Scénář:
Gary Scott ThompsonKamera:
Clive TicknerHudba:
Stephen W. ParsonsHrají:
Rutger Hauer, Kim Cattrall, Alastair Duncan, Michael J. Pollard, Alun Armstrong, Pete Postlethwaite, Dave Duffy, Jason Watkins, Ken Bones, Steven Hartley (více)Obsahy(1)
Roku 2008 je vlivem globálního oteplování Londýn zatopen a skleníkový efekt změnil den v takřka nekonečnou noc. V takto ponurém prostředí se ovšem objevuje ještě jeden problém: záhadný zabiják, který vraždí s nevídanou bestialitou - vytrhává lidem srdce. Případ vyšetřuje detektiv Harley Stone (Rutger Hauer), drsný policista, jehož metody často dohání jeho nadřízené k šílenství. Proto je mu nedobrovolně přidělen parťák slušňák Dick Durkin (Neil Duncan), pro kterého jsou naopak předpisy svaté. Vzájemné neshody budou muset ovšem odložit, protože rozhodující střet s bestií se nezadržitelně blíží. (Anthony)
(více)Videa (1)
Recenze (174)
Béčko jako vyšitý, přesto má něco do sebe i když nápady vykrádá, kde se dá ... Další z úsměvných vpomínek na mládežnická 90 léta. Hauer byl drsnej jak smirkáč, do party se přidá akademik Dickie a hurá vstříc hoňkoschovce s dábelským stvořením vzniklém křížením Vetřelce a Predátora po zaplavených Londýnských ulicích - 65 % ()
Béčko jako řemen z Rutgerovy útočné brokovnice, odehrávající se v Londýně za časů, kdy na místní burze rapidně stoupaly ceny akcií deratizačních firem a továren na gumáky. Strojeně drsné, neskonale naivní, s akčními scénami pochybné hodnoty a tunami klišé (kdo mi najde z daného období film, v němž je policejní šéf vyrovnaný, klidným hlasem hovořící zen-buddhista, co v návalu rozhořčení použije maximálně slova jako zlotřilec či ničema, má u mě bod a neskonalou úctu). Ztracené body vrací nejen interakce mezi glykemikem Hauerem a jeho rezervovaným parťákem, který pod tíhou okolností přejde ze slabého čínského čaje a den starého rohlíku na nervy obalující cukrové speciality, ale i třeba na žánr neobvyklé zařazení písně Nights in white satin. Mimochodem, celé to byl stejně nesmysl a totální sci-fi. Ne že bych nevěřil na třímetrové zrůdy, co přijímají lidskou DNA a strkají vyrvaná srdce do ledniček, ale jak mohlo globální oteplování přinést takovou pohromu, když podle pana profesora neexistuje..? Prostě nonsens a od Maylama falešné větičky.. ()
Na mňa Rutger Hauer urobil najväčší dojem ako vraždiaci stopár vo filme Roberta Harmona z roku 1986 "The Hitcher". Ale i úloha svojrázneho dršňáckeho policajta Harleya Stonea v tomto filme mu celkom sadla. Celé toto dielo by som označil ako mierny nadpriemer medzi akčnými horrormi. Atmosféra zatopeného Londýna, tmavé pochmúrne scény, záhadné mistické vraždy, a i tá neskrývaná podobnosť s Predatorom 2 sa dá stráviť... takže také slabšie ***. ()
Split second má velký nedostatek ve schopnostech tvůrčího týmu. Námět a odvyprávěný příběh alá Predátor 2 jsem docela skousnul. Kdybych měl však u tohoto filmu přemýšlet, asi bych zaplakal. Je to totiž čistokrevné béčko s nedomyšleným scénářem, které v sobě skrývá několik již tradičně používaných postav - drsný polda, věčně namíchnutý nadřízený, parťák vystudované ucho, do toho všeho z čistého nebe spadne hrdinova přítelkyně. Ať je filmu přičteno k dobru to, že je poměrně dost akční, odehrává se v ponurých, často vodou zatopených lokalitách a má docela pěkně vypadající monstrum. Jen bych chtěl teda vědět jak provádí ty svoje krkolomné a neviditelné útěky z místa činu přitom, když dojde na bližší seznámení s ním, nadělá bordelu, že by měla úklidová četa práci na týden. 55% za celkovou zábavnost a drsňáka Hauera. ()
Mna tento film aj po dlhej dobe bavil sledovat, ked som ho videl naposledy. Film disponuje spravnou atmosferou a aj dobrymi hereckymi vykonmi. Ponure prostredie uprsaneho Londyna bolo skvele vybrate miesto pre zahadneho tvora ukryvajuceho sa v tmavych ulickach stareho mesta. Skoda, ze samotny zabijak nedostal vacsi priestor pre svoju rolu a poriadne ho az ukazali pri konci filmu a aj to tiez na nie moc dlhu dobu. Ale to vobec nevadi, pretoze film spravne plynie a postupom casu som vobec nepostrehol nejaku extremnu nudu, ktora by sa na mne prejavila. ()
Reklama