Reklama

Reklama

Vlastníci

  • Česko S péčí řádného hospodáře (pracovní název) (více)
Trailer

Obsahy(1)

Paní Zahrádková (Tereza Voříšková) s manželem (Vojta Kotek) idealisticky chtějí, aby společnými silami dům zachránili. Novomanželé Bernáškovi (Jiří Černý, Maria Sawa) se s nadšením připojují. Paní Roubíčková (Klára Melíšková) pedantsky kontroluje řádný průběh schůze. Paní Horvátová (Dagmar Havlová) všechno iniciativně komentuje. Naivní pan Švec (David Novotný) zastupuje svojí maminku. Paní Procházková (Pavla Tomicová) s panem Novákem (Ondřej Malý) hledá způsoby jak zhodnotit svůj majetek. Pan Nitranský (Andrej Polák) touží po půdě v domě a pan Kubát (Jiří Lábus) důsledně sabotuje jakékoliv rozhodnutí. A v pozadí číhají bratři Čermákovi (Kryštof Hádek, Stanislav Majer), jen starý pan profesor Sokol (Ladislav Trojan) zatím nic nekomentuje… (Cinemart)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (1 105)

3DD!3 

všechny recenze uživatele

Hoďka a půl koncentrované deprese. Divadelní hru jsem neviděl, ale po ní si člověk musel mít chuť hodit mašli. Herecky paráda až na některé drobné ústřely a rádoby humor na sílu, ale tohle zvedá návštěvnost, v tomhle Hlavelku chápu. Překvapí realističnost jednotlivých vlastníků a nebál bych se drsnějšího konce, přinesl by větší katarzi. ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Režijní debut herce Jiřího Havelky Vlastníci mě už od reportáže na ČT24 čímsi zaujal. Jen těžko říct čím přesně to bylo. Snad zajímavým a originálním nápadem pro celovečerní český film? Parádně nabité české herecké obsazení? A následně snad i trailerem, který nevypadal jako to největší dno současné české kinematografie? Všechno to jsou lákavé argumenty a ve finále dost možná hrálo mému zájmu o Havelkův debut vše zmíněné. A já doufal, že se to Havelka zvládne. Že natočí něco co už tu dlouho nebylo. Nejzábavnější český film za poslední dlouhou dobu. A víte co ? Havelka dokázal nejen natočit nejenom nejvtipnější český film dekády ale zároveň pravděpodobně i nejchytřejší český film dekády! České Vlastníky jde snadno přirovnat k Dvanácti rozhněvaným mužům. Ve filmu Sydneyho Lumeta je téměř po celou dobu filmu dvanácti členná porota zavřena v jedné místnosti aby rozhodla o vině/nevině mladého muže a o jeho případné popravě. Ve Vlastnicích se řeší o trošku triviálnější téma- schůze vlastníků domu a řešení toho co s domem půjde dál. Opět se film téměř výhradně odehrává v jedné místnosti, opět je tu spousty postav, které se ne a ne shodnout a stejně jako Lumetovým 12 mužům se Vlastníkům podaří diváckou pozornost udržet po celou dobu. Ne, nesrovnávám Dvanáct rozhněvaných mužů a Vlastníky i přesto, že spolu mají společného ještě více než by se mohlo zdát. Stejně jako Lumetovi se totiž Havelkovi podařilo vytvořit sondu pro vnik do lidské duše, který na rozdíl od Lumetova filmu sází i na něžné pohlaví. A i když to má své vedlejší účinky (především je tu jedna ženská postava, která je jedna z mála věcí, která mi film sráží dolů), ve finále se Havelkovi povedlo aby každé postavě dodal duši, povahu a názory a funguje to. Téměř každé postavě! Vlastníci mají vskutku parádní obsazení kde je těžké vyzdvihnout jednoho nad druhého a nějak tak shrnout nejlepší herecký výkon z filmu Vlastníci. Já si to přesto dovolím- Je to Tereza Voříšková! Jedna z nejtalentovanějších hereček české kinematografie zde dostala typ role, kterou snad ještě