Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Druhá světová válka, 7. duben 1944. Pro tisíce vězňů z celé Evropy ve špinavých barácích a s jídlem na příděl den jako kterýkoliv jiný. Zatímco ostatní chtějí jen přežít, skupinka vězňů připravuje útěk. Když se spoluvězni shromažďují na večerní přepočítávaní, jsou už šestadvacetiletý Fredy a o šest let mladší Valér ukryti v jámě pod hromadou trámů. Nevyzrazení potřebují vydržet tři dny. Tak dlouho Němci hledají ty, kteří se pokusí o útěk z koncentračního tábora v Osvětimi. Když zvuk sirén ohlásí konec hledání, dva vyhladovělé a zmrzlé mladíky čeká sto kilometrů přes hory a nepřátelské hlídky na cestě do rodné země, na území Československa. Pokud to zvládnou, sepíšou zprávu o osvětimském pekle. Ten nejtěžší okamžik je však teprve čeká – přesvědčit svět, aby uvěřil. Film zachycuje skutečný hrdinský čin a jeden z nejvýraznějších zápisů československých občanů do světové historie vedoucí k záchraně desetitisíců lidských životů. (Falcon)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (155)

ChrisBa 

všechny recenze uživatele

Bohužiaľ.. snaha síce bola, ale je to iba veľký nepodarok. Najprv začnem obsahovou stránkou. Čudujem, že Hollywood sa zatiaľ nechopil takéhoto skvelého námetu podľa skutočnosti. Veď už len príbeh o tom, že 2 hrdinovia utiekli z Osvienčimu a cez všemožné útrapy podali správu o tom, čo sa tam deje, je niečo, z čoho by taký Spielberg dokázal vytvoriť kvalitu typu Schindlerov zoznam. Čo urobil Bebjak(a to ho mám rád)? Servíruje nám tu chabú 90 minútovú udalosť, ktorá nám nič o hrdinoch nepovie(doteraz neviem, ktorý z hercov bol Wetzler a ktorý Vrba), nič nepovie o útrapách, ktoré zažili či už v Osvienčime alebo aj po úteku.. človek si ani nemal kedy vybudovať vzťah k postavám...a teraz formálna stránka.. tá je snáď ešte horšia.. Slovenským hercom absolútne nerozumieť, čo rozprávajú.. artikulácia žiadna..To si nik nepozrel ten film predtým, než ho vydali? Najviac mi ale vadila kamera.. filmy, ktoré bude kamerovať Žiaran už asi nebudem pozerať.. už pri Slovanoch mi vadila tá jeho akože "umelecká" kamera.. aby 20 minút nepretržite sme počas cesty lesom a príchode do dediny nevideli normálny záber.. namiesto toho videli hlavu protagonistu na celú obrazovku, zatiaľ čo nevidíme okolie, kulisy ani to čo sa deje mimo neho, prípadne videli iba tie kvázy umelecké natáčania kamery do rôznych uhlov, pri ktorých absolútne nevidíte scénu alebo roztrasená kamera pri strieľaní židov vystupujúcich z nákladiakov(mimochodom poriadne ani nevidíte čo sa tam deje).. celé zle.. to nehovorím o tábore, na ktorom je príliš vidieť, že ide iba o zmenšenú repliku.. kto bol v Osvienčime, tak sa iba musí smiať na tom, aký malý je tábor vykreselený vo filme.. s prižmúrením oka 2* ()

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Nejznámější útěk z koncentračního tábora. 1)  Prostředí Osvětimi - Birkenau na mě ve filmu působilo přesvědčivě a autenticky, stejně tak dialogy i děj sám._____ 2)  Děj po útěku je už méně zajímavý a ani rozhovory se zástupcem Červeného kříže mě úplně nezaujaly._____ 3)  Trochu směšně působí Slováci v českém dabingu, když přitom další národnosti - Němci, Poláci mluví svým jazykem._____ 4)  Historické okénko. Dva slovenští Židé, 20letý Walter Rosenberg (později se přejmenoval na Rudolfa Vrbu) a 26letý Alfred Wetzler, úspěšně uprchli 7. 4. 1944 z Osvětimi - Birkenau. V Žilině posléze sepsali asi 60tistránkovou podrobnou zprávu, kde popsali polohu tábora, masovém vraždění v plynových komorách a odhady počtu obětí a detaily ze života v táboře. Na jejím základě zastavil Horthy další transporty Židů z Maďarska. Po válce byla využita v norimberském procesu._____ Vrba po válce vystudoval v Praze Vysokou školu chemicko-technologického inženýrství, v roce 1958 emigroval. Odborník na biochemii mozku a výzkum cukrovky a rakoviny přednášel na univerzitách v Anglii, Kanadě a v USA. Zemřel 26. ledna 2006._____ Alfred Wetzler sepsal své vzpomínky v roce 1964 v knize Co Dante neviděl, která se stala podkladem pro film. Wetzler žil v Československu, kde 8. 2. 1988 zemřel. ()

