Reklama

Reklama

Zrození

  • USA Birth (více)
Trailer

Deset let poté, co náhle zemřel její hluboce milovaný muž, je Anna (Nicole Kidman) připravena překonat svůj smutek a začít nový život. Souhlasí, že si vezme Josepha (Danny Huston), příjemného, vzdělaného muže, který se o ní ucházím už tři roky. Annino rozhodnutí potěší i její matku Eleanor (Lauren Bacall), elegantní, panovačnou ženu, která uvítá Josepha v rozlehlém aristokratickém bytě v New Yorku, kde všichni společně bydlí i s Anninou těhotnou sestrou Larou (Alison Elliot) a jejím manželem (Arliss Howard). Právě zde se jednoho večera shromáždí přátelé Anny a Josepha, aby jim poblahopřáli k jejich zasnoubení. Mezi hosty je i Clifford (Peter Stormare), který býval Seanovým nejlepším přítelem a jeho žena Clara (Anne Heche). Dvojice se v privilegované společnosti necítí úplně přirozeně, když přijíždí výtah, Clara zpanikaří, že její dárek pro Annu není vhodně zabalen a posílá Clifforda nahoru na party samotného. Sama chvilku dole v lobby postává a zvažuje své možnosti, mezitím jí pohled ulpí na malém chlapci (Cameron Bright), který zde sedí. Záhy Clara z budovy odchází směrem k Central Parku, aniž by si byla vědoma, že ji chlapec sleduje. Krátce po zasnoubení se v bytě koná oslava narozenin Anniny matky. Avšak předtím, než se rozkrojí dort, se tu zničehonic objeví nezvaný host, tentýž malý chlapec a chce nutně mluvit s Annou v soukromí. Anna bere dítě do kuchyně. Zde jí chlapec sděluje, že je její zemřelý manžel Sean a varuje ji, ať si Josepha nebere. Rozčilená Anna odvádí chlapce z domu a vrátný jí potvrdí, že chlapec se skutečně jmenuje Sean. Sean se nenechá zastrašit a Anně napíše. Pravidelně navštěvuje dům, kde Anna bydlí, se svým otcem, panem Conte (Ted Levine), který je učitelem a má v domě klienty. Annina snoubence situace zneklidňuje a rozhodne se s malým chlapcem promluvit. Když Anna, Joseph i Seanův otec chlapci nařizují, že už nemá Annu obtěžovat, Sean klidně a rozhodně odmítá. Na konci výstupu omdlévá, což Annu emocionálně zasáhne. Sean zná navíc mnoho tajných detailů ze společného života Anny a jejího manžela, což je pro ni i zbytek její rodiny a přátele nevysvětlitelná skutečnost. Ještě více zneklidňující je jeho jistota a intenzita lásky k Anně. Chlapec nakonec dostane šanci strávit v bytě, kde Anna žije, nějaký čas, což by mu mělo pomoci pochopit, že jeho přesvědčení je mylné. Avšak během jeho pobytu roste Annina víra v to, že Sean je skutečně její převtělený manžel. Ačkoliv nemůže popřít, že je to velmi podivné, je k malému chlapci čím dál více přitahována a odmítá nátlak rodiny i Josepha, aby se s ním přestala vídat. Mohlo by toto dítě být skutečně Anniným manželem, který se k ní vrátil? Jak by mohla zavrhnout příležitost znovu zakusit lásku, kterou k němu cítila? (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (149)

Renfield 

všechny recenze uživatele

Poutavý film, žel už ne tolik jako celek... Myšlenka převtělení mi přišla zajímavá, stejně tak herecké obsazení, proto jsem se na něj těšil. První polovina plně splnila má očekávání, nádherné dlouhé záběry, skvělé výkony a hypnotická tajemná atmosféra, tvořena především dokonalou hudbou. Ovšem tohle téměř vše jakoby druhá polovina ztratila, zůstaly "pouze" herecké výkony a dokonalá hudba. Ale příběh a tím i celkové tempo filmu značně pokulhávají, navíc mi přišlo podivné i to nejdůležitější, celkové rozuzlení příběhu. Musím tedy jít s hodnocením dolů a to i přes výbornou Nicole Kidman, která svým výkonem opravdu připomínala Grace, tedy svoji postavu v Ti druzí. 60% ()

