extraordinary Being (E06)
-
An Almost Religious Awe (E07)
-
A God Walks into a Bar (E08)
-
See How They Fly (E09)
Obsahy(1)
Seriál Watchmen od výkonného producenta Damona Lindelofa (Ztraceni, Pozůstalí z produkce HBO), zasazený do alternativní historie, v níž jsou maskovaní strážci postaveni mimo zákon, vyvolává nostalgické vzpomínky na původní stejnojmennou komiksovou klasiku. Přesto se v tradici díla, které ho inspirovalo, snaží jít zcela originální cestou. V čele hereckého obsazení stojí Regina Kingová, představitelka Angely Abarové, nositelky dvou masek – hlavní vyšetřovatelky policejního sboru v Tulse a také matky tří dětí. V seriálu se dále představují Jeremy Irons v roli stárnoucího a panovačného lorda z britského panství, Don Johnson jako Judd Crawford, náčelník policie v Tulse, Jean Smartová coby federální agentka Laurie Blakeová a Tim Blake Nelson v roli detektiva jménem Looking Glass. (HBO Europe)
(více)Videa (3)
Recenze (185)
Pár věcí bych rád vyzdvihl - jednak velice promyšlený a komplexní scénář a zápletku, druhak dobrý výběr herců, zvláště ve vedlejších rolích a nakonec rozhodně hudbu od Treznora a Rosse v kombinaci s klasickými skladbami, které měly sílu a byly použity většinou ve správné momenty. Co ovšem oproti Moorově původnímu komiksu - a jeho filmové adaptaci - až bolestně chybí je větší ambivalentnost charakterů. Ačkoliv u některých vedlejších postav se u seriálu tvůrci snažili o jejich plastičnost a nejednoznačnost, hlavní postavy - i záporné - byly poněkud černobílé (a to není žádná narážka na ústřední téma seriálu). A navíc zde bylo bohužel až moc patrné, že Moorův promyšlený filozofický koncept zde byl buď nepochopen nebo záměrně roztříštěn. Jinak si nedovedu představit proč, když Moore záměrně udělal z Dr. Manhattana bytost, která už není schopná skutečné empatie, protože se vzdálila ve své "božskosti" příliš lidskému, je zde napasována do role milence/manžela, což krom porušení geniálních záměrů původního tvůrce nedává v podstatě absolutně vůbec žádný smysl v samotném příběhu (asi nejnesmyslnějším faktem zůstává, proč právě ze všech žen světa Angela?). Rasistický kontext je zajímavý - i když motivace té záporné strany mohly být více rozvinuty - ale řekl bych, že původní komiks Strážců měl mnohem širší a větší záběr, což se mi na něm líbilo - nešlo zde jen o problémy etnické či rasové, ale problémy takříkajíc všelidské a koncept dobra a zla, případně jeho neurčitosti, byl v původním díle pojat mnohem hlouběji a mnohovrstevnatěji. Nicméně shrnuto a podtrženo i tak moc dobrá práce a zajímavé navázání na jednu z nejlepších grafických novel všech dob. ()
Navázání na původní Watchmen univerzum sociálně kritickou blaxplotací nemusel být tak špatný nápad, pokud by se dalo uvěřit, že se jedná o autorský záměr a ne jenom vypočítavý business plán Warnerů v čele s markeťákem Lindelofem, který se nikdy rasové problematice nevěnoval a já tak nemám důvod si myslet, že to není jen další bohatý bílý korporát, který se snaží přiživit na současném společenském pnutí v USA, které je mu jinak samosebou na salámu. Ve Watchmen se tento připosraný přístup "chceme být strašně jedovatí a radikální, ale nemáme na to odvahu ani kapacity" objeví pak skoro ve všech dílčích tématech. Vedle té bandy uvzdychaných amatérů v rolích kladných protagonistů pak nechtěně vypadá post-KKK komunita Rorschachů se svojí chladnokrevností, disciplinovaností a trpělivostí jako nejatraktivnější pilíř celého univerza, což asi původně nikdo moc nechtěl. Největší problém je ale v tom, že jakkoli se série zaštiťuje původním dílem Alana Moora, tak není schopné udržet jeho nejsilnější devizu a to onu bolestivou morální ambivalenci. Zatímco hořkou pravdou původních Watchmen bylo, že existenci lidstva je schopno zachovat pouze skrze správně načasovanou genocidu a jediní strážci tohoto tajemství byli samozvaní hrdinové, kteří se se zapřisáhli boji proti zločinu, seriál není schopný s touto hořkou pravdou pracovat a trvá na své infantilní tezi, že zločin musí být potrestán, nehledě na důsledky a ideálně s rádobyvtipnou hláškou k tomu. S Moorem tohle pak nemá prakticky nic společného. Je to jen další infantilní projekt, kde se všichni mračí, mluví sprostě (hoodně na sílu mimochodem) a odehrává se to v noci, aby měl člověk pocit, že se dívá na seriál pro dospělý. Nepopírám každopádně, že to není občas zábava. ()
LIndelof překvapivě stvořil něco co dává odpovědi a ne jen tvoří další a další otázky a i tak je to po Leftovers jeho další majstrštyk a po zásluze jeden z nej seriálů roku.Měl to tady navíc o to těžší,že chtě nechtě bude poměřován s komiksem a Snyderovým filmem a i to ustál se ctí.Na začátku to sice vypadalo,že s komiksem bude mít tahle série pramálo společného,ale nakonec těch náznaků,pomrkávání na fanoušky a provázaností bylo víc než dost.Celkově tu Lindelof velmi dobře zvládnul spojit nový příběh s novými hrdiny s tím původním se starými hrdiny a stvořil zajímavý svět,který prostě divák chce poznat.Doufám v další řadu...90% ()
║Rozpočet $-miliónov║ Prvé štyri diely som skôr pretrpel než užil, nevedel som sa nejak nájsť v tom rozpoltenom doslova až sterilnom deji. V ďalších dieloch to bola ako skladačka, začalo to postupne do seba zapadať a mať nejaký ten zmysel. Takže čo to je zachránené ale úplnej spokojnosti som mal ďaleko. /70%/ ()
Protože jsem v roce 2009 viděl film, tak jsem od toho čekal dost jiné věci a z počátku mě ani moc nenadchnul. Později jeho kvalita stoupala, ale taky mě šokovala některá kontroverzní témata. Přestože u posledních dílů už by se dalo mluvit o 5ti hvězdách, tak se stoupající kvalitou to i rychle skončilo ne moc silným finálem. Podle mě tomu pár dílů chybělo. ()
Reklama