Reklama

Crocuta 

všechny recenze uživatele

Divák nepoučený knihami, které hlavní aktéři příběhu po válce napsali (Rudolf Vrba - "Utekl jsem z Osvětimi", Alfred Wetzler coby Jozef Lánik - "Co Dante neviděl") bude patrně dějem chvílemi nemálo zmaten, protože mu budou nutně scházet patřičné souvislosti. Já jakožto čtenář nejen výše zmíněných titulů, ale i další rozsáhlé literatury s touto tématikou jsem byl se zpracováním tématu víceméně spokojen - tu část příběhu "Zprávy", kterou se režisér rozhodl odvyprávět, podává vcelku věrně tak, jak jej popisují Vrba a Wetzler, včetně vyčerpávajícího útěku a tristního přijetí jejich svědectví. Škoda, že vyznění snímku nabourává závěrečná audiokoláž podbarvující titulky, v níž jsou společně bez ladu a skladu citováni Trump, Bolsonáro, Salvini, Kotleba atd., atp., zkrátka všemožní představitelé "zla", jak jej vidí tvůrci filmu - chybí snad už jen Sauron a Lord Voldemort. Všechno dohromady to nepůsobí ani tak jako varování, ale spíš jako naivní a hodně demagogická agitka... ()

misterz 

všechny recenze uživatele

Filmy s tématikou druhej svetovej vojny, prenasledovania Židov a koncentračného tábora sú zvyčajne nabité emóciami a hutnou drámou. V tomto prípade to žiaľ neplatí - nuda ako hrom. Dejová linka zbytočne vágna, plná vaty a tam, kde by malo dôjsť na emócie, sa nedostavilo nič. Jednoducho, zlá réžia a slabý scenár. Podpriemer. 40/100 ()

borec999 

všechny recenze uživatele

Tak s týmto Bebjak v kinách podľa mňa nepochodí a môže si za to vlastne sám, pretože danú látku spracoval veľmi divácky nevďačne. Správa je artový film. Čiže film pomalý, s dlhými nič nehovoriacimi zábermi, minimom deja,minimom hovoreného slova. V skratke: film pre kritikov a okrajové publikum, ktorý pre bežného-konzumného diváka nie je príliš atraktívny. Nedostatkov má ale Správa podľa mňa viac. Najväčším problémom sú absentujúce emócie. Podobný film má byť surový,drsný,beznádejný,bezútešný,depresívny. Správa až na pár momentov z Auschwitzu (kôň a hlavy v zemi, kopy mrtvol,selekcia...) taká vôbec nie je. Čiastočne za to môže aj spomínaná minimálna dejovosť. Príbeh je zmätočný a kto sa v problematike nevyzná, bude stratený a veľa vecí nepochopí. Hneď v úvode sme hodení in medias res a sami musíme prísť nato, čo sa deje, kto je Wetzler, kto je Vrba, o ostatných postavách nevieme nič, často ani ich meno. Emocionálny vzťah k nim je teda minimálny. Kamera je experimentálna (zábery zhora,zdola,zboku,z prvej osoby, rôzne zoomy) a na mňa pôsobila že sa šlo až príliš na efekt a zabudlo sa na základný účel- v skratke: kamera pôsobí často veľmi rušivo. V scénach v tme nie je nič vidieť a je problém identifikovať kto je kto. Ozvučenie je katastrofálne. V polovici scén postavám vôbec nie je rozumieť, čo hovoria. Takéto veci by sa v podobne ambicióznom filme nemali stávať a sú dôkazom že sme so svojimi filmami oproti svetu stále o krok pozadu. Hlavný herec Noel Czucuzor sa tiež nevyznamenal a ťažké momenty jeho postavy sú zahraté rozpačito. Vo výsledku: Správa je filmom so silným,emotívnym príbehom Alfréda Wetzlera, ktorý si pýtal filmové spracovanie, ktoré sa však podľa mňa príliš nepodarilo. O to väčšia škoda to je, pretože ako tvorcovia umne pripomínajú táto tématika je stále dosť aktuálna a história sa akoby znova opakovala (popierači holokaustu,silnejúca polarizácia spoločnosti, rastúca popularita extrémistických a neonacistických strán u nás ale aj vo svete). Podobný film, ktorý mal potenciál rozvíriť diskusiu a istým ľuďom otvoriť oči dopadne zrejme tak, že ho väčšina ľudí odpíše. Obrovský premárnený potenciál. 3* len z úcty k téme,historickým postavám a odvahe tvorcom do podobného projektu ísť. Inak naozaj nie je príliš čo chváliť, nebyť posledného rozhovoru s Johnom Hannahom a záverečných titulkov s prepojením na dnešnú dobu bol by to regulérny prúser... 50% ()

Galerie (32)

Zajímavosti (13)

  • „Přestože bylo filmů na téma holocaustu natočeno již mnoho, nebude jich nikdy dost. Při jejich tvorbě je dnes potřeba cílit především na mladého diváka, čemuž je nutné přizpůsobit filmové vyprávění i vizuální prostředky,“ říká jeden z producentů filmu Zpráva Ondřej Zima z české společnosti Evolution Films. (SONY_)
  • Film bol najprv premietaný v iných krajinách (USA, Španielsko, ...), až neskôr bol uvedený v kinách doma na Slovensku. (banacik)
  • Snímek se kromě Slovenska a Česka promítal například v USA, Velké Británii, Francii, Německu nebo Japonsku. (ČSFD)

Související novinky

Oscary a rekordní počet cizojazyčných kandidátů

Oscary a rekordní počet cizojazyčných kandidátů

09.01.2021

Americká Akademie filmového umění a věd (AMPAS) v pátek představila svým členům užší výběr 93 snímků, z nichž budou vybíráni finální kandidáti do kategorie nejlepšího cizojazyčného filmu pro… (více)

Režisér Čáry se vydal do Osvětimi

Režisér Čáry se vydal do Osvětimi

17.01.2019

Jeden z nejúspěšnějších slovenských režisérů Peter Bebjak (Čára, Spravedlnost) připravuje nové drama z koncentračního táboru Osvětim. Snímek Správa / The Report se pak navíc možná dočká i americké… (více)

Reklama

Reklama