Kaka 

všechny recenze uživatele

Pomalý, hypnotický a ambientní film, jehož křehká emocionální rovina je ten nejzajímavěji natočený příběh za hodně dlouhou dobu. Škoda nevyvážené druhé poloviny, která je přece jen zkratkovitá oproti pomalu se odvíjející první části. Nic to však nemění na celkové kvalitě a pocitu, že po dlohé době sledujete zase něco naprosto nového a originálního, přitom těhle osobních příběhů o osudových láskách a znameních tady bylo nespočet s více či méně mysteriózním nádechem, nebo zajímavou pointou. Glazer ovšem dominuje i překvapuje v unikátnosti některých scén (např. 2 minutový shot na tvář Nicol Kidman), kdy cítíte vnitře rozervané a tápající hlavní hrdiny i beze slov. Finální záběr dává pocit, že jste něco přehlédli a dá se vyložit mnohovýznamově. Jeden z mála filmů kde jsou závěrečné titulky ve chvíli, kdy s nimi absolutně nepočítate. ()

Reklama

Adrian 

všechny recenze uživatele

Pri sledovaní Birth sa mi často v hlave vybavovali spomienky na film In the Cut od režisérky Jane Campion. Nešlo o príbuznosť tématu, ale o príbuznosť v zámere priniesť do určitého (sub)žánru niečo nové. V tomto smere sú si filmy veľmi podobné, pretože obidve svoj subžáner (In the cut - kriminálny psychothiller; Birth - nadprirodzený thriller) využívajú - svoj príbeh zo začiatku usadzujú do známych žánrových pravidiel, aby si ich potom pre vlastné potreby obmieňali, príp. úplne popierali. Tak ako nešlo v Cut primárne o dolapenie vraha, ale skôr o vykreslenie erupcie pocitov budujúcich atmosféru sexuálneho dusna a ženského náhľadu na žáner takmer čisto mužský (i keď vo výsledku sa podľa mňa Campion strácala), podobne aj Glazerovi v Birth slúži východisková peripetia - či sa do 9-ročného chlapca skutočne inkarnovala duša mŕtveho manžela postavy Nicole Kidman, ako odrazový mostík skúmaniu z čoho a ako hlboko dokáže láska ovplyvnovať naše konanie a hlavne vieru. Atmosféra nepokoja, dusna, neistoty miestami prelievajúca sa až do podoby ťaživej nočnej mory dosahovaná precíznym nasnímaním a pod kožu sa zarývajúcou inštrumentálnou hudbou (plynúca až hypnoticky pomaly) je tou najväčšou devízou filmu. Uprednostnenie pocitov pred líniou logiky deja ale občas vedie k nepochopiteľnému radeniu scén za sebou, kde nasledujúca sekvencia doslova popiera predchádzajúce konanie postáv a tento nesúlad je natoľko markantný, že vás aj so sebalepšie vybudovanej atmosféry nepríjemne vytrhne. 70%. ()

Hoyt 

všechny recenze uživatele

Pomalu plynoucí drama, které má svoje zvláštní kouzlo a samozřejmě výbornou Nicole Kidman, která po celý film a hlavně při scéně na koncertě dokazuje jaká je to velká herečka. Cameronu Brightovi jen tiše závidím, protože v jeho věku být v jedné vaně s nahou Nicole Kidman se jen tak nikomu nepoštěstí. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Po rokoch si už toho veľa nepamätám. Film mi pripomínal niečo, čo by sa dalo zaškatuľkovať ako americký art, obľúbený to výraz zakomplexovaných európskych kritikov. V hlave mi zostali dlhé zábery na krásnu (aj keď ostrihanú ) Nicol. Ak sa do artovéhu psychologického filmu pripletie nadprirodzená zápletka, smrdí mi to vykalkulovanosťou. Teším sa na druhé pozretie, možno to lepšie s odstupom času pochopím a napíšem viac (ohodnotím vyššie). Druhé vzhliadnutie: Je to film Nicole Kidman a je o tom, ako žena môže podľahnúť silnému sebaklamu, ak je čo i len malá pravdepodobnosť, že podobná teória o návrate stratenej lásky môže byť pravdivá. Hrá to skvelo, je to psychologicky prepracované, ale predsa si myslím, že v realite by k takémuto dejovému posunu nedošlo, chlapca by už po prvom stretnutí nikdy nevideli. Jednu hviezdu ale pridám. ()

Galerie (104)

Zajímavosti (7)

  • Film měl premiéru na Filmovém festivalu v Benátkách 2004. Několik diváků při premiéře bučelo a pískalo. Po ukončení projekce začala diskuze s tvůrci. Nejvíce otázek dostala Nicole Kidman (Anna) proč se líbala s desetiletým chlapcem. (Terva)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno