Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Ve filmu Příští stanice Greenwich Village (1976) natočil Paul Mazursky v podstatě vlastní příběh. Píše se rok 1953 a herecký elév Larry Lapinsky (Lenny Baker) se rozhodne opustit teplé místečko v brooklynském bytě svých rodičů a přestěhovat se na Manhattan, do bohémské čtvrti Greenwich Village. Pronajme si malý byt, obstará si místo s obchodě se zdravou výživou, navštěvuje hodiny herectví a obchází konkurzy. Stýká se s partou umělecky spřízněných přátel, k nimž patří jeho dívka Sára (Ellen Greeneová), bohémský básník Robert (Christopher Walken), černý homosexuál Bernstein (Antonio Fargas) a další herecké adeptky Connie (Dori Brennerová) a Anita (Lois Smithová). Dokonalé vystižení prostředí a dobové atmosféry patří k největším kladům Mazurského snímku, který je upřímnou výpovědí o uměleckém zrání a ambicích. Jeho další velkou předností jsou herecké výkony, zejména prakticky neznámého Lennyho Bakera v hlavní roli Larryho, který byl za svoji pozoruhodnou kreaci nominován na Zlatý glóbus (byla to bohužel jediná hlavní úloha jeho krátké kariéry, již v roce 1982 náhle ukončila rakovina, když mu bylo pouhých 37 let). Víc než přesvědčivá je v postavě typické starostlivé židovské matky Shelley Wintersová, rovněž nominovaná na Zlatý glóbus. V malých úlohách se ve filmu mihnou později známí herečtí představitelé Jeff Goldblum (herec na konkurzu Clyde Baxter), Bill Murray (kamarád v hospodě Nick Kessler) a Vincent Schiavelli (muž na večírku). (Česká televize)

(více)

Recenze (18)

Martin741 

všechny recenze uživatele

Ako lentaky lahky nadpriemer, rezisersky na urovni, ovsem dejova linia trochu tape a scenaristicky nic moc, mazursky za kamerou mal hlavne prestrihat tie vatovo plane plky v strede filmu a ist von z planych kulis. Za perfektnu Shelley Winters /Lovcova Noc 1955, Díobrodruzstvi poseidonu, Delta Force/ dam s prizmurenim oka 70 % ()

Víteček 

všechny recenze uživatele

Takové docela Allenovské, pojetím i zpracováním. Většina postav fajn a tvoří pěknou plejádu rozmanitých figurek, které fungují a působí uvěřitelně. Potěšili hlavně mladý Walken a mírně komická figurka v podání Jeffa Goldbluma. Z většiny jsem se bavil, ale byla tam i trochu hlušší místa, která celek trochu srážejí. 3,5*, ale dávám 4, protože trojka sráží film do modré barvy a to si myslím úplně nezaslouží. ()

Reklama

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Je to zvláštní - jeden by řekl, že film, který představuje pro režiséra jeho autobiografický výlet do mládí a počátků kariéry, bude patřit mezi jeho priority a bude k němu přistupovat s maximálním zaujetím. Jestli ale v Mazurského filmografii najdu titul, ke kterému bych se vracel, bude to Moskva na Hudsonu, nikoliv tenhle kousek. Nejvíc mu asi škodí tuctové obsazení s necharismatickým hercem v hlavní roli. Za zmínku stojí snad jen Walken a Goldblum ve vedlejších miniroličkách, vše ostatní je zaměnitelné a popravdě řečeno mně ty kreace nebo postavy přijdou často spíš protivné než nějakým způsobem šarmantní a humorné. Zapamatováníhodných scén je minimum. Nemůžu si pomoct, ale pro mě je zajímavější Mazursky jako herec než člověk stojící za kamerou. Celkový dojem: 45 %. ()

Skip 

všechny recenze uživatele

Něco mezi 3 a 4. Nakonec jsem se přiklonil k vyššímu hodnocení, protože film měl od začátku pěkně našlápnuto a tempo až do konce neztratil, přičemž se nekonají nějaké extra veletoče, nesprintuje se a nezpomaluje, ale udržuje se konstantní rychlost, která drží film nad hranicí průměrnosti. Dobré dialogy a herecké výkony, které místy skoro sklouznou k přehrávání, ale naštěstí se podařilo herce ukočírovat. ()

prezdivaka 

všechny recenze uživatele

Skvělý film. Padesátá léta v New Yorku, brilantní dialogy, hudba, humor, žádný ateliér - vše v reálu. Takový koktejl retra, nostalgie a poetismu. Jak by to asi udělal Fellini s Allenem. To nízké hodnocení nechápu a zároveň chápu. Je to pro vnímavé diváky. Není tam podbízivost, napětí, sex, ale je v tom život. ()

Galerie (28)

Zajímavosti (1)

  • Když se synáček loučí s rodiči, po tom co jim sdělil, že se stěhuje, dává provázkem omotaný kufr na zem za sebe a líbá matku. Když je však v dalším záběru, že už odchází, tak je kufr opět na židly. (Rodriguez)

Reklama

Reklama