nikde předtím nehrála a zvládla to naprosto dokonale. Voříšková i přes svůj relativně mladý věk (30 let) má už na kontě spousty kvalitních výkonů, přesto si dovolím její výkon ve Vlastnících nazvat nejlepším hereckým koncertem její kariéry. Voříšková zde ztělesňuje předsedkyni vlastníků a je naprosto skvělá. Voříšková jede celou dobu na plný výkon a ve dvou scénách se jí opravdu podaří překonat povolenou rychlost. Boží výkon za který by tohle boží stvoření mohlo na jaře konečně dostat ( ne zas tak božského) Českého lva. Jenomže by bylo nefér zmínit královnu obsazenstva a nezmínit prince a princezny obsazenstva. A zde si prosím pěkně přidejte všechny ostatní- Jiřího Lábuse, Ondru Nového, Davida Novotného, Kryštofa Hádka, Vojtu Kotka, Andreje Poláka, Pavly Tomicové, Standu Majera nebo Kláru Melíškovou. Všichni z nich si svoje role naprosto užívají a dokáží dolovat jednu skvělou hlášku za druhou. Jediný kdo mi ve finále z castingu nesedl byla Dagmar Havlová, jejíž role sice ztělesňuje další stereotyp, ve finále je ale bohužel z celého hlavního castu nejslabší. Musí se ale dodat, že Ladislav Trojan ze sebe dostává všechno i pouhým nevnímavým čtením knihy. A to je prostě paráda. Co myslím těmi stereotypy? Jednoduše to, že se Havelkovi ve svém scénáři povedlo do každé postavy dodat jistý typ člověka. Jiří Lábus tu ztělesňuje bývalého bolševika, který se nebojí ozvat s tím, že dřív možná fakt bylo líp. Klára Melíšková zase typ přepracované puntičkářky, která vše potřebuje dokonalé a vyžaduje to od každého člověka. Andrej Polák zase homosexuála, který se bohužel dočká toho, že se jeho sexualita stane na setkání vážným tématem. David Novotný člověka, který je dost možná schizofrenik a možná jen pouhý hlupák. Dagmar Havlová zase drbnu, která vše musí mít z první ruky. A pak je tu třeba taky míšený pár nebo právě onen tichý děda v podání Ladislava Trojana ke kterému život nebyl nejmilejší. Havelka se zde opravdu dokáže během času stráveného v té prokleté místnosti vyjádřit ke spoustě tématům ať už co se týče sexuality, potencionální nákazy AIDS či ebolou nebo politické minulosti. A právě v těchle momentech dle mě tkví inteligence Vlastníků, kteří tato témata sice nabízejí s nadsázkou a lehkým humorem, rozhodně tím ale chtějí něco říct. Opravdu to není film co by zesměšňoval gaye nebo etiopany. Zároveň jsou Vlastníci i přes svou komorní atmosféru náležitě audiovizuálně propracování a hezky se na ně kouká a zvuk se hezky poslouchá. Střih je poté jedná velká paráda a dokazuje se, že se z tohohle tématu dá vystřískat ještě více než by se mohlo zdát. "komedie pro ty, co to nezažili, a drama pro ty, kteří tím žijí” – přesně tenhle slogan je vůči Vlastníkům ideální. A pravdivý. Pokud se v tom filmu najdete tak je to pravděpodobně tím, že jste vlastník. Nikdy jsem se domovních schůzek nezúčastnil, díky Havelkově režijnímu debutu je to ale aktuálně děsivější podivaná než koncert Ariany Grande (I když zas tak moc asi ne.....). A zároveň musím Havelkovi smeknout, protože finále je neskutečně silný zážitek nad kterým se divák zamyslí a tipuju, že ho ještě nějaký čas z hlavy nedostanu. Vlastníci skvěle žonglují mezi humornou komedii a sociální problematikou a funguje to. Děkuju Jirku Havelkovi, ještě víc ale ještě jednou děkuju za ten boží výkon Tereze Voříškové! Dost možná nejen český top roku ale i český top roku minimálně posledních 5 let! () (méně) (více)

