Reklama

Reklama

Angel

(seriál)
  • USA Angel
USA, (1999–2004), 80 h 40 min (Minutáž: 44 min)

Hrají:

David Boreanaz, Alexis Denisof, J. August Richards, Charisma Carpenter, Andy Hallett, Amy Acker, Glenn Quinn, James Marsters, Vincent Kartheiser (více)
(další profese)

VOD (1)

Série(5) / Epizody(110)

Obsahy(1)

Několik staletí starý upír, který byl proklet tím, že se mu vrátilo svědomí, začíná novou kapitolu svého života po smrti. Angel (David Boreanaz) opustil malé prosluněné kalifornské městečko Sunnydale a s ním i přemožitelku upírů Buffy, jedinou ženu, již kdy miloval. Sužován smutkem i výčitkami se usadil v Los Angeles. Prosluněná metropole všeobecně přezdívaná jako Město andělů je prošpikovaná pochybnými uličkami, kde se neproniknutelně temné stíny drží i za jasného poledne. A v jejich skrytu číhá nebezpečí. Je to tedy ideální místo pro padlého upíra, který se snaží zachránit aspoň některou z mnoha ztracených duší. Zatímco vrací naději nebožákům lapeným v nekonečném boji s jejich démony, možná se mu podaří získat zpět i tu vlastní… (TV Prima)

(více)

Recenze (163)

Bluntman 

všechny recenze uživatele

V případě BUFFY, PŘEMOŽITELKY UPÍRŮ platilo, že její neprávem nízké hodnocení je odvislé od převažujících hodnocení lidí, kteří viděli pouze několik dílů z počátku seriálu. ANGEL jakožto spin-off netrpí typicky whedonovskou nevyrovnaností mezi první a dalšími sezónami, protože není třeba představit ústřední postavu a zadefinovat pravidla fikčního světa, ale v případě několika epizod úzkou sepjatostí s buffyversem, s jehož událostmi je nutné být velice dobře obeznámen pro pochopení celkového rámce. Zprvu se může zdát, že vyprávéní o dospívání jedné mladé dívky-přemožitelky je přeci jenom lepší, což je dáno nejenom vzrůstající kvalitou, ale i řadou originálních a snadno zapamatovatelných epizod i whedonovskými trademarky, na které si člověk zvyknul a které již tolik nepřekvapí (odchody či úmrtí kladných postav, k nimž si divák vybudoval vztah, všudypřítomná temnota a absence šťastných konců, hravé si pohrávání s klišé a očekáváními). Její upírský melancholický kolega je však pro mě zdařilejší, protože si víc než zapamatovatelnosti vtipných nápadů cením celkové soudržnosti a vypravěčské důmyslnosti, jež se projevuje především v třetí sezóně, v níž se smazává hranice mezi flashbacky a flashforwardy, a páté, u které díky proroctvím má divák zdání, že je napřed, ale není tomu tak. Zároveň je patrný posun v oslovování jiného diváckého spektra, u kterého se počítá, že je odrostlejší, a tak na místo seriálu o dospívání dostáváme seriál o dospělosti se vším, co k tomu podle konvencí - ozvláštněných upírskou tematikou - patří. Ačkoliv poslední díl páté sezóny končí cliffhangerem, i díky navazujícímu komiksu považuji ANGELA za uzavřeného, a tudíž pro mě - na rozdíl od nedořečeného FIREFLY a na žádost televize ze začátku nepovedeného DOLLHOUSE - nejlepšího "Whedona". Jen škoda explicitnosti v případě odkazování se na problémy nedávné i přetrvávající a své inspirační zdroje - komiksová dobrodrudružství (na místo X-MENŮ je zde hlavním předobrazem BATMAN). ()

jurama525 

všechny recenze uživatele

Tohle je pro mne měkolikanásobně lepší než Bufyy . Angel a spike tu mají prostor který naplno využívají a seriálu to rozhodně nic na kráse neubira. Škoda jen že bylo tak málo sezon . Ještě na par dalšich to zaručeně mnělo . Jimak masky a triky dobry . Co se tyka podobnosti z Buffy tak tu najdete u hlavních představitelů a v pár zmínkách . Jinak si Angel šel svou vlastní cestou a nebylo to naškodu, ()

