Reklama

Reklama

Městečko Twin Peaks - Návrat

(série)
  • USA The Return
Promo 3
Drama / Mysteriózní
USA, 2017, 18 h (Minutáž: 60 min)

Režie:

David Lynch

Scénář:

David Lynch, Mark Frost

Kamera:

Peter Deming

Hrají:

Kyle MacLachlan, Michael Horse, David Lynch, Miguel Ferrer, Chrysta Bell, Naomi Watts, Robert Forster, Laura Dern, Kimmy Robertson, Harry Goaz, Don Murray (více)
(další profese)

Epizody(18)

Obsahy(1)

Nový osmnáctidílný limitovaný seriál, režírovaný výlučně Davidem Lynchem, pokračuje 25 let poté, co obyvatele svérázného městečka na severozápadě USA šokovala děsivá vražda jejich místní královny, mladé studentky Laury Palmerové. Scénáristy a výkonnými producenty Twin Peaks jsou tvůrci seriálu David Lynch a Mark Frost, výkonnou producentkou je Sabrina S. Sutherlandová. (HBO Europe)

(více)

Videa (5)

Promo 3

Recenze (147)

liquido26 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

David Lynch je jediný režisér na světě, který může 18 hodin totálně vyjebávat s divákem a beztrestně mu to prochází. Pokud čekáte na vysvětlení otazníků, které zůstaly na konci druhé série, tak na to rovnou zapomeňte. Lynch do třetí série naporcoval rekordní množtsví svých bizardností a divných věcí, nových postav, které se baví o věcech, které jsou pro děj naprosto irelevantní, starých postav, z nichž většina je pro děj naprosto irelevantní, ale bez nich by to prostě nebylo ono. Ani na minutu si nemůžete být jistí, co se vlastně děje, Lynch nám sem sází jednu dějovou linii za druhou a pak většinu z nich bez vysvětlení opouští. Je to něco, co by pod taktovkou jakéhokoliv jiného režiséra vyznělo jako totální nesmyslný guláš, ale Lynch to celé ustojí a nezbývá nic jiného než ten jeho Twin Peaks guláš s obdivem sledovat a pak s někým podobně naladěným rozebírat a obdivovat všechny ty divné věci. ()

Kaluž 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Již dvacet let považuji původní Městečko Twin Peaks za nejlepší (a v domácích projekcích také nejreprízovanější) televizní seriál všech dob. David Lynch nyní po letech své mistrovské dílo vehementně a se vší parádou znásilnil sequelem, z něhož amputoval veškerý absurdní humor a chirurgicky vytříbenou lehkost původní narace, aby vše podřídil striktně surrealistické onanii s velmi ojedinělými záblesky tvůrčí geniality. Chápu ten autorský záměr, ale pouštět si to znovu už nikdy nehodlám. Nejočekávanější televizní projekt posledních let se tak rozplynul v obláčku zapomnění s hořkou pachutí na patře. ()

Reklama

TonyM 

všechny recenze uživatele

Lynch zasa raz naservíroval poriadne prepečený mindfuck. Objavilo sa mnoho starých známych tvárí, niektoré zasa dosť chýbali. Celkovo veľmi príjemná nostalgická jazda s moderným nádychom. No čo ostalo je staré dobré Lynchovo surreálno. V dnešnej dobe pustiť do éteru takýto kúsok je prepleskom súčasným seriálom. Najlepšia časť série podľa mňa bezkonkurenčne č. 16. Ďakujem pán Lynch za zážitok počas celej série. ()

VanTom 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

David Lynch dostal volnou ruku a ukázal, že v Twin Peaks je ve svém živlu, nicméně (na své dnešní poměry) stále příčetný – to ho nejspíš usměrňoval Mark Frost. Dohromady vyprodukovali totální bizár, v němž pomalé, nesouvisející scénky po předlouhé agónii překonávají propasti trapnosti, aby vygradovaly do surreálného ticha bezpointového vtipu a/nebo abstrakce zla z jiných dimenzí. Třetí sezónu pojali autoři z větší části jako absurdní "telenovelovou" komedii plnou nesrozumitelného, bezkontextového chování plejády roztodivných existencí; z té menší pak jako meditativní ponor do groteskních výjevů pokrouceného universa – a tady jsem se i nudil. Nejvíc mě však ve výsledku zamrzelo, že většina z těch svérázných postaviček se zde objevila jen kvůli pár výstupům, často bez jakéhokoliv dramatického oblouku či pointy (což zejména platilo o navrátilcích – aspoň, že rozetnuli trojúhelník Normy, Eda a Nadine). Zde se nejenom nic nevysvětlovalo, ale ani neuzavíralo, jediná jakž takž dotažená linka se týkala dvou agentů Cooperů (BTW, za zpomaleného Dougieho by zasloužil MacLachlan cenu). Závěrem tak mohu fádně konstatovat, že jsem sice nepochopil absolutně nic, ale výborně se bavil (a v Roadhouseu poslechnul několik skvělých "nemainstreamových" kapel). ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

