Reklama

Reklama

Recenze (71)

Matte27 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Mám Lynche fakt rád. Mám rád i surrealistické umění všeho druhu. Ale když chci ztratit hodinu času sledováním Twin Peaks, tak chci prostě koukat na Twin Peaks. Se vším všudy. Pokud budu mít chuť si pustit art-surrealistický film, udělám to. Takže jak se k tomuto postavit? Z hlediska Twin Peaks je tohle odpad. Jinak je to dost kvalitní experimentální film, který bych se nebál ohodnotit čtyřmi hvězdami. Tak to zprůměrujem a je to. Oceňuji Lynchovu odvahu vyfuckovat všechny současné seriály, pseudofilosofické TV show a i diváky samotné, ale tady to byla moc velká fa(u)cka. Trošku to na mě působilo stylem: "Sakra mám super nápad, ale chybí mi člověk, kterej by mi ho zafinancoval. Hmm, tak já to nenápadně vsunu do seriálu, na kterej jsem už prachy dostal a třeba si toho nikdo nevšimne." ()

Madsbender 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Deliaca čiara - to je ôsma kapitola nového Twin Peaks s podtitulom The Return. Deliaca čiara medzi podobou televíznej produkcie a predovšetkým tzv. quality tv pred a po druhom veľkom vstupe radikálneho experimentátora na naše obrazovky. Deliaca čiara medzi starým a novým, ako i etapami Lynchovej tvorby. Deliaca čiara medzi diváckymi tábormi. Ak The Leftovers označím za počiatočnú rozbušku, The Return je atómovou bombou násilne otvárajúcou voľnú cestu tomu, čo sa snáď zmení v úplne novú podobu modernej televízie (resp. jej časti). Pripomínať si pri sledovaní Eraserhead a sledovať búrlivé kontroverzné reakcie publika je zatiaľ to najväčšie potešenie, aké mi nová séria priniesla. "Got a light?" ()

Reklama

makakus 

všechny recenze uživatele

Konečně se to vyjasňuje. A vida - také Penderecki se dá úžasně vizualizovat. Zatímco Mazací hlava byl pro mne ještě trochu nevyvážený debut třicátníka, tady už vidím velkého surrealistického filmového básníka, který se vrací ke svým kořenům. Mimochodem, pokud někdo neví, co to surrealismus je, zde ho kdosi trefně definoval jako "sračky z choré hlavy", to by se třeba Buňuelovi v dobách Andaluského psa určitě líbilo, jakkoliv to nelze přímo srovnávat. Jinak bylo v této epizodě velmi působivé spatřit, jakým fascinujícím způsobem byl Bob zplozen a jak dojemně a zároveň komicky může někdy vypadat anděl strážný. A jistě - některé sekvence nepatří tak úplně do surrealismu, ale do abstraktního umění, které miluji taky. ()

Slasher 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Největší co to kurva díl ze všech tří sérií, kterýmu k vlastnímu údivu střelím pět hvězd. Mám sice díru do mozku, ale od července 1945 (starý nukleární výbuchy MILUJU) jsem na to čuměl jak na zjevení a tak nějak cením, jak si tu Lynch dělá totálně, ale naprosto co se mu zlíbí, do míry jaká se nevidí. "David Lynch didn’t just detonate a nuke. He blew up the landscape of TV as we know it." ()

Fifer 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Parádní nářež. Člověk občas zapomene, že Lynch je také malíř, tak nám to 8.dílem připomněl. David si maluje a divák nechápe. Naprosto bezdějová 50minutová jízda časem a uměleckými epochami, ano je to onanistické a možná lehce manýristické (což je ostatně také umělecký směr), ale mě to bavilo. Němý film, Georges Méliès a jeho Cesta na měsíc, impresionismus a surrealismus, atomová bomba, Hiroshima, 50. léta v USA, vinyl, noir estetika, to všechno v jedné šílené koláži a Nine Inch Nails k tomu jako vkusný dezert. Samozřejmě, kdyby takovej byl každej díl, tak na to kašlu, ale Lynch umí diváka povodit, takže se zase vrátí k zápletce -tedy v tom lychnovském slova smyslu, hihi. ()

Galerie (18)

Zajímavosti (1)

  • Keď Woodsman (Robert Broski) zastaví pár v aute, tak sa spýta, či nemajú oheň, to je odkazom na druhú sériu 9. diel, kedy sa spýta Dick (Ian Buchanan) Andyho (Harry Goaz) či nemá oheň, pri čom je za nimi obraz drevorubačov (v preklade do angličtiny Woodsmen). (maramashi)

Reklama

Reklama