Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Protagonistom je Bill (Jeremy Theobald). Bill je nezamestnaný ctižiadostivý spisovateľ, ktorý žije samotársky a nudný život v Londýne. Billa veľmi fascinujú ľudia s nádejou, že nájde nejaké podklady, o ktorých by mohol písať. Z davu ľudí si teda začne náhodne vyberať jednotlivých ľudí a sleduje ich. Stanoví si pravidlá, aby sa vyhol problémom a aby jeho sledovanie bolo vždy náhodné. Ale čoskoro poruší jedno z pravidiel a sleduje niekoho viac krát, než len raz. Osoba, ktorú často sleduje je Cobb (Alex Haw). Cobb ako sebaistý a inteligentný zlodej prichytí Billa pri sledovaní. Ale kto koho vlastne sledoval? (genetique)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (502)

Yardak 

všechny recenze uživatele

Nolan ve svém debutu ukázal, že hrát si s časem v příběhu umí:). Chvíli sledujeme přítomnost příběhu, pak zas budoucnost a za moment je tam zase přítomnost (v tu chvíli minulost). Díky tomuhle jevu Vás příběh pořádně vtáhne. Nejdřív jsem chtěl dát 4 hvězdy, ale po famózním konci z policejní stanice musím dát jasných 5. Člověk aby se bál někoho sledovat po ulici :o)). ()

Frajer42 

všechny recenze uživatele

Musím ocenit vcelku originální námět a velmi zvláštní atmosféru, která se napříč snímkem vznáší. Musím rovněž konstatovat, že na první celovečerák je to pořádný úspěch. Nechápu, jak mohl Nolan od něčeho takového odskočit natočit super paskvil Memento. Popřehazování děje ve většině případů nekompromisně zavrhuji, tady si to ovšem bez tohoto tahu nedovedu představit. Kdyby byl tento snímek odvyprávěn chronologicky, tak by byl takřka až debilní a spousty pasáží by totálně vyzněly do prázdna. Takhle to mělo celkem příjemný šmrnc. Příběh je jednoduchý a zajímavý, ne jak ty bezduché Lynchovi kokotiny, či překombinované Memento. Jeremy Theobald mi svoji první vizáží dost připomínal Edu Nortona, ale co ten by tady pohledával. Hereckým "umem" mi ho připomínal už méně. Trošku mi vadila ta šeredná herečka, ale nakonec jsem to přežil. S ohledem na to, že se jedná takřka o režisérův debut překlopím misky vah spíše ke 4 kouskům. Nudit jsem se prakticky nestihl, čemuž samozřejmě napomohla i příjemná stopáž. ()

Reklama

Boss321 

všechny recenze uživatele

Už ve svém prvním celovečerním filmu Chistopher Nolan dokázal, že je to nebývale talentovaný režisér. Scénář plný zvratů je napsán velmi chytře a po celých 70 minut nedá divákovi vydechnout. Hrátky s časem, které uplatňuje třeba v pozdějším Mementu jsou sestříhány skvěle. Jediné co mi chybělo je lepší hudební doprovod...... ()

Gimli 

všechny recenze uživatele

Paráda! Ani bych neřekl, že je Sledování příprava na Memento. Memento prostě stálo víc peněz, tak líp vypadá. Už tady jsou patrné jasné Nolanovy trademarky. Pomalý, byť dynamický film, který se asi do půlky rozjíždí a pak několik fatálních zvratů a obratů. Zejména ten závěrečný je výtečný! A jelikož to aspoň na mě na začátku působilo po technické stránce strašně amatérsky, tak to celé navíc má obrovskou dávku autentičnosti. O to větší zážitek sledování Sledování skýtá! ()

Sobis87 

všechny recenze uživatele

Christopher Nolan velmi rád ve svých filmech narušuje chronologii vyprávění za účelem přimět diváka, aby sám hypotézoval nad spojitostmi v ději a nad fabulí jako takové. Toto pravidlo narušují pouze filmy Insomnia (chronologické vyprávění), Batman začíná (chronologické vyprávění; flashbacky) a Temný rytíř, přičemž zase u něho je patrná paralela s nejnovějším Počátkem, kde je kladen důraz především na gradaci stupňovanou především pomocí užití paralelního střihu. Zbývající filmy pak na základě určitého systému boří chronologii a aktivně zapojují diváka do dění – ten pouze nesleduje tok událostí, nýbrž sám se aktivně podílí na rozřešení fabule. V Mementu byla narativně tematizována psychická nestabilita hlavního hrdiny (pravidelně ztrácí paměť) a celý příběh se odvíjí pozpátku. V Dokonalém triku je divák obětí klamu stejně jako rivalští kouzelníci, tahající jeden druhého za nos a je zde užito vyprávění ze vzpomínek, a rekonstrukce dění při čtení deníku v němž je čteno z deníku… V Počátku je zase při vyprávění brán ohled na snění, a tak je divák nucen orientovat se v několika rovinách snu (sen ve snu, co je snem ve snu dalším…) a zároveň mu jsou poskytována vodítka nutící ho pochybovat o skutečnosti některých scén. Do této skupiny patří i Nolanův debut Following, kde je vyprávění roztříštěno do tří časových segmentů, v nichž se nacházejí faktické pauzy a divák je tak opět nucen provádět hypotézy. K orientaci v jednotlivých liniích slouží vzhled hlavního hrdiny (dlouhé vlasy/ostříhaný/zmlácený) a z příběhu, který by byl ve striktně chronologickém podáni vcelku jednoduchý, se díky Nolanově vypravěčské virtuozitě stává proklatě napínavá a zajímavá podívaná. Ve finálním rozuzlení do sebe vše dokonale zapadá a nemohu říct, že jsem nebyl ani jednou překvapen. Z režijního hlediska je na filmu znát, že je Nolanovým prvním dlouhometrážním filmem a jeho režijní styl během natáčení teprve získával ostré hrany. P.S.: I zde nosí většina postav společenský oblek. P.S.S.: Výskyt ikonického znaku Batmana na dveřích od bytu hlavního hrdiny je vzhledem k dalšímu směřování Nolanovy tvorby lehce úsměvný. ()

Galerie (37)

Zajímavosti (26)

  • Film se natáčel pouze o sobotách, protože herci i členové štábu v týdnu pracovali na plný úvazek. (Ai.ma)
  • Stejně jako v Mementu (2000) a Insomnii (2002), i zde používá hrdina pro vniknutí do bytu kreditní kartu. (Ai.ma)

Reklama

Reklama