Režie:
Ivan ZachariášScénář:
Ondřej GabrielKamera:
Jan VelickýHudba:
Petr MalásekHrají:
Táňa Pauhofová, Martin Myšička, Jan Vlasák, Martin Hofmann, Lenka Vlasáková, Petr Lněnička, Hattie Morahan, David Nykl, Kristýna Ryška, Attila Mokos (více)VOD (1)
Epizody(6)
Obsahy(1)
Rok 1989. Marie je profesionální houslistka, která před 12 lety se svým mužem, pronásledovaným disidentem Viktorem, uprchla z totalitního Československa do Británie. Teď se ale vítr začíná pomalu obracet a ve vzduchu visí změna. Marie by toho ráda využila a po letech konečně navštívila svou rodinu. Jenže brzy po návratu do Prahy se ukazuje, že to byla osudová chyba. Viktor za dramatických okolností zmizí a není jisté, zda je vůbec naživu. Marie chce za každou cenu zjistit, co se s ním stalo. Co když však není na pravdu připravena? Ukazuje se totiž, že Viktora nehledá jen ona, ale i tajné služby několika států. A čas utíká čím dál rychleji, protože pád železné opony se blíží... (HBO Europe)
(více)Videa (3)
Recenze (288)
Dříve "pouhý" reklamní režisér Ivan Zachariáš vyrazil před třemi lety všem dech atmosférickou "Pustinou" a na 30. výročí sametové revoluce se pochlubil s další seriálovou peckou. Je zásadní dívat se na tento seriál opravdu pozorně, protože zdánlivě nepodstatný detail může později znamenat důležitou informaci. Rozhodně také doporučuji podívat se na těch šest epizod v co nejrychlejším sledu, aby vám neunikly některé souvislosti. Minisérii bych možná o jeden díl zkrátila, ale ta skličující atmosféra vás nenechá vydechnout ani v úplném závěru... P. S. Více než ústřední herecký pár Pauhofová + Myšička mě zaujali "kluci" Hofmann (jak jinak), Vlasák, Lněnička a pro mě dosud neznámý David Nykl. "Oni se ještě bojej nás a my se už bojíme jich." ()
HBO ukazuje, že vlastní tvorbu umí na světové i globální úrovni. Výsledek sice není dokonalý, ovšem i to stačí, aby byl o dost kvalitnější než produkce ČT i jí produkovaných filmů. Tohle je špionážní thriller a tak jsem k tomu přistupoval. Je mi jasné, že některé věci jsou tam zjednodušené a realita by byla složitější nebo by i některé věci nešly. Co je super je dobová atmosféra. Auta, účesy, lokace na Praze 7 nebo třeba v Sokolovně v Polské, vnitřek bytů, oblečení... To všechno sedí. Herci taky vesměs výborní. Kromě toho tu není ani Áňa, ani Táňa, ani Dušek, což mě vždycky zahřeje u srdíčka. ()
Vždycky strašně nerada dávám tři, když je to filmařsky a herecky na daleko vyšší úrovni než standardní česká produkce. Bohužel závěr staví na šokující pointě, ale když se nad ní zamyslíte, je ve finále hrozně trapná. To, že jedna osoba špatně vyhodnotí situaci, je jedna věc, ale že se stejně idiotsky chovají i tajné služby několika zemí, už je na pováženou. Fakt, že tohle by se v ČR nestalo, mě netrápí. Co mě ale trápí, je naprosto zbytečná překombinovanost. Navíc se pět dílů vrší otázky a v tom posledním je sotva čas na dokončení děje a zodpovězení všeho, co bylo nahozeno. Ani mi nevadí, když se v seriálu někdy ztrácím, ale tohle už je úplný galymatyáš. ()
Jsem zklamán. Za každou cenu snaha překvapit dějovými zvraty. Už jsem neměl ani chuť se dívat do konce čtvrtého dílu, ale ještě jsem to přeci dokoukal. Vadí mi především to poraženectví a bezvýchodnost. Mělo se to jmenovat Beznaděj. My Češi si svůj mnichovský komplex umíme nejen hýčkat, ale i rozvíjet. Za herecké výkony pěkných 55%. ()
Říká se, že ďábel je ukrytý v detailu, ale tady by jste ho hledali jen těžko. Vedle ošuntělých lokací, kterých je Praha bohužel i bohudík plná, si Zachariáš dal práci s takovými titěrnostmi, jako je lampa pouličního osvětlení nebo květináč. Polistopadové generaci to možná tolik neřekne, ale pamětníci to jistě ocení. Dobovou atmosféru pak podtrhuje fízlující kamera, která je pro námět jako dělaná. O samotném ději se příliš rozepisovat nebudu, protože bez spoilerů by to šlo těžko, nicméně jedná se o výtečně promyšlenou špiónštinu, která se může směle rovnat kdejaké zahraniční produkci a jako přidanou hodnotu vidím reflexi dnešní doby. Výhradu mám vlastně jen jedinou a to Táňu Pauhofovou. Tedy ne že by zahrála špatně. Stejně jako všichni ostatní byla výborná, ale její postava toho nesla na hrbu příliš, což občas působilo krkolomně. O to je větší škoda, že režie víc nevyužila Martina Hoffmana, který se přímo nabízel. Ale ani to mi celkově výborný dojem nezkazilo a jsem zvědav, s čím se Zachariáš vytasí příště. 85% ()
Galerie (44)
Zajímavosti (24)
- Budova někdejšího ÚV KSČ (a dnešního Ministerstva dopravy) na Nábřeží Ludvíka Svobody v Praze 1 je využita v seriálu hned coby dvě poměrně odlišné lokace. Zadní dvůr a schodiště jsou použity ve scénách odehrávajících se na britské ambasádě, čelní pohled na budovu se objeví v závěru coby budova ministerstva vnitra. (HonzaBez)
- Na ubytovně hraje „Na Zdi Psát“ od Magdy Malé. (Duoscop)
- Skálová (Táňa Pauhofová) odjíždí v roce 1990 do sovětského vojenského prostoru Tatrou 613 Electronic. Tento model začala automobilka Tatra vyrábět v roce 1993. (mikulin)
Reklama