Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Titul Road to Perdition lze chápat ve dvou významech. Perdition je jméno města, do kterého jede Michael Sullivan (Tom Hanks) se svým synem Michaelem Sullivanem jr. (Tyler Hoechlin). Perdition - zatracení - je také eufemismus pro peklo. A Sullivan senior poznává, že si zvolil životní cestu vedoucí do pekel. Modlí se, aby svého syna od takové cesty uchránil. Je rok 1931, doba velké hospodářské krize. Michael Sullivan, nájemní vrah, pracuje pro irský gang. Do jeho života vstoupí pan John Rooney (Paul Newman). Zachrání mu život dřív, než si Michael Sullivan vůbec uvědomí, že o krk jde. Pan Rooney je pro Sullivana seniora vzorem. Totéž k svému otci cítí Sullivan junior. Annie Sullivanová (Jennifer Jason Leigh) svého muže velmi miluje. Neptá se ho na jeho práci. Má se dobře a je za to vděčná, ale často má strach. Bojí se o děti. Avšak práce zasáhne do života Sullivanovy rodiny. Umírá manželka Annie a jejich starší syn. Michael Sullivan se s druhým synem vydává na cestu odplaty a vyrovnání. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (868)

Psema 

všechny recenze uživatele

Okamžitá klasika, kterou se Mendes nesmazatelně zapsal do historie jako režisér s nezaměnitelným rukopisem a nevídaným citem pro pohrávání si s klišé. Nejde však jen o vizuální preciznost, mnohem zajímavější je, jak si Mendes pohrává s postavami, jak prohlubuje vztah mezi otcem a synem Sullivanovými (ta kamera!) a i přes hromadu předvídatelných zvratů postupuje k dojemnému a dech zastavujícímu finále. Thompson v dešti? Skvělý (stejně jako sklad, vendetta a spousta dalších scén)... ale Hanksův pohled na motykou se ohánějícího potomka mi dal to nejdůležitější - EMOCE. ()

StarsFan 

všechny recenze uživatele

Když řeknu, že ve filmu hraje Tom Hanks, Paula Newman a Jude Law, je jasný, že herecké výnoky budou na hodně vysoké úrovni. Když řeknu, že režisérem byl takový profík jako Sam Mendes (Americká krása, Mariňák), dává celkem smysl, že ani Road to Perdition nebude nějakým průměrným dílkem. A dodejme ještě, že za kamerou stál Conrad L. Hall, který si nakonec odnesl Oscara, a že hudba je dokonalou pastvou pro uši. Tak proč sakra ty čtyři hvězdičky? Především proto, že mě Road to Perdition nikdy nedokázalo úplně strhnout a to ač se můžu pokládat za fanoušky gangsterek a mafiánských filmů. Moc tomu všemu ani nenapomáhá fakt, že je vám od prvního záběru jasné, jakým směrem se bude celý film odvíjet a jak skončí, čož nás přivádí k tomu, že po většinu času prostě jen čekáte až dojde k tomu, k čemu má od začátku dojít. Navíc si připočtěte značné množství sentimentu, pomalých "dojímavých" scén a (jak už jinak) předvídatelné dialogy. I přes všechny tyto výtky, má Road to Perdition určitě něco do sebe. Na nejvyšší ligu to ale bohužel nestačí. ()

Reklama

Le_Chuck 

všechny recenze uživatele

Osobne som v tom Mendesov rukopis nevidel, keďže pochybujem že po jednom filme môžeme o niečom takom hovoriť. Ale každopádne profiluje sa ! Už úvod s bicyklom a zasneženou krajinou na mňa veľmi zapôsobil a vtedy som vedel že tento film budem mať rád. Po skončení môžem tieto slova len potvrdiť. Filmu dominuje precízna technická stránka a veľa, veľa záberov je kompozične svetelne vybrúsených do najmenších detajlov, ktorým zároveň nechýba vysoký punc originality. A to vyúčtovanie (len s hudbou), bol neuveriteľný filmový zážitok po ktorom si srdce tak príjemné buší a mráz behá po chrbte. Mendes sa znova vytiahol, aj keď asi iným smerom než sa čakalo. ()