Reklama

Ilhan 

všechny recenze uživatele

Ano, Buffy je jen jedna. Ale ano, Angel je také jen jeden. Že se chce Angel nést v trochu temnějším duchu dává na vědomí již úvodní znělka. Ze začátku to tak ovšem nevypadá. Něco tomu oproti Buffy prostě chybí. A je zde vidět ta klasická Jossova slabina, což jsou slabší začátky seriálů. Důležité však je, že si dokáže vytvořit takové základy, že na nich poté postaví takový děj a takové zvraty, že člověku zůstává jen čumět s otevřenou pusou. A u Angel je to vše velmi dobře vidět. Zatímco Buffy měla pro každou sérii jednoho hlavního zloducha, u Angel tomu tak není a to je jeho největší devizou. Od začátku staví, i když s přestávkami, do role hlavního zla W&H, což se zejména v poslední sérii naplno projeví. Současně s tím Joss skvěle vykresluje celou mytologii a říká, že nic není náhodné. V tom je největší výhoda Angela oproti Buffy. Zde má všechno svůj řád, důvod, přičinu, někoho, kdo za tím stojí. To v Buffy nebylo. Tam se zlo objevovalo spíše náhodně. Tady na sebe všechno navazuje. Jednotlivé série nejsou tolik oddělené. Čtvrtá série vypadá jako by byla prodlouženým finále té třetí. Nepustí člověka od obrazovky. Ještě jsem nezažil aby mě nějaká série do sebe vtáhla již od začátku. Žádný pomalý rozjezd nové dějové linky, všechno pokračuje v takovém tempu, že člověk nemůže a ani nesmí vydechnout. Všechno směřuje k jedinému a nevyhnutelnému střetnutí v jehož středu seriál bohužel končí, čemuž pořád ještě nemůžu uvěřit. Byl jsem sice přesvědčený, že Angel ode mne dostane jen 4 hvězdy, po jeho skončení jsem si však uvědomil, jak moc mi bude chybět a proto neberte hodnocení jednotlivých sérií závazně a neprůměrujte je. Hodnocení je za celý seriály, který jako celek tvoří jedno z mnoha Jossových uměleckých děl. Btw. Přivést Spikea do páté série byla trefa do černého.První série: 70 %, Druhá série: 60 %, Třetí série: 100 %, Čtvrtá série: 100 %, Pátá série: 100 %. ()

