Režie:
Xavier DolanScénář:
Xavier DolanKamera:
André TurpinHudba:
Jean-Michel BlaisHrají:
Gabriel D'Almeida Freitas, Xavier Dolan, Pier-Luc Funk, Samuel Gauthier, Antoine Pilon, Adib Alkhalidey, Micheline Bernard, Anne Dorval (více)Obsahy(1)
Matthias a Maxime jsou nerozluční kamarádi už od dětství. Když jsou ale během natáčení studentského filmu vyzváni, aby se políbili před kamerou, vše se náhle promění. Zdánlivě nenarušitelné pouto je znejistěno pochybnostmi – jaké city k sobě opravdu chovají? Léta plynou a jejich cesty se rozchází, s třicítkou na krku však musí oba shodně učinit rozhodnutí, která zásadně ovlivní jejich budoucnost. V osmém snímku se Xavier Dolan opět pouští do témat přátelství, rodinných vztahů a zamilovanosti, aby přinesl intimní portrét dvou tápajících mužů, v nichž se jeden snaží potlačit svou přirozenost a druhý žít autenticky. (Queer Kino)
(více)Videa (3)
Recenze (43)
Tvorbu Xaviera Dolana mám hodně ráda, nicméně snímek Matthias a Maxime mě úplně neoslovil. Celé je to moc ukecané a v podstatě o ničem. Pointa taky není bůhvíjaká. Zaujal mě však představitel Matta Gabriel D'Almeida Freitas. Nejenže vypadá dobře, ale evidentně má i výrazné herecké vlohy. Několikaminutová scéna nabitá erotickým jiskřením mezi Freitasem a Dolanem pak dozajista patří k vrcholům tohoto filmu. (65%) ()
Xavier Dolan si ide opäť svoje a buď ste naladení na jeho vlnu, alebo nie ste. Povedal by som však, že v M a M je akosi menej sebastredný, moderné hity sú do deja vsadené elegantnejšie a nestrhávajú na seba zbytočnú pozornosť. Len ten námet sme tu už mali stokrát, takže vážne treba ísť do toho s tým, že ide o Dolana a tomu je to jedno nakoľko je originálny, on si skrátka točí to, čo cíti vo svojom vnútri. M a M príjemne plynie, ale mňa nedokázalo patrične strhnúť a tie dve hodiny na jednoduhý príbeh sú trochu moc. Stále čakám na Dolanovo opus magnum a dúfam, že svoje najlepšie roky nemá za sebou, posledné roky po Mommy je to skôr taký slušný priemer. ()
"Úplnej Eldómovar!" Dva kamarádi, jedna sázka a jeden nevinný polibek. A pak smršť potlačených emocí. Na novinku Xaviera Dolana Matthias et Maxime jsem prostě nedokázala čekat na Mezipatra. Ale dám si určitě repete. Soundtrack, kamera, Dolanova předstíraná špatná angličtina a charakterizace snad každé z postav, to je naprostá láska. (LFF 2019) ()
Dolan ve svém (zatím) posledním snímku zpracovává podobná témata jako ve svých předchozích filmech, a přesto nepůsobí Matthias a Maxime jako (s)prostá vykrádačka a recyklace již použitých motivů. První polovina snímku má rozvláčnější tempo, přičemž Dolan "nemilosrdně" okrade diváka o onen polibek, aby si poté s námi dál hrál a zkoušel napínat naše očekávání. Ve filmu je spousta ukřičených (napřeshubu) postav a během některých scén mi přišla použitá hudba poněkud nepatřičná - přesto jsem si projekci užil. Ať už to bylo díky vypjatým scénám s matkou, v nichž zářila Dolanova "dvorní matka" Anne Dorval, či při konfrontacích mezi Maxem a Mattem, které se rozpínaly od vzteklé ignorace až k něžné smyslnosti. Tři a tři čtvrtě hvězdičky! ()
Film s nadbytkem energie o mileniálech na životní křižovatce. Celkový účinek snímku není ohromující, ale je to poctivý, za srdce beroucí film. Má velké emoce a okamžiky na vytažení kapesníčku. Někdo to může považovat až za romantickou provokaci. Nezdá se mi totiž, že by měly postavy nějaký větší emocionální rozměr. Dolan ale provádí hotové sociologické analýzy. Pozornost je věnována detailům. Celé obsazení působí jako rodina. Freitas je jako Matt uvěřitelný. ()
Galerie (15)
Zajímavosti (1)
- Natáčelo se v Montréalu (Québec, Kanada). (BMW12)
Reklama