monolog 

všechny recenze uživatele

Gangsterka? K čertu ani studie vztahu otce a syna to není. Nemít tak skvělý obsazení, ani pes by po tom neštěkl. Je to příliš nudný, plný vaty a bez něčeho, co by člověka opravdu připoutalo k příběhu. Zápletka je příliš neuvěřitelná, hloupá, trapná a možná i trochu směšná. Atmosféru doby zachytili jenom pomocí kostýmů a dekorací, ale žádná postava tu neměla ten šmak starýho, prohibičního. Možná je to tím, že je to vlastně strašlivě povrchní. Celou dobu jsem to srovnával s hrou Mafia, která tu atmosféru má od prvních okamžiků. Navíc se tu objevuje jistý nešvar, a sice předvídatelnost děje (už při slovech: "Nebylo nám dopřáno mít vlastní děti," mi bylo jasný, jak to skončí). Konec už je jen posledním hřebíčkem do rakve. Předvídatelný je slabý slovo. Připadal jsem si, jako kdybych v křišťálové kouli viděl, co se bude dít. A okamžik, kdy zastřelí Newmana je doslova zářnej příklad hlouposti. Kulometem na padesát metrů rozstřílí šest chlapíků kolem něj a Newman nemá ani škrábnutí. Navíc absence zvuku při té scéně, dodávající filmu "poetičnost" ztracené šance na dobrý snímek mě opravdu dostala. Je smutný, že každý tu píše, jak se zklamal, ale dá s ostatním stádem čtyři hvězdy. To není můj případ. ()

dobytek 

všechny recenze uživatele

Je to kvalitně natočený, slušně zahraný, dokonce i ten Tom Hanks v roli nájemnýho vraha nepůsobil až tak divně, jak jsem čekal. Jinak příběh o pomstě sice nepřináší nic novýho po Sluncem, ale celkem se na to dalo koukat. Zároveň to je ale takový nemastný, neslaný, atmosféra taky žádná sláva a hlavně jsem teda nečekal, že film, kde je to samej mafián, gangster a nájemnej vrah, se bude celou dobu motat kolem vztahu fotra se synem. A samozřejmě nemůže chybět hollywůdskej dojemnej konec. Celkově průměr. Vyzdvihnul bych akorát Newmana a Lawa. ()

Galerie (56)

Zajímavosti (27)

  • Tom Hanks (Michael Sullivan) považuje za velmi důležitou zdánlivě nenápadnou scénu, v níž s Paulem Newmanem (John Rooney) hrají na klavír. Původně byl na jejím místě ve scénáři tradiční irský tanec, ale vzhledem k antitalentu obou herců v tomto směru byla upravena takto. Hanks vzpomínal, že "ve scénách, jako je tahle, je zakleté kouzlo kinematografie. Místo toho, abychom tam stáli a předstírali emoce, vyjadřujeme své city tím, že děláme něco opravdového. Kdybychom vedli dlouhý dialog, kde bychom si vzájemně říkali, co k sobě cítíme, bylo by to umělé a přeslazené jako sacharin. V té scéně jsem se snažil vyjádřit, že to je něco, co moje postava zná už od svých osmi let: je čas sednout si ke klavíru a zahrát tuhle melodii se svým 'tátou'. Právě tenhle moment vypovídá všechno o jejich vztahu a společné minulosti." Zatímco Newman měl se hrou na klavír určité zkušenosti, Hanks musel začínat od nuly. (NIRO)

Související novinky

Tetované a jiné holky pro Daniela Craiga

Tetované a jiné holky pro Daniela Craiga

10.07.2011

V rozsáhlém interview pro magazín Esquire Daniel Craig tvrdí, že thriller The Girl with the Dragon Tatoo (u nás film půjde pod stejným názvem jako předloha a švédská adaptace, tedy Muži, kteří… (více)

Komiksová kázeň Sama Mendese

Komiksová kázeň Sama Mendese

31.10.2008

Tak z tohohle se vyvine buď stoprocentní kachna, anebo jedna z nejzajímavějších komiksových adaptací vůbec. Studio Columbia Pictures totiž koupilo práva na drsného Preachera a momentálně prý ukecává… (více)

Adios, Hombre... :-(

Adios, Hombre... :-(

27.09.2008

A taky Luku, Butchi, Gondorffe či Johne Rooney. Paul Newman, jeden z největších sympaťáků filmového plátna vůbec a ikona své generace, dnes ve věku 83 let podlehl rakovině plic. Je zhola zbytečné… (více)

Reklama

Reklama