Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Rafael Padilla přezdívaný Chocolat byl prvním černošským klaunem. Vystupoval společně s ostříleným kolegou Footitem a toto na první pohled nepravděpodobné duo si na počátku 20. století podmanilo Paříž. Jenže lákadla slávy a dobové předsudky připraví Padillovi v podání Omara Sye (Nedotknutelní, Samba) víc překážek, než s kolika počítal... (AČFK)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (37)

Pepinec 

všechny recenze uživatele

Cirkus je hořký, bohudík. Mně se sice nechce věřit, že život pod šapitó býval kdysi doopravdy takhle smutně veselý, ale z pohledu filmového diváka jen dobře, protože příběh pak vyplavuje emoce. Smích zahání smutek, smutek probouzí touhu se smát, a tak pořád dokola, až je vám z toho na konci úzko i hezky zároveň. Říkáte si "k cirkusu nikdy", ale pak vylezete z kina do podzimního psího počasí a nejradši byste zalezli do vyhřáté maringotky. ()

Fíla 

všechny recenze uživatele

Ačkoliv se nejedná o žádné veledílo, příběh dvou klaunů, je zajímavý. Omar Sy, hraje dobře a James ho možná i předčí, to záleží na úhlu pohledu. Rozhodně skvělá je první necelá polovina filmu, kde se děj ještě odehrává na venkově, nebo předměstí Paříže. Postupem času, se kouzlo filmu vytrácí, stejně jako Chocolat, který doplatí na hazard a také na to, že je černochem. Trošku jsem se přemlouval, ke čtyřhvězdičkovému hodnocení, ale nakonec mi to nedalo a učinil jsem tak. Když nad tím přemýšlím, ten film ani není vtipný, jen jde o to, najít si na tenhle žánr chuť a ať už chcete, nebo ne, prostě to není komedie, nýbrž drama! Takže nepočítejte se smíchem, od ucha k uchu. Monsieur Chocolat, chtěl víc, ale publikum a možná vlastní svědomí, mu to neumožnilo, v době, kdy se černochům na ulici říkalo "negři." I tak se díky Georgovi a vlastnímu talentu, dokázal v cirkusovém prostředí prosadit. ()

Reklama

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Tohle není film jen o smutném osudu umělců, kterým publikum aplaudovalo a plakalo smíchy u jejich vystoupení, aby na ně záhy zapomnělo. Především je to snímek o jinakosti. Rafael se vší silou snaží stát bílým mužem, aniž by si byl schopen uvědomit, že jediné, co opravdu nemůže změnit, je barva své kůže. Footit sice svoji jinakost může lépe skrýt, ale zase prožívá život odsouzený ke smutku. Film o jinakosti, tvůrčí tvrdohlavosti, odhodlání jít za svým snem i pokusu o zbourání hranic, které bourány být nechtěly. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Na dnešní poměry to skoro vypadá, jak kdyby Francouzi rasisticky natočili příběh pana Čokolády - prvního černého klauna na území Francie. V dialozích je to samej negr a už ten název Pan Čokoláda hraničí s tím, zdali by se film měl promítat v tak rasistické zemi, jak je, dle Skotů, právě Česká Republika. Za sebe ale můžu říct, že Omar Sy je výborný herec a svým charismatem si podmanil celý příběh. Dokonce si myslím, že je i jeden z nejlepších, kteří ve Francii aktuálně vládnou. Některé scény byly opravdu ukázkové a emocionálně nádherné. Vypravěčsky je to pak taková správná klasika, kterou potřebujete, když si chcete odpočinout a zároveň se podivit nad nějakým příběhem podle pravdy. ()

Lanark 

všechny recenze uživatele

Roschdy podle svých slov nechal Omara a Jamese, aby ve většině komických záběrech improvizovali podle sebe, což byl podle mne geniální tah, díky které vše působí bezprostředně a nenuceně a tedy i jako opravdový cirkus. Moje nadšení pokleslo s přechodem k vážnějším tématům. Samozřejmě do filmu patří, když se jedná o skutečný příběh Rafaela, ale postrádá právě tu bezprostřednost, se kterou se nicméně dají vyprávět i těžké, depresivní příběhy. Po Sambě mě to tak utvrzuje v tom, že Omar Sy je výborný komediální herec, ale ty vážné role mu moc nejdou. ()

Galerie (39)

Zajímavosti (1)

  • Rafael Padilla (Omar Sy) se ve skutečnosti narodil na Kubě. Do Evropy se dostal poté, co si ho koupil španělský obchodník. (Candice)

Reklama

Reklama