Režie:
Christopher NolanScénář:
Christopher NolanKamera:
Hoyte van HoytemaHudba:
Ludwig GöranssonHrají:
John David Washington, Robert Pattinson, Elizabeth Debicki, Kenneth Branagh, Aaron Taylor-Johnson, Michael Caine, Clémence Poésy, Dimple Kapadia (více)VOD (6)
Obsahy(1)
Hlavní zbraní hrdiny akčního sci-fi spektáklu filmového vizionáře Christophera Nolana je jediné slovo - TENET. V temném světě mezinárodní špionáže bojuje o záchranu celého světa. Vydává se na extrémně komplikovanou misi, ve které pro časoprostor neplatí pravidla, tak jak je známe. (Vertical Entertainment)
Videa (5)
Recenze (1 451)
Všichni budou mrtví, Dejve... Coo, i Todd Hunter?...Všichni budou mrtví, Dejve... A co Selby?... Mrtvý, všichni budou mrtví, Dejve... Petersen, ale ne, že ne?... Všichni budou mrtví, Dejve... Chen snad ne!?... Gordon, Ben i Chen, všichni, všichni budou mrtví, Dejve... Rimmer?... Bude mrtvý, Dejve. Bude mrtvý. Všichni budou mrtví, Dejve... A můj syn taky?... Všichni budou mrtví, všichni, opravdu všichni budou mrtví, Kate. ()
Míra komplexnosti tohoto filmu je určitě na škodu celkovému hodnocení, ale pokud bedlivě sledujete, dá se vše do jisté míry pochopit a film si užít. Určitě to není druh filmu, kdy člověk vše pochopí na první dobrou, jelikož se toho často v různých scénách prostě děje hrozně moc zároveň a tak se i docela těším na druhé shlédnutí. Film hodnotím rozhodně kladně, ale i tak se do pětihvězdičkového klubu dostal jen tak tak a u druhého sledování budu ještě přehodnocovat. 85% ()
Pro mě nejlepší Nolan od Inception, tedy po deseti letech, ale má to svá "ale". A to nejvýraznější je, že je to taková kanonáda, že se to prostě nedá vstřebat. A tím nemyslím big picture, ten je na konci celkem zřejmý a smysluplný, ale různé detaily v průběhu cesty. Jakou roli měly v celém ději různé vedlejší postavy? Jaké myšlenkové pochody vedly hrdiny v různých místech děje k tomu, že se rozhodli pro plány, pro které se rozhodli? Jak věděli, kam mají jít atp. Všechny dialogy (a že jich tam je!) jsou prostě osekané na výměny zásadních informací, a je toho tolik, že drtivá většina lidí včetně mne, si je nedokáže dost dobře uložit a zapamatovat, natož dát do příslušného vztahu s milionem jiných informací, které zazněly předtím, a milionem dalších informací, které teprve zazní. A nemyslím si, že je to naše chyba. Kdyby měl Tenet na stejné množství děje dvojnásobnou stopáž, užil bych si ho objektivně určitě ještě víc. Takhle na něj budu muset zajít minimálně ještě jednou a doufat, že mi zapadnou i ty dílčí věci. Každopádně po technické stránce je to boží, celkový koncept jakbysmet. Scény, kde se prolíná děj běžící tam i nazpátek, jsou nepodobné jakémukoli jinému filmovému dílu a chvílema jsem si myslel, že mi z toho bouchne hlava. Nicméně přesně tyhlety hračičky já osobně od Nolana chci, takže jsem spokojen velmi, ačkoli chápu lidi, kteří spokojení nejsou / nebudou. Minimálně to, že Nolan fakt moc neumí ženský postavy, je objektivní fakt. PS (spoiler): Vzhledem k tomu, jaká byla motivace "záporáků" (těch neviditelných, ne toho Rusáka), neměli jsme vlastně fandit spíš jim? :) ()
