Režie:
Pedro AlmodóvarScénář:
Pedro AlmodóvarKamera:
Javier AguirresarobeHudba:
Alberto IglesiasHrají:
Javier Cámara, Darío Grandinetti, Leonor Watling, Rosario Flores, Geraldine Chaplin, Fele Martínez, Paz Vega, Elena Anaya, Lola Dueñas, Ana Fernández (více)Obsahy(1)
Jsme diváky taneční kreace souboru Piny Bauschové. V hledišti sedí dva muži: jeden pláče, druhý se dívá. Touto symetrií, zprvu absurdní, posléze logickou, začíná film. Od prvního obrazu víme, že budeme sledovat dva příběhy, které se protnou v tomtéž stavu čekání. Mladý ošetřovatel Benigno už několik měsíců pečuje o mladou tanečnici Alicii, která po nehodě upadla do kómatu. Zamiloval se do nehybné a němé mladé ženy, vypráví jí o všem, co dělá. Na téže klinice potká svého souseda z divadla. Marco je spisovatel, přítel toreadorky Lydie, která je rovněž v komatu poté, co ji nabral na rohy býk. Oba muži čekají, zda se ženy probudí: jeden tajně miluje dívku, jež by za normálních okolností byla pro něj nedosažitelná, druhý nemusí svou lásku skrývat, ale tuší, že je ztracená. Jeden věří a doufá, druhý pochybuje. Almodóvar přechází od jednoho ke druhému zaznamenávaje banální rituály nemocniční péče, než dospěje k překvapivému rozuzlení. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (314)
Pedro Almodóvar to se mnou prostě umí a nemusí ani mluvit. Já bych mluvila a komentovala, kdybych uměla do slov a vět vtěsnat, jak úžasně natočený příběh to je, podmanivý, strhující, naprosto skvěle zahraný a zcela pochopitelně více či méně ujetý. Nebudu to protahovat, sedlo mi to jako prdelka na nočník. Tak jest. ()
Kdo by si pomyslel, že je možné na tématu "ženy v kómatu" vystavět tak barevný a vrstevnatý příběh (toto jsem si pomyslel dřív, než jsem zjistil, že film dostal Oscara za scénář). Smutný film (ale obsahující naději na život). Podmanivá hudba. Krásné obrazy. Precizně udělané. ■ Po dalším vidění s manželkou zajímavá diskuse na téma: "Vina, trest a pochopení." Nemáme úplně identický názor. ()
Zvláštny a zaujímavý film. Asi najlepší, ktorý som od Almodóvara videl. Nemám potrebu rozpisovať sa o kvalitách filmu. Stačí mi spomenúť si v akej pohode a s akým záujmom som sledoval tie spletité príbehy naplnené hlbokými citmi. Pedro Almodóvar dokáže diváka jemne uchopiť a uniesť ho tam, kde je iba divák a režisérovo dielo. ()
Nádherné záběry kamery a stylová barevnost snímku postupně ustupovaly do pozadí, aby mohl naplno vyniknout příběh o lidské naději a beznaději. Po skončení filmu bych delší dobu nemluvil ani s ní, ani s ním. Dokázal bych si pouze pustit píseň Velosa a nechal bych v sobě doznívat sílu tohoto příběhu. ()
Nepobrala jsem to, nedokázala jsem naplno prožít ani jednu z tragédií. Podání, pojetí, vnucování španělské kultury (divadlo, aréna), prožitku skrze ubrečené chlapy; zakroucený scénář, divné figury i herci, jsou mi vzdálené jako býčí zápasy. Navíc Benigno byl vážně kardinální retard, co se jen tak nevidí a psychopat k tomu. Je to jeden z filmů, kde se intimita servíruje na talíři a bohužel v nestravitelné konzistenci a přemrštěné porci. A to dokonce tak, že ač byla Alicie krásná dívka, byla mi odporná ve své strnulé topornosti a bezmocné nehybnosti. Nicméně práci ošetřovatelů obecně obdivuji a hluboce se jim klaním. ()
Galerie (40)
Zajímavosti (6)
- Francúzsky filmový časopis Les Cahiers du cinéma zaradil Hovor s ňou medzi 10 najlepších snímok roku 2002. (Niles)
- Oscar 2002 za původní scénář; nominace za režii. (Geriel)
- Krev býků byla ve filmu skutečná – ekologická skupina v Madridu se pokusila žalovat Pedra Almodóvara za špatné zacházení se zvířaty. Almodóvar se ohradil tím, že má od majitelů býků povolení je zabít. (ČSFD)
Reklama