Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Film inspirovaný činností pracovníků kontrarozvědky: Jan Prokop hraje při každé příležitosti šachy. Mimoto pracuje se svým týmem na odhalení rezidentské sítě, která se pokouší získávat domácí odborníky pro práci v zahraničí. (oficiální text distributora)

Recenze (109)

Karrfik 

všechny recenze uživatele

Co tu čtu ty komentáře, je mi trochu smutno. "Jaroslav Dietl byl naprosto příšerný scénárista", "Tak tohle bylo záživný asi jako tankovaní benzinu.", "trapný pokus o špionážní drama", "Naivní, hloupé a laciné" ...píše Douglas. Atd. atd... Co si myslíte, že se dalo natočit za špionážní krimi v roce 1985 v ČSSR?? Dietl nebyl příšerný scénárista, film měl svojí nepopsatelnou atmosféru, hudba O. Soukupa (jeho první počin v soundtracku) nebyla vůbec špatná... Asi nejvíc otravné bylo věčné kouření cigaret Heřmánka i na nemožných místech. Tak trochu jsem díky tomu ten film chvilkama "neviděl". Jinak typický osmdesátý léta. Dobře v tomto filmu popsal tu dobu věčně kritizovaný V. Olmer! ()

rwa 

všechny recenze uživatele

Scénář je zoufale tragický (až si zase někdo přede mnou bude defekovat z úst o tom, jaký byl Dietl megatalent...), na druhou stranu díky filmu dostáváme docela přesnou představu o tom, jaký voprc (slovy filmu ovšem "hodinářská práce") asi takové zaměstnání agenta muselo být... Heřmánek díky svému charismatu dělá tu v postatě nesnesitelně sterilní postavu kontrarozvědčíka aspoň trochu bérebl. Velmi vyzdvihnout ovšem musím jednak práci Olmerova dvorního kameramana té doby Oty Kopřivy, jednak hudbu velmi talentovaného mladého Soukupa. Oba elementy tento film o v podstatě hnusné šedivé době dělají až skoro zajímavým... ()

Reklama

Karp 

všechny recenze uživatele

Podle mého názoru se v této kriminálce tluče kombinace V. Olmera a J. Dietla. Olmer byl režisérem, který se občasně snažil o jakési západní uchopení reálií československé kinematografie a tehdejšího žití obecně. Nebrání se ostrým střihům, klipovému pojetí, dnes bychom mohli říct Filip Renč své doby. Oproti tomu síla J. Dietla ležela v dialozích, postupně budované zápletce, v konfliktu a to v úplně jiném tempu. V druhém tahu pěšcem zbyla jen zápletka a pokus o konflikt. Jedno ustoupilo druhému a výsledek je spíše mdlý. Ve své době to však mohl být odvážný film, který se ohání západem a jehož hlavní postavou není bodrý předseda JZD. Škraloup v podobě milého příslušníka kontrarozvědky však pochopitelně zůstává. A jak už řekli mnozí - body za S. Bartošovou... ()

farmnf 

všechny recenze uživatele

Nejsem objektivní hodnotitel. Umím filtrovat v mozku komunistickou propagandu a soustředit se na akci. Na herecký kumšt, což už jsem v CS kinematografii neviděl 30 let. Na tento film tedy mohu říct: Nějak moc geniální byli a nějak moc rychle na to přišli. Ale solidní podívaná. Současné snímky jsou bez propagandy ale režirují je takoví blbci a hrají je takoví kreténi, že koukat se na to dá pouze 2 min. což jsou titulky. ()

zette 

všechny recenze uživatele

Hodne vlazny kriminalni film, bez vetsi akce a zvratu. Zaujme tak jen Stanislava Bartosova v hotelu a Karel Hermanek jako sympaticky kriminalista, ktery ma plne kapsy stovek, jezdi si v Renaultu a lepi se na nej kazda sukne ( takovy policajt bych chtel byt taky, pokud bych byl v prvni polovine osmdesatych let pubertak:-) ). ()

Galerie (8)

Zajímavosti (11)

  • Když jde Jan Prokop (Karel Heřmánek) na sekretariát, aby řekl řediteli, že jede do Mikulova, na levé straně ve vitrníně/obraze před dveřmi sekretariátu je odraz člena štábu. (gug)
  • Agenta Ramskeyho hrál Oldřich Ortinský, kmenový člen velmi populární skupiny Spirituál Kvintet. Byl proslulý svým hlubokým hlasem, takže anglické obraty, které ve filmu pronášel, byly dabované Genem Deitchem. (Robbi)

Reklama

Reklama