Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Protagonistom je Bill (Jeremy Theobald). Bill je nezamestnaný ctižiadostivý spisovateľ, ktorý žije samotársky a nudný život v Londýne. Billa veľmi fascinujú ľudia s nádejou, že nájde nejaké podklady, o ktorých by mohol písať. Z davu ľudí si teda začne náhodne vyberať jednotlivých ľudí a sleduje ich. Stanoví si pravidlá, aby sa vyhol problémom a aby jeho sledovanie bolo vždy náhodné. Ale čoskoro poruší jedno z pravidiel a sleduje niekoho viac krát, než len raz. Osoba, ktorú často sleduje je Cobb (Alex Haw). Cobb ako sebaistý a inteligentný zlodej prichytí Billa pri sledovaní. Ale kto koho vlastne sledoval? (genetique)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (501)

Satan 

všechny recenze uživatele

Prvotina těch nejvyšších kvalit. Mnohovrstevný scénář s logicky podloženým vyústěním, krásně temný hudební motiv, skličující neonoirovka, interiérová bitva charakterů. Film, který díky přesnému střihu nabírá na časoprostorové precizitě. Film, který by natočil Hitchcock, kdyby žil. Film, bez něhož by Memento patrně nebylo tak dokonalým dílem. P.S.: nemůžu říct, že Batmanovo logo na dveřích ve mně nevyvolalo šibalský úsměv. [Přesná stopáž: 70 min] ()

Rocky62 

všechny recenze uživatele

Following na mě bohužel působí dojmem filmu, který stojí na mrtvém bodě a jakmile dostane příležitost změnit se v mimořádné inteligentní krimi, nechopí se jí a dál si kráčí ve své stereotypní koleji, díky které mě, co se týče jeho popisu, napadá jediné slovo a tím je rutina. Nekonvenční záměr tu je patrný ve velké míře, avšak formální stránka...respektive černobílé zpracování má největší podíl na nezáživnosti. Překvapivý závěr je sice znamenitý, ale na celkový dojem rozhodně nemá zásadní vliv. Nolanova výjimečnost je však i zde nezpochybnitelná. ()

Reklama

3DD!3 

všechny recenze uživatele

Vynikající. Nolan ví jak pracovat s vyprávěním, vy kdy říct a ví kdy neříct, jestli mi rozumíte. Celou dobu ho sledujete, dýcháte mu na záda, ale on dobře ví, že tam jste a tak několikrát změní směr, jen aby vás zmátl a pak vám najednou zmizí, abyste vzápětí zjsitili, že stojí za vámi a sráží vás pod vlak. A to jediné na co myslíte, když padáte pod kola svištícího rychlíku je... překvapení. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

"You take it away, and show them what they had." Může mít zlodějina něco jako vyšší smysl? Nolanův scenáristicky propracovaný neo-noir, který se odehrává ve třech časových vrstvách (s orientací vám pomůže účes „mladého muže“ či stav jeho obličeje). Povědomí narušené časové posloupnosti nutí diváka zvažovat, co která scéna v danou chvíli znamená či na základě nových znalostí přehodnotit význam těch předcházejících a vlastně ho tím staví do pozice přímého svědka autorových Počátků „úchylných“ sklonů k nelinearitě vyprávění. Na to, že to bylo točeno doslova po sobotách, na první dobrou a rozpočet by stěží vystačil na pondělní snídani štábu posledního Batmana, klobouk dolů. Když jsme u toho Temného rytíře, symbol na dveřích hlavního hrdiny bylo stejné znamení, jaké kdysi zažíval na své farmě uprostřed kukuřičných polí pastor Mel Gibson.. ()

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

Ani pořádně nevím, proč jsem si Nolanův celovečerní (no dobře, tak cca hodinový) debut nechal tak dlouho unikat. Snad proto, že jsem se obával zklamání při té reputaci, kterou si u mě režisér díky sledování jeho předchozích (vlastně následujících) 9 filmů vybudoval. Ale obavy byly zbytečné. I podesáté cítím spokojenost. Na debut je to vážně podařené. Až překvapivě. A poměrně suverénně vedené. Sledování je dostatečně tajemné, napínavé, zneklidňující. Díky tomu vyšel i risk v podobě sázky na nepříliš sympatického hlavního hrdinu (navíc hraného neznámým hercem). Ale divák v něm cítí něco vzdáleně povědomého/příbuzného. I proto mu fandí, aby nebyl chycen, i přes jeho úchylku (či možná spíš závislost). Ta se začne stávat stále silnější. Adrenalinem, drogou bez které nemůže (a ani nechce) být. Billova ctižádost se však potkává s naivitou…Konec je solidní, Nolan to vymyslel chytře, ale zase ne tak, aby se divák cítil jako blbec. I vystavení příběhu se scénami na přeskáčku bylo fajn. Celkově hodnotím silnými 4*. ()

Galerie (37)

Zajímavosti (26)

  • Jedna z věcí, kterou Bill ukradne, je i soundtrack z filmu Trainspotting (1996). (Ai.ma)
  • Jeden z dôvodov prečo je film čiernobiely je aj fakt, že štáb nemal peniaze na osvetľovacie príslušenstvo. (JOZZZKO)

Reklama

Reklama