My dva s Chrisem to máme asi tak: on sedí naproti u stolu, s prskáním chrlí konspirační teorie a mává u toho rukama a já sedím za plexisklem, na kterém se zachycují kapičky jeho slin, a s tepem na úrovni spánku s otevřenýma očima mě jeho slova míjejí obloukem a já zívám a dívám se na hodinky, kdy že už bude konec tohoto randíčka, na které chodím jen ze setrvačnosti, a zabíjím čas přemýšlením, jak brutální ekostopu ten jeho cirkusový výstup zanechal. Jeho filmy – a postavy především – jsou prostě studené jak psí čumák. Emocionální zapojení nula, racionální bohužel taky. Interstellar mě sice na podruhé obměkčil, ale po zhlédnutí Tenet odkládám revizi Inception asi o dalších deset let. Dunkerk podruhé vidět netřeba a Tenet leda v příštím životě. Nebo v minulosti, která je budoucnost? 🤷♀️ Mindfuck, vůči kterému jsem frigidní. ()
Achjo, tady si Nolan vybral slabsi chvilku, vzhledem k tomu, ze jsem od nej videl skoro vse, asi muzu s klidnym svedomim rict, ze je to jeho nejslabsi film, nebo mozna spis jedinej slabsi film. Rezijne to ma samozrejme pevne v rukou, takze natoceny to je dle ocekavani naprosto precizne, ale tim pozitiva tak nejak konci. Pribehove to asi nejvic pripomina bondovky s Craigem, zde teda ozvlastneny tema hratkama s casem, jejich vysvetleni se ve filmu smrskne vicemene na jednu vetu, coz vlastne i chapu, ze se v tom Nolan nechtel moc stourat, na papiru to mozna vypada cool, ale natoceny to vypada spis smesne, proste jak poustet si film pozpatku. Vysledek je to, ze je film misty zmatenej, misty nedava smysl a hlavne proste to zpomalovani casu pusobi spis usmevne. Dalsi problem jsou herci, Pattinson je tu sice sympatak a herecky bez pripominek, ale bohuzel nema charisma na to, aby utah jednu z hlavnich postav. Washington si tu bohuzel ukous moc velky sousto, herecky jeste dejme tomu, ale charisma na takovouhle roli proste nema, nehlede na to, ze clovek ani nema moc duvodu mu fandit. Jedina pochvala tak vlastne miri jen za skvelym zaporakem Branagha. Dalsi problem je stopaz, pulku filmu se totiz nic moc nedeje a kdyz uz dojde na nejakou akci, kdyz se budu drzet toho srovnani s Bondem, tak ta je bohuzel dost slaba, pritom potencial tu byl na perfektni vychytavky. Ve vysledku tak sice pekne natoceny, ale tak nejak zmateny pobihani par ne moc zajimavejch postav se silene prestrelenou stopazi. Zkratka nejslabsi Nolan. ()
Galerie (75)
Zajímavosti (65)
- Výkonný producent Thomas Hayslip o režisérovi Christopheru Nolanovi prohlásil: „Na Chrisovi je skvělé, že chce mít věci reálně před kamerou, bez digitálních efektů.“ (SONY_)
- „Pro nás herce bylo klíčové, abychom chápali příběh a mohli odvyprávět jeho nejlepší verzi. Nolan byl s námi opravdu trpělivý,“ řekl John David Washington (Protagonista). (SONY_)
- Christopher Nolan obsadil Johna Davida Washingtona do role Protagonisty na základě jeho výkonu ve filmu BlacKkKlansman (2018), na jehož premiéru byl pozván režisérem snímku Spikem Leem. Tato premiéra proběhla během filmového festivalu v Cannes, kde Nolan prezentoval restaurovanou verzi Kubrickovy Vesmírné Odysey (1968). Nolan rovněž přiznal, že na Washingtona myslel již v průběhu psaní scénáře, což obvykle u psaní svých postav nedělá. (MartinS96)
Reklama