Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Protagonistom je Bill (Jeremy Theobald). Bill je nezamestnaný ctižiadostivý spisovateľ, ktorý žije samotársky a nudný život v Londýne. Billa veľmi fascinujú ľudia s nádejou, že nájde nejaké podklady, o ktorých by mohol písať. Z davu ľudí si teda začne náhodne vyberať jednotlivých ľudí a sleduje ich. Stanoví si pravidlá, aby sa vyhol problémom a aby jeho sledovanie bolo vždy náhodné. Ale čoskoro poruší jedno z pravidiel a sleduje niekoho viac krát, než len raz. Osoba, ktorú často sleduje je Cobb (Alex Haw). Cobb ako sebaistý a inteligentný zlodej prichytí Billa pri sledovaní. Ale kto koho vlastne sledoval? (genetique)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (502)

mzss1 

všechny recenze uživatele

(90%) FOLLOWING, coby prvotina/režijní debut slavného Christophera Nolana. Abych se přiznal pravdu, Nolan je v mých očích určitě velmi zdatný režisér, ale až tak bych ho do nebe nevychvaloval. Od něj se mi nejvíc líbila trilogie o Batmanovi v hlavní roli s Ch. Balem. Poté Insomnie a Interstellar. A také i Memento nebylo špatné, ale až tak mě nepohltilo. Další filmy jsou už trochu slabší. Dunkirk a Dokonalý trik jsou za mě lepší průměry a Počátek mi už vůbec nesedl. Tento krátký a černobílý až amatérský, nízkorozpočtový snímek v českém překladu Sledování mi paradoxně sedl jak ulitý. A to jsem očekával minimum. Po X letech jsem si tohle jen tak bezmyšlenkovitě a z nudy pustil. Nechci si hrát na odborníka, ale když jsem to sledoval, tak jsem ihned pochopil, že tohle je klasický Nolanův styl. Specificky zamotané, mělo to několik časových linií. Minulost, přítomnost, pak trochu popohnaná krátká budoucnost atd. Jenže vše to bylo naštěstí srozumitelné a ne moc složité. Mělo to pár dobrých nápadů a hlavně to bylo neskutečně originální. Ten nápad se sledováním a následném systematickém rabováním bytů – to vše bylo nápadité a mělo to i nějakou tu myšlenku. Atmosféru to mělo hodně dobrou, kterou dost vylepšoval hudební skladatel David Julyan, který později s Nolanem spolupracoval na několika jeho filmů. Na závěr tu máme velmi slušnou pointu, která vše přehledně vysvětluje. Právě u spoustě Nolanových filmů mi závěrečné rozuzlení apod. nepřipadá moc dobré. I je to tak složitě podané, že tomu každý divák hned na kloub nemusí přijít. Herecké obsazení bylo dobré, především ústřední dvojice mužů. Zbytek dostačující. Takže jsem váhal, jestli dát lepší 4* nebo 5*, ale nakonec jsem s radostí plný počet hvězd udělil. Na začátek Nolanové kariéry bylo toto parádní. ()

pepo 

všechny recenze uživatele

Neúspešný spisovateľ je posadnutý sledovaním cudzincov. Keď raz poruší svoje pravidlo, že žiadneho človeka nebude prenasledovať viackrát, zapletie sa do hry plnej tajomstiev. Celovečerný debut Christophera Nolana pôsobí v mnohých veciach ešte neohrabane, no už tu je jeho rukopis jasne čitateľný. Vo využívaní rozprávačských postupov aj prekvapivom nasledovaní deja. Napínavý a nepredvídateľný malý nenápadný filmík, po ktorom sa začali diať veľké veci. 9/10 ()

