Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Kdysi byla manželkou významného muže, žila v krásném domě na Hradčanech a přátelila se se slavnou automobilovou závodnicí Eliškou Junkovou. Dnes ale žije kdesi na periferii Prahy v přízemním bytě s výhledem do dvora a na ulici, sama a opuštěná prakticky všemi. Manžel zemřel už kdysi dávno a náplní jejího života tak zůstávají jen pravidelná setkání s pošťačkou (A. Elsnerová), která jí nosí důchod a její oblíbené motoristické časopisy, a také pravidelná výpomoc na faře a v místním kostele. Pro otce Jana (V. Preiss) občas uvaří a něco upeče, s ochotou sobě vlastní mu i pere a žehlí. Jedna z posledních jistot jejího života se ale zhroutí nečekaně rychle – otec Jan je přeložen kamsi do Hradce Králové a místo něj přichází mladý pan farář (D. Švehlík), který je zvyklý všechno si dělat sám. Právě v tu chvíli vstupuje do života Květy Galové (J. Bohdalová) usměvavý mladík (K. Hádek) s tmavými brýlemi na očích a květinou v ruce. Říká, že pochází ze Zučic, že se jmenuje Jeník Sekora a že je jejím prapravnukem přes koleno. Květa Galová zažívá po dlouhé době opravdu příjemné odpoledne. Debata o společných známých i mladíkova pozornost a gentlemanství jí na chvíli rozjasní život. Jenže potom paní Galová pozná, že tu něco nehraje. Jenže co a proč? Začíná hra kočky s myší, u níž si nemůžete být jistí, kdo je vlastně kočka a kdo myš. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (265)

movieband 

všechny recenze uživatele

Tíživé drama o následcích činů, které člověk za život učinil. A ještě tíživější drama o důsledcích nedostatečné výchovy, kdy z čistého dítěte vyroste labilní, nevyrovnaný jedinec, který by chtěl být dobrým člověkem, ale neví jak na to, protože mu jeho přirozenost, vštípená od mala, velí jít opačným směrem. Pomalu si zvykám na to, že pan Hádek dokáže ze svého umu vytlačit ty nejpozoruhodnější typy lidské tragédie. A pod důsledným vedením mu to člověk spolkne i s navijákem. Paní Bohdalová, ať už je či není zasloužilá herečka, a ať už za sebou má či nemá roztodivné politické eskapády, tady bohužel hraje druhé housle. Protože Hádkova proměna během 87 minut je natolik drtivá a temná, že paní Bohdalovou naprosto zastínil. Na druhou stranu to nijak neubírá na tom, že i v jejím pokročilém věku dokázala svou postavu zahrát velmi věrohodně. Trochu je škoda, že scénář byl lehce nevyrovnaný, tudíž sebereflexe její postavy v závěru nemá takový dopad, jaký asi tvůrci chtěli. P.S. Moc nerozumím tomu, proč nemá pan Strach vícero prostoru točit filmy pro stříbrné plátno. Protože "jen" na televizní tvorbu je ho sakra škoda. A Klec je toho důkazem. Není to pohádka. Není to detektivka. Je to relativně nepříjemný film. ()

Lachtaan 

všechny recenze uživatele

Hodně trpký psychologický film, který se neuzavírá jen do jedné místnosti, ale především sám do sebe a vůbec to nevadí. Jiří Strach si mě získal už seriálovým Labyrintem a s netradičním Hádkem a stále přesvědčivou Bohdalovou naservíroval jednohubku, za kterou by se nemusel stydět ani na festivalech. ()

Reklama

marhoul 

všechny recenze uživatele

Dobře, pane Strachu! S prominutím hnusný film, ale vydařený. Poučný pro starší generaci, která v rámci svého osamění, ráda otevírá dveře cizím lidem. Sice si dobře pamatují, že kamna pálí, ale vysvětlit jim, aby byli opatrní na lidi, bývá problém. Takové je prostě stáří. Bohužel se najdou hajzlové, kteří na toto hřeší. Stejný pocit jako u dokumentu Šmejdi jsem měla... Blbě mi bylo i ze Švehlíka. Ke Kryštofovi jsem si já osobně hledala cestu dlouho, vždycky mi na něm cosi vadilo a to "cosi" senzačně zúročil v této roli. Byl v ní zkrátka odporný. :) Jiřina Bohdalová opět zazářila a to je dobře. Její herecké schopnosti bývají v posledních letech rády znevažovány, což mi připadá nefér. Fany, Ucho, aktuální Klec a dlouhá řádka dalších rolí zaslouží totiž obdiv. Navíc být v takovéto formě v osmdesáti osmi letech, umět lidi stále pobavit, pilně pracovat jak na divadle, tak v televizi, to nezvládne jen tak někdo... 88. Opakuji 88. Z mé strany tedy úcta. ()

BarryLyndon 

všechny recenze uživatele

Přesně tyhle malé žánrovky mají šanci vytáhnout český film z toho marasmu, kde je. Byl jsem tam dvakrát dějově překvapenej, což se mi u českého filmu dlouho nestalo. Potěšila i Bohdalová u které mne prostě mrzí ta její karikatura, za kterou si dílem může sama, ale vinu nesou i hejteři, kteří to občas zahání hodně do krajnosti. Protože lepší herečku jsme tu možná neměli. 8/10 ()

Dudek 

všechny recenze uživatele

Klec je snímek, který je nejsilnější v komornosti, každý vedlejší motiv je zbytečně rozbředlý a celkovou strukturu narušuje. Marek Epstein bohužel nedokáže spoustu situací řešit elegantně a zbytečně se pouští do odboček a otoček, které dílo jako celek oslabují. Překvapilo mě režijní vedení Jiřího Stracha, který naprosto ctí onu komorní atmosféru. Soustředí se na jeden byt, konfrontaci dvou lidí a dává prostor diegetickým zvukům, jednoduchý hudební doprovod se ozve jen občas. Vizuální stránka bez problému, takhle by měl televizní film vypadat. Extrémně problematický je ale závěr, který sází spíše než na logiku na efekt. Celému snímku ale vráží kudlu do zad a ukazuje slabost scénáře v celé jeho nahotě. ()

Galerie (60)

Zajímavosti (12)

  • „Byla to jedna z nejtěžších rolí, jakou jsem kdy ztvárnila. V textech Marka Epsteina je vždy nejdůležitější lidský příběh. Proto jsem chtěla, aby postava Květy Galové byla věrohodná. Musela jsem zahrát opravdu starou a velmi osamělou paní. Já jsem ale stále plná života. Byl to pro mě vlastně velký protiúkol. Je to paradox, ale musela jsem se nechat ještě zestařit. Tato figura mi dala takzvaně trochu zabrat,“ uvedla o své roli Jiřina Bohdalová. (SONY_)

Reklama

Reklama