Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Protagonistom je Bill (Jeremy Theobald). Bill je nezamestnaný ctižiadostivý spisovateľ, ktorý žije samotársky a nudný život v Londýne. Billa veľmi fascinujú ľudia s nádejou, že nájde nejaké podklady, o ktorých by mohol písať. Z davu ľudí si teda začne náhodne vyberať jednotlivých ľudí a sleduje ich. Stanoví si pravidlá, aby sa vyhol problémom a aby jeho sledovanie bolo vždy náhodné. Ale čoskoro poruší jedno z pravidiel a sleduje niekoho viac krát, než len raz. Osoba, ktorú často sleduje je Cobb (Alex Haw). Cobb ako sebaistý a inteligentný zlodej prichytí Billa pri sledovaní. Ale kto koho vlastne sledoval? (genetique)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (502)

Gimli 

všechny recenze uživatele

Paráda! Ani bych neřekl, že je Sledování příprava na Memento. Memento prostě stálo víc peněz, tak líp vypadá. Už tady jsou patrné jasné Nolanovy trademarky. Pomalý, byť dynamický film, který se asi do půlky rozjíždí a pak několik fatálních zvratů a obratů. Zejména ten závěrečný je výtečný! A jelikož to aspoň na mě na začátku působilo po technické stránce strašně amatérsky, tak to celé navíc má obrovskou dávku autentičnosti. O to větší zážitek sledování Sledování skýtá! ()

misterz 

všechny recenze uživatele

Už vo svojej prvotine ukázal Nolan svoj talent. V tak krátkom čase je tu všetko potrebné na to, čo by mal mať zaujímavý príbeh, ktorý ponúkne i niečo viac ako len bežné filmové vyžitie - časové prelínanie, výborná práca s postavami s dôrazom na ich psychiku, nečakané zvraty, nečakané rozuzlenie.... No skrátka výborná záležitosť, len škoda, že tak krátka. 80/100 ()

Reklama

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Mrzí mě, že jsme mu tam dali ty kalhotky. Teď mu dá sodu. Přitom bokovku má ona." Sledovat někoho, jak někoho sleduje, není moje oblíbená zábava. Navštěvovat cizí byty za účelem narušení soukromí rovněž není můj koníček. Tady je to aspoň zajímavý v tom, že se prolínají časy a motivace, ale já jsem nějak postrádal tempo a emoce. Moc mě to zkrátka nebavilo, tak se odborně rozepíšu o technický stránce filmu. Ten nabízí dvě jedinečný barvy - černou a bílou. Jenže mě to stejně připadalo šedý. Kdybych se líp učil, tak bych to určitě ocenil víc. ()

lamps 

všechny recenze uživatele

Jestli něco Christopher Nolan opravdu umí, tak určitě strhnout pozornost zásluhou jedinečně vystavěného příběhu, což je právě případ jeho podivuhodného Sledování. Nic nákladného, nic přehnaně ambiciózního a rozhodně ne nic myšlenkově přesyceného, ale i z mála se dá vytěžit hodně a i z toho je možné díky vlastní šikovnosti a pečlivosti vytěžit ještě víc. Samozřejmě, celkovou kvalitou se jedná pouze o nepatrné tvůrčí rozcvičení před obsahově dalece bohatším Mementem, avšak Nolan se hned ve svém debutu projevil jako natolik zručný kameraman, natolik skvělý scénárista s jedinečným citem pro správný timing jednotlivých scén a hlavně natolik výborný režisér, že Sledování si vedle všech Batmanů a Počátků nezaslouží vůbec zatracovat. Ostatně, přesvědčte se sami.. :-) 75% ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Na černobílý 16mm film natočená pocta béčkovým filmům noir (vzpomněl jsem si zejména na Vrahův polibek a Zátah na Jižní ulici) obsahuje v zárodečné podobě většinu prvků, které si dnes s Nolanovou tvorbou spojujeme. Nechronologické vyprávění, které svou (zdánlivou) neuspořádaností, množstvím elips a postupem od následku k příčině připomíná neutříděné vzpomínky na nějakou událost (kdy také můžeme začít vyprávět od toho nejpodstatnějšího, nikoliv od začátku). Postmoderní nestabilita lidské identity. Možnost číst příběh jako variaci na evropské modernistické literární a filmové experimenty (např. Alain Robbe-Grillet), tedy coby vyprávění o procesu vyprávění (Cobb si na základě osobních předmětů domýšlí „backstory“ lidí, do jejichž bytů vniká, a drobnými zásahy do domácího pořádku vytváří podloží pro budoucí konflikt, stává se autorem zápletky). V podstatě takový no budget prototyp Počátku (rozpočet činil asi 3 tisíce liber) – psychologický heist movie, v němž je k úspěšně provedenému zločinu potřeba „nabourat“ se do podvědomí oběti, odhalit jeho skryté tužby. Po rozložení na jednotlivé části by zřejmě šlo o poměrně lehko srozumitelnou historku, ale vzhledem k tomu, že je prostříháváno mezi čtyřmi dějovými segmenty (plus zastřešující pátý s výslechem), z nichž každý se odehrál v jiném „časovém pásmu“, jde o poměrně náročný test pozornosti (dost pomáhá, že se vše sbíhá k jedné postavě, jejíž proměňující se vzhled napovídá, kde na časové ose se zrovna nacházíme), který si budete chtít nejspíš vyzkoušet víckrát… ani pak ale zřejmě neokážete s jistotou říct, co se doopravdy stalo (celý film je rámován retrospektivním vyprávěním muže, který nemá důvod říkat pravdu). 80% Zajímavé komentáře: ScarPoul, Madsbender ()

Galerie (37)

Zajímavosti (26)

  • Na stěně v Billově pokoji jsou nenápadně zastrčeny fotky Jacka Torrance (Jack Nicholson) z Kubrickova filmu Osvícení (1980). (ČSFD)
  • Film sa natáčal po dobu 12 mesiacov na 16mm kameru Arri 16BL a pracovalo sa len s prirodzeným svetlom. (JOZZZKO)

Reklama

Reklama