"Tohle není Dale Cooper, kterého jsem znala. Není to zubem času, tím, jak se změnil, nebo jak vypadá. Je to něco, co už tam určitě není," říká Diana svému někdejšímu nadřízenému alias režisérovi Davidu Lynchovi a dokonale tím vystihuje problém, který s třetí řadou věhlasného seriálu budou mít mnozí diváci. Když David na Twitteru napsal "Vaše oblíbená žvýkačka znovu přijde do módy," pošetile se mýlil. Nejen proto, že už dávno na žvýkačky nemá monopol a chuť jeho produktu někteří převzali a přidali další ingredience. První série se kdysi dokonale trefila do očekávání a vkusu vzdělanějšího mladšího publika, které už neoslovovaly staré přežité formáty zaměřené na masový vkus. Tím pádem mohla studia přijít s něčím odvážnějším. Lynch vyvolal revoluci tím, že řekl: "Vykašleme se na ústřední příběh, místo toho si budeme hrát s postavami a dílčími zápletkami, zaměříme se na zábavné hříčky a detaily." Fungovalo to. O 20 let později přišly nové technologie a s nimi i nové způsoby distribuce, a tak si Lynch řekl, že nastal čas pro novou revoluci. Kdybych byl jízlivý, napíšu, že třetí sérii Twin Peaks natočil proto, aby naštval a zdeptal seriálové diváky a zároveň aby otestoval věrnost svého fanklubu a sílu značky Twin Peaks. To druhé obstálo se ctí, bylo zajímavé sledovat, jak po prvním díle, kdy ještě vůbec nemohlo být zřejmé, co se z projektu vyklube, rychlým tempem přibývala pětihvězdičková hodnocení. Vrchol Lynchovy tvorby spatřuji ve třech titulech: první sérii Městečka Twin Peaks, Lost Highway a Mulholland Drive. Pochopitelně se lišily, ale jedno měly společné. Ať už pracovaly s tajemstvím jakkoliv, ať už se sebevíc vzpíraly jasnému výkladu svého světa, vždycky v nich režisér počítal s divákem. V případě Inland Empire jsem poprvé pocítil, že Lynchova manýra a sebestřednost potlačily to ostatní a Return se mi jeví jako pokračování v nastoupeném trendu. Lynch se v Twin Peaks jeví jako experimentátor, když v Return testuje samotné hranice seriálové tvorby. Vzdal se totiž dokonce i postav. Ty se objeví a na dlouhou dobu mizí a tvůrci nám neumožní vytvářet si k nim vztah. Běžný seriál si představte jako fotbalové hřiště, na kterém se potkávají postavy - hráči a dochází ke střetům, zkrátka se hraje. V Twin Peaks - The Return Lynch ono hřiště rozšířil na velikost krajského města. Postavy se v něm potkávají jen výjimečně, většinou jen bloudí krajinou a divák tápe, o co se tvůrce hry vlastně snaží. Děj se narozdíl od prvních dvou řad nesoustředí na zkoumání prostředí jednoho maloměsta, ale chaoticky skáče z centra New Yorku do Montany, odtud zase do Jižní Dakoty a pak pro změnu desítky minut bloudí prostorami jiné dimenze. Stejně tak se skáče i v čase a všechno nekonečně dlouho trvá. Největší prostor dostává dětinská figura bez vlastní vůle, proti které i pan Tau je příkladem hamletovsky rozervané komplikované postavy. Český génius Jára Cimrman hlásal, že i zkoušení zjevně slepých cestiček má svůj význam, nejsem si ale jistý, jestli nějaká statisticky významná skupina diváků bude chtít ten výzkum spolu s Lynchem celý podstoupit. Kouzlo původního Twin Peaks spočívalo v tom, že bylo originální a bavilo. Return už je pouze originální. Jistě, najdete tam spoustu atmosférických scén, které připomínají Lynchovy slavné časy. Jenže to jsou solitéry, které jen tak trčí v prostoru a nic na ně nenavazuje. Na druhou stranu, určitě není na škodu, že tohle dílko vzniklo. Je to takový samorost, že si své diváky už pro tu výstřednost najde. Ostatně pocit, že umíte ocenit něco, co je mase primitivních konzumentů nedostupné, je určitě slastný. Return bych mohl doporučit bytostným surrealistům a kovaným alternativcům. Běžný divák se mu nejspíš velkým obloukem vyhne. Celkový dojem: 40 %. () (méně) (více)

Galerie (450)

Zajímavosti (22)

  • David Bowie přislíbil ve 3. sérii účast. Kvůli jeho předčasnému úmrtí ale byli tvůrci nuceni část scénáře přepsat a jeho postavu na obrazovkách vidíme v podobě „obří konvice“. (mandyl)
  • Keď Dale Cooper (Kyle Maclachlan) padá vo vesmíre chrbtom vzad, tak je to odkazom na výrok Laury Palmer (Sheryl Lee) z filmu Twin Peaks (1992) "Do you think that if you were falling in space that you would slow down after a while, or go faster and faster?" (maramashi)

Související novinky

Zemřel herec Tom Sizemore

Zemřel herec Tom Sizemore

04.03.2023

Z kalifornského Los Angeles přichází smutné zprávy, ve věku jednašedesáti let totiž odešel americký herec Tom Sizemore. Zprávu o skonu médiím potvrdil hercův zástupce Charles Lago. Sizemore byl v… (více)

Chystá David Lynch nový seriál?

Chystá David Lynch nový seriál?

28.11.2020

Legendární režisér David Lynch (Modrý samet, Městečko Twin Peaks) se chystá na natáčení nového seriálu. Tato informace se objevila v týdeníku ProductionWeekly, jenž je zdrojem dat o nově chystaných… (více)

TOP 2017 dle nejoblíbenějších uživatelů

TOP 2017 dle nejoblíbenějších uživatelů

31.12.2017

Hrstka nejoblíbenějších uživatelů ČSFD.cz tradičně vybrala osobní trojku nej filmů, uvedených do české a slovenské distribuce nebo na filmových festivalech v roce 2017. A někteří dali hlasy taky svým… (více)

Reklama

Reklama