Faidra 

všechny recenze uživatele

Los Angeles... City of Angel. Pokud je Buffy pod nánosem hororu a mystiky příběhem o dospívání a seznamování se s bolestnou realitou světa, je její mladší bratříček seriálem o dospělosti (aby ne, když se titulní hrdina courá po světě od roku 1727) v rouše noirového hororu; story natolik tvrdou, zlou a nemilosrdnou, že ji nikdo nevystihl lépe než Jiří Pavlovský, když Angela označil za seriálovou obdobu vyhlazovacího tábora. Ani Buffy se s postavami nemazlila, ale v Angelovi hrdinové padají jak švestky, zadarmo nedostanou ani dárky k Vánocům, jejich okamžiky štěstí víc než co jiného připomínají chvilkovou opilost následovanou brutálním vystřízlivěním a vleklou kocovinou, pochybují, tápou, prohrávají, chybují a draze za to platí a bez ohledu na to, jak se cítíte připravení, vás duchovní otec příběhu Joss Whedon vždycky dokáže zasáhnout na citlivém místě. A vy jen sedíte a modlíte se, aby životem a nemrtvostí otřískaný drsňák Angel, napůl Ir, napůl démon - rozhodněte sami, co je horší - Doyle, andělská mrcha Cordelia, Wesley prodělávající upgrade z komického Anglána na tragického hrdinu, Harmony z vtipů o blondýnách a peroxidový trickster Spike vyvázli ze zápolení s ďáblovými advokáty Wolfram and Hart se zdravou kůží nebo aspoň při svém věčném tanci mezi dobrem a zlem nepřepadli na temnou stranu... a opakovaně vaše modlitby nebudou vyslyšeny, protože tak jako v jiných světech je tady jen máloco černé a bílé a dobro a zlo odlišuje účel, ne prostředky - a leckdy ani ten ne. Takže pro vyšší dobro kladní hrdinové zlikvidují božstvo, které mělo v plánu zavést na Zemi mír a blahobyt, ve výsledku víceméně řídí pobočku Pekla na Zemi, kterou je nepřekvapivě právnická firma, a snaží se všemi prostředky připravit na nadcházející Apokalypsu, tentokrát s velkým A. O.K., asi nikoho nepřekvapí, že Los Angeles je souzeno propadnout se do pekel, jenže jako vždy u Whedonových dítek nejde ani tak o to CO, jako JAK, a tady mě to JAK přimělo ve vyvrcholení seriálu nehybně sedět, zírat a zapomenout na občasné dřívější námitky a rozpaky. Jako vždy byla možná cesta důležitější než cíl, protože cílem bylo ukázat, že boj nikdy nekončí a zatracen je ten, kdo se vzdá. A jako vždy je všechna ta temnota opentlena vypilovanými dialogy a skvělým slovním humorem (u Spikeova monologu při přihlížení Angelovy záchraně dámy v nesnázích jsem dvakrát spadla z gauče). A jako vždy u každého svého dosavadního setkání s Whedonovou prací mi nezbývá než vřele doporučovat - ať už holdujete temným detektivkám a hororu, hraní s jazykem, hledání skrytých významů nebo se chcete "jen" dobře bavit. P.S. Nicméně je fér přiznat, že jedna věc mi na Andílkovi a jeho starší ségře pila krev víc, než se to kdy podařilo některým z hlavních hrdinů na jejich obětech, a to neustálé vstávání z mrtvých skoro každého ze zúčastněných, protože vstávali tak často, že z toho museli mít potíže s klouby. Já jsem v některých věcech beznadějně staromódní a zastávám názor, že když jednou někdo umře, měl by zůstat mrtvý. Vždyť takhle si repliku jedné z postav v Once more with feeling "hey, I've died twice," už může zazpívat skoro každý, kdo si v buffyversu třeba jenom smočil palec u nohy. () (méně) (více)

M.a.t.t. 

všechny recenze uživatele

Angel nie je len tuctovým spin-offom k populárnej i keď u nás veľmi nepochopenej Buffy, premožiteľke upírov. Po vlažnom rozjazde sa dokáže rýchlo vyšplhať na úroveň svojho predchodcu a v niektorých aspektoch ho aj predčiť. A záverečná séria snáď musí presvedčiť každého, kto zo zásady neopovrhuje daným žánrom. David Boreanaz naviac narozdiel od Buffy, kde jeho postava striedala len dve polohy neustále dokazuje, že má na viac ako byť len obyčajným sekundantom. Vo všeobecnosti asi najlepší seriálový spin-off aký spatril svetlo sveta, aj preto, že je diametrálne odlišný, či samotnou koncepciou alebo temnejším vyznením, ktoré ocení hlavne odrastenejšie publikum a mainstreamoví diváci. Porovnávať seriál, ktorého hlavnou témou je hľadanie vykúpenia duše s Blade the series či upírskymi béčkami je v tomto prípade veľkým omylom, len teba nahliadnuť aj pod povrch a nenechať sa odradiť prvotným dojmom. V rámci seriálovej produkcie mimoriadne komplexný počin. ()

Galerie (483)

Zajímavosti (115)

  • Angel (David Boreanaz) se jako jediná postava objevil ve všech 110 epizodách. Wesley (Alexis Denisof) byl vedle něho jako jediný uznán hlavní postavou ve všech 5 řadách. Ten však chyběl v prvních 9 epizodách 1. série a v 8. epizodě 5. série "Osud". (GreatestFan)
  • Když v 22. epizodě 1. série "Proroctví" Kate Lockley (Elizabeth Röhm) vchází okolo času 10:50 do uličky, je vidět na obrazovce člena štábu držícího zařízení na natáčení. (GreatestFan)

Reklama

Reklama