Režie:
Josée DayanScénář:
Didier DecoinKamera:
Willy StassenHudba:
Bruno CoulaisHrají:
Gérard Depardieu, Ornella Muti, Jean Rochefort, Pierre Arditi, Stanislas Merhar, Julie Depardieu, Florence Darel, Michel Aumont, Hélène Vincent (více)Epizody(4)
Obsahy(1)
S velkými ambicemi sáhli znovu francouzští tvůrci po slavném románu Alexandra Dumase "Hrabě Monte Christo". Ve čtyřdílném filmu se soustředili především na pomstu Edmonda Dantese - jeho dokonalý, rafinovaný plán, jak po dvaceti letech zničit ty, kteří mu vzali nejlepší léta jeho života, svobodu, snoubenku, otce a čest. V nádherných kostýmech a dekoracích se vrátíme do Paříže roku 1838 a opět prožijeme krutý osud mladého marseillského kapitána a opět se budeme ptát po smyslu pomsty, která ničí nejen viníky... Producenti, scenárista Didier Decoin a režisérka Josée Dayanová vsadili na jistotu - nejen co se předlohy týče, ale i co do hereckého obsazení. V titulních rolích Edmonda Dantese a Mercedes uvidíme Gérarda Depardieua a Ornellu Mutiovou a jejich děti coby mladé snoubence Guillauma Depardieua a dceru Mutiové - Naike Rivelliovou. Jean Rochefort, Pierre Arditi, Michel Aumont, Jean-Claude Brialy a Christopher Thompson patří k francouzské herecké elitě. A jak se zdá, tvůrci vsadili správně. Nová filmová verze Hraběte Monte Christa slaví úspěchy po celé Evropě. Některé příběhy jsou zkrátka nesmrtelné, a tak máme potřebu je znovu a znovu vyprávět. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (204)
Hrabě Monte Cristo je jeden z mých nejoblíbenějších příběhů a tato jeho verze je podle mě vůbec ta NEJÚŽASNĚJŠÍ. I po několikátém zhlédnutí jsem ani na vteřinku neodtrhla pohled z obrazovky. Je super, když se můžete na to samé koukat znovu a znovu a přitom vás stejně překvapí něčím novým :) Pomsta je sladká! ()
Velmi volná, přesto velmi zdařilá, možná zatím vůbec nejlepší, adaptace. Přes rozsáhlou plochu se pochopitelně nevešlo vše (soud s Benedettem, Morrelova rodina) a mnohé z pasáží doznaly radikálního krácení (Dantesovo věznění) nebo změn (celý závěr). Stejně tak některé postavy zcela vypadly (Eduard, Evženie) což je pochopitelné a jiné byly redukovány na nezbytně nutné minimum, což je ovšem třeba v případě Haydé naopak nepochopitelné, protože její roli pak do značné míry supluje zcela nově připsaná postava Camille De La Richardais, která se v románu vůbec nevyskytuje. Nicméně přes všechny tyto drobné výtky od ctitele románu jde o skvělou adaptaci, které dodává úžasnou sílu nejen drtivý důraz na rovinu Dantesovy pomsty, ale především charismatický Depardieu v titulní roli (ačkoli, upřímně řečeno, nevypadá jako člověk trpící půldruhé dekády hladem), kterému mimořádně zdařile sekunduje od základu přepsaná postava Bertucia. I díky němu Depardieu dokázal zastínit nejen Maraise v klasické romantické verzi z padesátých let, ale také všechny ostatní představitele Dantese, včetně chladně bledého Chamberlaina. ()
Tyhlety příběhy ze zašlých dob, kdy muži bývali nezlomní, láska bez předsudků a pomsta se řádně vychutnávala, jsou nedostatkovým zbožím. Pokud to ale někdo dokáže natočit tak, že vám nevadí ani televizní zpracování a máte bez debat jednu z nejlepších knih světové literatury, není co řešit. Nečetl jsem ji, ale můj otec, jenž je znalcem Dumasovým, mi osvětlil vše. Souhlasím s Gimlim. -BYLA TO KRÁSNÁ NOC. -KRÁSNÁ, ALE KRÁTKÁ. ()
Dost dobrá a atmosférická adaptace, čtyři díly, to je podle mě dost slušný rozsah a pro zachování důležitých momentů je to jen dobře. Gérard Depardieu je vynikající, Ornella Muti nádherná, Jean Rochefort správný hajzlík, stejně jako ostatní záporáci. Nicméně je zde dost změn oproti předloze, z nichž nejvíc člověka praští do očí závěr. SPOILER: Tenhle romantický konec a veselé dovádění Edmonda a Mercedes v moři, to je trošku pěst na oko... Rozhodně to není nejlepší adaptace, nicméně pro seznámení to není špatné. ()
Neuvěřitelné se stalo skutkem, na něčem se s Gloinovým synem přece jen shodnu:)) Narozdíl od předchozích je "Depardieuovské" zpracování Dumasova románu především výbornou studií pomsty, na jejímž zpracování se, pro potěchu divákova oka i ucha, věru nešetřilo. Depardieu u mě osobně aspiruje na nejlepšího Edmonda Dantese, a to na úkor Jeana Maraise... ()
Galerie (16)
Photo © Cité Films
Reklama