Reklama

Matty 

všechny recenze uživatele

Na černobílý 16mm film natočená pocta béčkovým filmům noir (vzpomněl jsem si zejména na Vrahův polibek a Zátah na Jižní ulici) obsahuje v zárodečné podobě většinu prvků, které si dnes s Nolanovou tvorbou spojujeme. Nechronologické vyprávění, které svou (zdánlivou) neuspořádaností, množstvím elips a postupem od následku k příčině připomíná neutříděné vzpomínky na nějakou událost (kdy také můžeme začít vyprávět od toho nejpodstatnějšího, nikoliv od začátku). Postmoderní nestabilita lidské identity. Možnost číst příběh jako variaci na evropské modernistické literární a filmové experimenty (např. Alain Robbe-Grillet), tedy coby vyprávění o procesu vyprávění (Cobb si na základě osobních předmětů domýšlí „backstory“ lidí, do jejichž bytů vniká, a drobnými zásahy do domácího pořádku vytváří podloží pro budoucí konflikt, stává se autorem zápletky). V podstatě takový no budget prototyp Počátku (rozpočet činil asi 3 tisíce liber) – psychologický heist movie, v němž je k úspěšně provedenému zločinu potřeba „nabourat“ se do podvědomí oběti, odhalit jeho skryté tužby. Po rozložení na jednotlivé části by zřejmě šlo o poměrně lehko srozumitelnou historku, ale vzhledem k tomu, že je prostříháváno mezi čtyřmi dějovými segmenty (plus zastřešující pátý s výslechem), z nichž každý se odehrál v jiném „časovém pásmu“, jde o poměrně náročný test pozornosti (dost pomáhá, že se vše sbíhá k jedné postavě, jejíž proměňující se vzhled napovídá, kde na časové ose se zrovna nacházíme), který si budete chtít nejspíš vyzkoušet víckrát… ani pak ale zřejmě neokážete s jistotou říct, co se doopravdy stalo (celý film je rámován retrospektivním vyprávěním muže, který nemá důvod říkat pravdu). 80% Zajímavé komentáře: ScarPoul, Madsbender ()

Fr 

všechny recenze uživatele

,,ZAČALO TO SLEDOVÁNÍM“...... /// Parádní příklad, jak udělat z člověka čuráka (zvlášť, když jde svýmu štěstí naproti). Ale abych byl upřímnej, krom tý pointy…. celkem nuda. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Ujíždím na černobílejch filmech (jestli tím nemaskuješ, že nemáš barevnou bednu…). 2.) Strašně bych chtěl s někým vyjebat! 3.) Thx za titule ,,Elfkam111“ a ,,depressya“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ * ()

Trajektt 

všechny recenze uživatele

Tak takhle jsem se u filmu dlouho nenasmál a to samozřejmě myslím posledních pět minut, kdy nám byla vysvětlena pointa celého filmu a my jsme zjistili, že z nás režisér, scénárista a i kameraman v jedné osobě udělali naprosté trubky s velkým T. Protože obsah filmu vypadá celkem nevinně a jednoduše a proto se člověk může divit, proč má tolik procent. Ale nenechte se zmýlit, protože zdání klame. V tomto dramatu můžeme opět vidět jednoho mladýho nemakačenka, kterej chce být spisovatelem a proto si na ulici vybírá lidi, které bude sledovat, aby získal nějaké ty zkušenosti a inspiraci ke psaní. Dá si svá pravidla, které nesmí porušovat a pustí se do toho, šmírák jeden. Po pravdě řečeno je nenápadnej jak letadlo na obloze, ale s postupem času zjistí, že on není ten co sleduje, ale že on je ten, který je sledovaný. A tím začíná napínavá podívaná plná nečekaných zvratů, která graduje v nečekaném a překvapivém konci. Režisér Christopher Nolan si ve svém prvním celovečerním filmu napsal perfektní scénář, který nás pomocí přeskakování v ději a různými flashbacky dostane přesně tam, kde nás chce mít. Do toho podmanivá hudba a to vše v černobílé barvě dělá z toho snímku originální záležitost, která se díky skvělým hereckým výkonům pro mě skoro neznámých herců zaslouží to nejvyšší možné hodnocení a proto dávám zasloužených 100% a vřele doporučuji všem budoucím divákům. ()

Galerie (37)

Zajímavosti (26)

  • Jedná se o jediný celovečerní snímek, který Christopher Nolan nejen napsal, režíroval a produkoval, ale u nějž se postavil sám i za kameru a film také sestříhal. (Terva)
  • Stejně jako v Mementu (2000) a Insomnii (2002), i zde používá hrdina pro vniknutí do bytu kreditní kartu. (Ai.ma)

Reklama

Reklama