Reklama

Reklama

Obsahy(1)

ANDĚL. Zimním mrazem promodralá tepna velkoměsta, kudy se s ospalou neúnavností stále a znovu proplétají cinkající tramvaje, stovky lidí s hlavami sklopenými k zemi i desítky popojíždějících aut. Chátrající synagoga, vedle rozšklebená hluboká jáma a nad ní varovný prst jeřábu předznamenávající budoucí kovově-lesklé obchodní centrum. Mísí se tu hukot aut, dunění rozvibrovaných kolejí, hlasy lidí, ječáky policejních sirén i nezúčastněně monotónní broukání omšelých amplionků na obchodech o idyle a pohodě vánoc: "Pur-pu-ra-na-plot-ně..." Staniol, Santa Mikuláš, kapři bez hlav a zatoulaní psi nedočkaví své vánoční výslužky! (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (128)

Renfield 

všechny recenze uživatele

Špinavá atmosféra města, je v dokonalém kontrastu s jeho obyvateli, ale také hrdiny filmu. K tomu zajímavá, avšak už ne tak trefná kamera. Dokumentární styl je sice pro tento druh filmu to nejlepší, jenže tady mi přijde zběsilý až příliš, scény dělá ještě náročnější, nediváčtější. Ze šílené první poloviny zůstane v hlavě jen ta atmosféra, scény jsou zmatečné, jakoby ani netvořily žádný souvislý příběh, což je pravděpodobně záměr, ale mně nesedl. Ten je v jakémsi náznaku tvořen ve druhé polovině, kdy je pocit z filmu "lepší", jenže brzy opadne. Herecké výkony jsou velmi zvláštní, když se k tomu přidá ještě několik pravděpodobně nechtěně komických scén, je lepší pocit z filmu zase ten tam. Nepomáhá ani hudba, zase snad záměrně šílená, prakticky se nehodící, i když... Zřejmě to vnímám jinak, každopádně za odvážný počin, dokonalou atmosféru města a vystižení lidí v něm, určitě pochvala. Celkově mě ovšem Anděl Exit minul. 35% ()

Mahalik 

všechny recenze uživatele

Anděl může být feťák nebo alkáč, může to být básník nebo Jáchym Topol. Anděl je exit a je úplně jedno, jestli to je myšlený doslovně nebo metaforicky. Jakkoli to může bejt nechutně nestravitelnej film, vědomí, že se jedná o Topola, mě uklidní. Jeho styl psaní totiž je takový. Vulgárně psychologický. Klára Issová si i přesto tenhle film ukradla pro sebe a z jinak průměrnýho zpracování (prkenný dialogy, vždyť to znáte :) vytvořila svůj koncert, ze kterýho mrazí. Její zinscenovaný dávení se, a následnej řev spojený se smíchem, byl zážitkem do rakve. A do knihy jdu i kdyby měla být tím posledním, co přečtu! ()

Reklama

Radiq odpad!

všechny recenze uživatele

Těžko si představit větší sračku, než je tohle. Chudák stanice metra Anděl, takhle zneužít její název, navíc úplně nesmyslně, nevím proč. Šiťácká ruční kamera, šiťácké osvětlení, šiťácké barevné filtry, šiťáckej zvuk, šiťácká režie, šiťáckej děj, šiťácké herecké výkony. Zuzanu Stivínovou mám normálně rád, ale tímhle si u mě zavařila (i když zrovna ona jediná v tomhle filmu nevařila). Často vůbec nebylo rozumět, co kdo říká a do toho ta hromada anglických dialogů (ke kterým sice titulky existují, ale je to úplně jedno, protože to je o ničem). Africká mise asi sloužila štábu k tomu, aby někde ulil prachy a zajel si tam na dovolenou. Děj úplně o ničom, v Africe zvlášť! Vůbec - divím se, že Michálkovi na tohle někdo dal prachy. Asi nevěděl, co z toho nakonec vznikne. Socky, feťáci, cigáni, vulgárnosti, odpad lidstva a nejvíc vaření drog, které nikoho nezajímá. Jediné, co stálo alespoň trochu za to, je použitá hudba - je zde vidět Čechtického vliv (Ohm Square a další vybrané kousky). ()

Matts 

všechny recenze uživatele

Mám pro Michálka slabost. Co snímek, to úplně jiný styl. Anděl Exit je skvěle odvedená experimentální práce. Na poprvé jsem měl trochu problém zorientovat se v ději, ale na druhý pokus už jsem si tento trip užil na sto procent. Z rolí Evy Holubové a Věry Galatíkové jsem měl pár nocí zlé sny - skvělé výkony. Dávám 4 a 1/2 hvězdičky a to jen proto, že Michálek vytvořil takové skvosty jako Zapomenuté světlo nebo Je třeba zabít Sekala...a to je pro srovnání hodně vysoká laťka. ()

Koryntos 

všechny recenze uživatele

Do včerejška jsem si myslela, že jsem tenhle film viděla a já viděla úplně jiný film, ale jala jsem se svou chybu hned napravit. Wow, tak to je síla!!! Pěkně to šlape, celou dobu filmu a kdybych nevěděla, podle hereckého obsazení, že je to český film, asi bych to nepoznala. Strašně dobře se na to koukalo, pěkná depresivní vizuální stránka, promyšlená zápletka, no a ty zrychlené scény, prostě nádhera. Dnes viděno po druhé. Tohle není film, to je instantní deprese. Je to jako kdyby vás někdo s čórnutou kamerou v ruce provázel po těch nejhnusnějších místech, jaké si umíte představit a vy jste spolu s tím člověkem, za kamerou poznávali jako známé smažky z periférie. Hnus, který číší z každého záběru, je až hmatatelný. Stačí natáhnout ruku a dotknete se ulepené břitvy sladce páchnoucí po sražené krvi. Klára Issová by za tuhle roli zasloužila Oskara, až jsem si říkala, že to snad ani nehraje, ale je fakt vysmažená every day. Na konci filmu si jen otřete čelo orosené tím nejstudenějším potem a oddychnete si,že z vás konečně opadl ten stísnění pocit, vymanit se z takové existence trosky, pro kterou je tohle realita všedních dní. Tento film je hodně opomíjený, ale v českém rybníčku nemá konkurenci a troufám si tvrdit, že se hravě může srovnávat s Transpottingem. ()

Galerie (3)

Zajímavosti (6)

  • Při scéně na půlnoční mši měl kameraman kameru schovanou pod kabátem, aby se všichni ostatní chovali autenticky. (HappySmile)
  • Natáčení začalo na Štědrý den v roce 1999. (HappySmile)

Reklama

Reklama