Reklama

dr.horrible 

všechny recenze uživatele

SPOILERy! Trochu som sklamaný iba z toho, že predstaviteľka najsympatickejšej postavy zosobňujúcej hlas rozumu, dohnaná debilitou a egoizmom ostatných k odhaleniu svojich slabostí, ktorá väčšinu času keď má slovo, ťahá sympatie a divácky zážitok skoro až k piatim hviezdam (Tereza Ramba), neuhrala záverečný výstup. Nie som si istý, či to bolo herečkou alebo réžiou, prikláňam sa skôr k tomu druhému. Zvyšok filmu je totiž Ramba úplne presná v gestách a pokiaľ nehrala vlastnú povahu, podozrievam autora, že ju stvoril podľa skutočnej osoby (niekoho na chlp rovnakého som dokonca sám poznal). V zvyšku postáv, naopak, (paradoxne možno ešte s výnimkou homosexuálneho charakteru) hrajeme len na také tie povrchové stereotypy a la tá naše povaha česká. Niektorí to uhrajú aj tak (Melísková, Havlová), niektorí v tej repetitívnosti začnú byť otravní (Lábus), a vedlajšie postavy sediace mimo stolu, na mňa osobne nefungovali vôbec, a to bohužiaľ vrátane Novotného. Navyše má režisér dosť často problém odhadnúť hranicu medzi inteligentnou konverzačkou a bláznivou estrádou a tak, hlavne ku koncu miestami skĺza do buraniády. A ja absolútne nemôžem prísť nato, čo z toho bol zámer. Či muselo byť buranskejšie spracovanie tým viac, čím viac sa dostávali k slovu burani, až to celé ovládli po tom, ako inteligencia spáchala harakiri; a rovnakú dilemu mám s trailerom, ktorý na mňa pôsobil, že cieli skôr na českú kinomajoritu, ktorá pritom cieľovkou vôbec nie je. Vlastníci obsahujú množstvo umýselných alebo neúmyselných, viac či menej iritujúcich detailov, ale ako celok sú skrátka strašne iní a zábavní a depresívni, a už len to sú dostatočné dôvody im fandiť. Konečne niekto prišiel nato, že keď musíme neustále točiť o tom istom, vieme obmieňať aspoň formu. A prekvapovať. Od určitého momentu som bol stopercentne presvedčený, že to tam celé vybuchne a oni ich (nás) v tom na koniec všetkých nechali žiť. Čo ste si zvolili, to máte; pri perfektnej titulkovej scénke z kúpelne, zrazení na kolená, keď sa do toho baráku, krajiny, sveta, rozhodnú priviesť ďalšie dieťa. Sme my vôbec normálni? ()

B!shop 

všechny recenze uživatele

Jako jo, v kontextu soucasny cesky tvorby skutecne klenot, navic konecne neco tematicky originalniho a ne jen milionta variace na Ulici. Jenze kdyby se film zkrouhnul na polovinu, asi by se nic nestalo. Jsou tu skvely sceny i hlasky a obsazeni je taky libovy, navic je dej skvele vygradovanej, ale tak nejak se to zacne casem trochu opakovat, takze ke konci filmu uz clovek trochu tusi, co pride dal. Ale jako celek je to fajn zabavna jednohubka, kde jsem se misty fakt od srdce zasmal a Lev pro Rambu naprosto zaslouzenej. Lepsi 3*. ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Černohumorné komorní drama valnou většinu připomíná realitu, pak však z nepochopitelného důvodu sklouzne k rychlému konci z oblasti sci-fi, při němž si najednou všichni přítomní odloží mozek a s gustem idiota podepíší prázdný papír. A to nemluvím o té příšerné věci, která se přihodila Vojtovi Kotkovi pod nosem. ()

Galerie (22)

Zajímavosti (28)

  • „Producentovi jsem dal asi pět námětů, on si vybral tento, já jsem to napsal jako filmový scénář víceméně z jedné místnosti. Protože realizace filmová je trochu zdlouhavá, tak se mezitím udělalo divadlo, a tím pádem se znovu posunul scénář,“ popsal režisér a scenárista filmu Jiří Havelka vznik snímku. (SONY_)
  • „Když jsem četl scénář poprvé, byl jsem nadšený. U současného českého filmu mám trochu problém, že nevidím současnou českou realitu, kterou žijeme. Většinou jsou to takové vztahové, lehce hysterické komedie nebo historické filmy, kdy utíkáme do historie, kde už víme, jak to dopadlo,“ řekl Jaroslav Sedláček z Filmového centra České televize. (SONY_)
  • Film podpořil Státní fond kinematografie. (SONY_)

Související novinky

Podzimní VOD novinky na CANAL+

Podzimní VOD novinky na CANAL+

19.10.2023

Vypadá to, že babí léto je za námi a teplé počasí se s námi letos už definitivně rozloučilo, takže pokud hledáte způsob, jak trávit chladnější podzimní večery, máme pro vás pár tipů na filmy a… (více)

Kino na hranici - on-line na konci listopadu

Kino na hranici - on-line na konci listopadu

10.11.2020

Po dvou nezdařených pokusech uspořádat filmový festival Kino na hranici v tradiční podobě se organizátoři rozhodli, že letošní ročník uspořádají on-line. Bude se konat ve dnech 23.–29. listopadu.… (více)

27. Český lev – výsledky

27. Český lev – výsledky

07.03.2020

Letošní 27. ročník cen České filmové a televizní akademie Český lev se tradičně udílel v pražském Rudolfinu. Večer, inspirovaný tradičním českým cibulákem, plný největších hvězd českého filmu… (více)

Ceny české filmové kritiky – výsledky

Ceny české filmové kritiky – výsledky

02.02.2020

Nejlepším filmem roku 2019 byl českými kritiky zvolen road movie Staříci. Hraný debut Ondřeje Provazníka a Martina Duška o pomstě a spravedlnosti získal kromě nejvyššího ocenění na 10. Cenách české… (více)

Reklama

Reklama