Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Protagonistom je Bill (Jeremy Theobald). Bill je nezamestnaný ctižiadostivý spisovateľ, ktorý žije samotársky a nudný život v Londýne. Billa veľmi fascinujú ľudia s nádejou, že nájde nejaké podklady, o ktorých by mohol písať. Z davu ľudí si teda začne náhodne vyberať jednotlivých ľudí a sleduje ich. Stanoví si pravidlá, aby sa vyhol problémom a aby jeho sledovanie bolo vždy náhodné. Ale čoskoro poruší jedno z pravidiel a sleduje niekoho viac krát, než len raz. Osoba, ktorú často sleduje je Cobb (Alex Haw). Cobb ako sebaistý a inteligentný zlodej prichytí Billa pri sledovaní. Ale kto koho vlastne sledoval? (genetique)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (502)

Gimli 

všechny recenze uživatele

Paráda! Ani bych neřekl, že je Sledování příprava na Memento. Memento prostě stálo víc peněz, tak líp vypadá. Už tady jsou patrné jasné Nolanovy trademarky. Pomalý, byť dynamický film, který se asi do půlky rozjíždí a pak několik fatálních zvratů a obratů. Zejména ten závěrečný je výtečný! A jelikož to aspoň na mě na začátku působilo po technické stránce strašně amatérsky, tak to celé navíc má obrovskou dávku autentičnosti. O to větší zážitek sledování Sledování skýtá! ()

genetique 

všechny recenze uživatele

Jedinečný a majstrovský úvod kariéry, producenti a sponzori by boli samovrahovia, keby nepodporili Nolanove ešte perfekcionistickejšie 'Memento', z ktorého som doteraz poriadne vytretý, ale to asi len preto, že som toto nevidel prvé. Tým platí aj opačná reakcia. Aj keď vidno, že niektorí herci boli citeľne len poloamatéri, scenár tu má tak neuveriteľne silné postavenie, že pri tej hodinke si to divák ani neuvedomí. Snáď Nolanovi ešte preblesne v hlave takýto podobný nápad a dá nám pocítiť, čo je to absolútny zvrat a koniec, ktorý s vami pohne. 85%. ()

Reklama

Tuxedo 

všechny recenze uživatele

Nolanova výborná práce s postavami, dialogy a časem dělá z Following rafinovanou podívanou, jenž vás už od počátku nutí zajímat se, co bude následovat, ale vzhledem k hutnosti právě probíhajícího vám nedává možnost o dalším vývoji přemýšlet a zkazit si tak zážitek hádáním posledního konečného zvratu. A ačkoliv ten poslední jsem víceméně očekával a nebyl tak šokující, jak píší jiní (karty jsou zkrátka odhaleny příliš brzy a nebo jsem zkrátka moc nakoukával Memento a Dokonalý trik), Nolanův celovečerní debut je skoro stejně kvalitní jako jeho následující práce a už kvůli zmíněným pozitivům (zapomněl jsem na skvělé výkony vcelku neznámých hereckých tváří) se jedná o povinnost jej vidět každého fanouška Nolana a (sub?)žánru obecně. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Na černobílý 16mm film natočená pocta béčkovým filmům noir (vzpomněl jsem si zejména na Vrahův polibek a Zátah na Jižní ulici) obsahuje v zárodečné podobě většinu prvků, které si dnes s Nolanovou tvorbou spojujeme. Nechronologické vyprávění, které svou (zdánlivou) neuspořádaností, množstvím elips a postupem od následku k příčině připomíná neutříděné vzpomínky na nějakou událost (kdy také můžeme začít vyprávět od toho nejpodstatnějšího, nikoliv od začátku). Postmoderní nestabilita lidské identity. Možnost číst příběh jako variaci na evropské modernistické literární a filmové experimenty (např. Alain Robbe-Grillet), tedy coby vyprávění o procesu vyprávění (Cobb si na základě osobních předmětů domýšlí „backstory“ lidí, do jejichž bytů vniká, a drobnými zásahy do domácího pořádku vytváří podloží pro budoucí konflikt, stává se autorem zápletky). V podstatě takový no budget prototyp Počátku (rozpočet činil asi 3 tisíce liber) – psychologický heist movie, v němž je k úspěšně provedenému zločinu potřeba „nabourat“ se do podvědomí oběti, odhalit jeho skryté tužby. Po rozložení na jednotlivé části by zřejmě šlo o poměrně lehko srozumitelnou historku, ale vzhledem k tomu, že je prostříháváno mezi čtyřmi dějovými segmenty (plus zastřešující pátý s výslechem), z nichž každý se odehrál v jiném „časovém pásmu“, jde o poměrně náročný test pozornosti (dost pomáhá, že se vše sbíhá k jedné postavě, jejíž proměňující se vzhled napovídá, kde na časové ose se zrovna nacházíme), který si budete chtít nejspíš vyzkoušet víckrát… ani pak ale zřejmě neokážete s jistotou říct, co se doopravdy stalo (celý film je rámován retrospektivním vyprávěním muže, který nemá důvod říkat pravdu). 80% Zajímavé komentáře: ScarPoul, Madsbender ()

igi B. 

všechny recenze uživatele

Čím si kdo zachází... Brilantní šaráda! Úžasná kamera a vůbec styl a stavba obyčejné >pulpové< historky pro trio protagonistů a něco málo přes hodinu času... Nejlepší možná klišé ze všech možných starých škol v postmoderním kabátku. A vůbec nevadí, že je to pepito celé od černobílé krve... Pět hvězdiček s hvězdičkou! - - - P.S. Nu ano. "Každý má svoji krabici..." . . . Tak ještě že nejdůležitější nakonec je to, >co v ní kdo< má, že... Nolan NA TO prostě MÁ! . . . (Poprvé viděno 10.1.2010 na >mysteriozním prostoru< s orig. zvukem a č. titulky, hodnocení 699., komentář zde jako lehce užaslý mnohý - 11.1.2010) ()

Galerie (37)

Zajímavosti (26)

  • Celkový rozpočet filmu bol len 6000 dolárov. (JOZZZKO)
  • Jedná se o jediný celovečerní snímek, který Christopher Nolan nejen napsal, režíroval a produkoval, ale u nějž se postavil sám i za kameru a film také sestříhal. (Terva)
  • Na stěně v Billově pokoji jsou nenápadně zastrčeny fotky Jacka Torrance (Jack Nicholson) z Kubrickova filmu Osvícení (1980). (ČSFD)

Reklama

Reklama