Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Protagonistom je Bill (Jeremy Theobald). Bill je nezamestnaný ctižiadostivý spisovateľ, ktorý žije samotársky a nudný život v Londýne. Billa veľmi fascinujú ľudia s nádejou, že nájde nejaké podklady, o ktorých by mohol písať. Z davu ľudí si teda začne náhodne vyberať jednotlivých ľudí a sleduje ich. Stanoví si pravidlá, aby sa vyhol problémom a aby jeho sledovanie bolo vždy náhodné. Ale čoskoro poruší jedno z pravidiel a sleduje niekoho viac krát, než len raz. Osoba, ktorú často sleduje je Cobb (Alex Haw). Cobb ako sebaistý a inteligentný zlodej prichytí Billa pri sledovaní. Ale kto koho vlastne sledoval? (genetique)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (502)

mcb 

všechny recenze uživatele

Dvěma slovy: brilantní debut. Více slovy: Nolan se již ve svém prvním celovečerním snímku ukázal jako jeden z nejnadějnějších režijních talentů 21. století. Jeho prvotina překypuje znepokojivou atmosférou, které je docilováno zejména ponurým obrazem, depresivní hudbou a roztěkanými hereckými výkony, kterým přihrává nejednoznačné vedení vyprávění. To se sice naplno projevilo až v Mementu, ale i zde názorně ukazuje, jak zdánlivě jednoduchý příběh obohatit o tajemno a mnoho otázek, na které po prvním zhlédnutí nelze odpovědět. Nolanův mrazivý realismus podpořený prvky filmů noir, trochou surreality a promyšleným scénářem si klidně může podat ruky s nejchytřeji napsanými snímky, kterým náleží označení „puzzle film“. ()

lamps 

všechny recenze uživatele

Jestli něco Christopher Nolan opravdu umí, tak určitě strhnout pozornost zásluhou jedinečně vystavěného příběhu, což je právě případ jeho podivuhodného Sledování. Nic nákladného, nic přehnaně ambiciózního a rozhodně ne nic myšlenkově přesyceného, ale i z mála se dá vytěžit hodně a i z toho je možné díky vlastní šikovnosti a pečlivosti vytěžit ještě víc. Samozřejmě, celkovou kvalitou se jedná pouze o nepatrné tvůrčí rozcvičení před obsahově dalece bohatším Mementem, avšak Nolan se hned ve svém debutu projevil jako natolik zručný kameraman, natolik skvělý scénárista s jedinečným citem pro správný timing jednotlivých scén a hlavně natolik výborný režisér, že Sledování si vedle všech Batmanů a Počátků nezaslouží vůbec zatracovat. Ostatně, přesvědčte se sami.. :-) 75% ()

Reklama

Fr 

všechny recenze uživatele

,,ZAČALO TO SLEDOVÁNÍM“...... /// Parádní příklad, jak udělat z člověka čuráka (zvlášť, když jde svýmu štěstí naproti). Ale abych byl upřímnej, krom tý pointy…. celkem nuda. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Ujíždím na černobílejch filmech (jestli tím nemaskuješ, že nemáš barevnou bednu…). 2.) Strašně bych chtěl s někým vyjebat! 3.) Thx za titule ,,Elfkam111“ a ,,depressya“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ * ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Nolan sa predstavil publiku v tom najlepšom svetle, síce nie úplne tým najlepším debutom všetkých čias, ale to by mu asi ani neprospelo. Definoval svoj scenáristický a režisérsky štýl plný nečakaných zvratov a dramatických oblúkov a hlavne vyčlenením z reality. To nám samozrejme vôbec neprekáža. Podobne ako zvyšok jeho diel aj Following je treba vidieť viac krát, čím sa jeho účinok ešte zvyšuje. ()

genetique 

všechny recenze uživatele

Jedinečný a majstrovský úvod kariéry, producenti a sponzori by boli samovrahovia, keby nepodporili Nolanove ešte perfekcionistickejšie 'Memento', z ktorého som doteraz poriadne vytretý, ale to asi len preto, že som toto nevidel prvé. Tým platí aj opačná reakcia. Aj keď vidno, že niektorí herci boli citeľne len poloamatéri, scenár tu má tak neuveriteľne silné postavenie, že pri tej hodinke si to divák ani neuvedomí. Snáď Nolanovi ešte preblesne v hlave takýto podobný nápad a dá nám pocítiť, čo je to absolútny zvrat a koniec, ktorý s vami pohne. 85%. ()

Galerie (37)

Zajímavosti (26)

  • Na stěně v Billově pokoji jsou nenápadně zastrčeny fotky Jacka Torrance (Jack Nicholson) z Kubrickova filmu Osvícení (1980). (ČSFD)
  • Jeden z dôvodov prečo je film čiernobiely je aj fakt, že štáb nemal peniaze na osvetľovacie príslušenstvo. (JOZZZKO)
  • Stejně jako v Mementu (2000) a Insomnii (2002), i zde používá hrdina pro vniknutí do bytu kreditní kartu. (Ai.ma)

Reklama

Reklama