Reklama

Reklama

Krátce po sametové revoluci se z kdekoho stává podnikatel. Obory podnikání se různí. Ať už jsou to legální formy, nebo naopak organizovaný zločin. Mladá studentka Nancy přijíždí do Prahy na stáž. Má české kořeny, a proto si zvolila Prahu. Společně s novinářem Egonem a bývalým policistou, nyní soukromým detektivem Poldou, pátrají po unesené šestnáctileté dívce. Její otec je zoufalý, ani policie mu nedokáže pomoci. Jejich pátrání je zavede k romskému gangu obchodníků s prostitucí a pornografií, kteří se neštítí ničeho. Pokud dívka dobrovolně nespolupracuje, přinutí ji násilím. Naše trojice se vydala do velmi nebezpečného prostředí, kde mnohdy ani policie netrvá na striktním dodržování zákonů. Ať již ze strachu, nebo kvůli tomu, že se nechala uplatit. Egon s Poldou sami mnoho nezmohou, a tak požádají o pomoc neonacisty. Cílem bylo, aby neonacisté odlákali pozornost Romů a oni mohli pátrat po zmizelé dívce. Dochází však doslova k pouličnímu boji mezi Romy a neonacisty, kteří ač původně požádáni pouze o vyvolání zmatku, využijí této příležitosti k tomu, aby vyvolali přímou konfrontaci s Romy. Je jasné, že takto dívku nenajdou. Je tedy potřeba zvolit jiný způsob. Polda díky své minulosti policisty zná některé osoby z podsvětí a pomocí informací, jež získají, se dostanou až k bossům, kteří obchodují s pornografií a jsou v kontaktu s romským gangem. Nemohou se však stále dostat ke zmizelé dívce, a tak vyvolají konflikt mezi Romy a českými obchodníky s pornografií. Když dojde k přestřelce, využijí příležitosti k tomu, aby dívku zachránili. Ona však nemá zájem. Hodlá odcestovat do Německa s jedním ze svých zákazníků. Boj mezi gangy má mnoho obětí. Polda zachrání alespoň malou romskou dívenku... Nancy odlétá zpět do Ameriky, ale slibuje, že se brzy vrátí. (TV Prima)

(více)

Recenze (336)

anais 

všechny recenze uživatele

V hodnocení jsem se nemohl rozhodnout mezi plným počtem a nulou. Opravdu těžko říct, kde je pravda. Pokud se podíváme na starší Olmerovi snímky Jako jed a Co je vám, doktore, nelze si nepovšimnout určité formální podobnosti s Nahotou na prodej. Olmer má tendenci vše dovádět do absurdních zkratek, hlasitá hudba mu neslouží ke gradaci ale k propojování jednotlivých scén a v jakýsi ztřeštěný slepenec, který vypovídá o době a atmosféře víc, než o samotných postavách příběhu. A to není nutně špatně. Film je tak jakousi koláží, která drží pohromadě jednotným stylem. Zatímco ale Svěrákovské film jsou v první řadě hořké komedie a podobný styl snesou celkem snadno, u "akční drsné krimi" to jde hůř. Pokud by to bylo celé míněno vážně, pak se to hrubě nepovedlo. Ale nemohu se zbavit dojmu (s přihlédnutím k Olmerově minulosti, a odvrácením se od jeho režijní budoucnosti), že ta absurdita a jakási nepovedenost je do velké míry záměr. Už jen ta scéna, ve které Krampol sleduje v televizi drsnou kriminálku je skoro jako z Muže z Acapulca! Všichni ve filmu si na něco hrají - čeští gauneři z Václaváku po revoluci přitvrdili a koukají se po západních trzích, média jsou na povrchu svobodná a nezávislá a přitom je ovládají ti samí gauneři, Krampol je nejtvrdší policista a kouká na kriminálky v televizi...a samotná Nahota na prodej se tváří jako akční film a přitom jím evidentně být ani nechce. Nastavuje zrcadlo nevkusu svou vlastní formou a obsahem. ()

MM11 

všechny recenze uživatele

Tendenční faktory ve filmu jsou ty nejlepší. Nikdo v době uvedení je nevidí, ale po letech zůstanou trčet jako torzo vzpomínek. Nahota na prodej je bez okolků neskutečná kravina vyvolávající přinejmenším nechuť k Olmerovi. Rejža si bere nesmrtelnost za několik věcí 1) Impotentní scénář, který je na ručník po deseti minutách. 2) Obsazení toho nejhoršího, co ujíždí už v komediích, natož v dramatu (hlavně drsňák Krampol potěšil mé cynické já) a nakonec trapně nevyzrálá režie - uboze snaživý copyright stylu "to jsem někde v USA viděl, to je někde u nás a tohle tu ještě nebylo". A pak se mi divte, že jsem se tak bavil! Tenhle film je panoptikum všeho zmatku devadesátých let, ukázal nám zvrácený pohled - netolerance, odkrytí zakázaného, chaos a především atmosféru počátku nových časů. Je to hrozný film, mizerná práce všech, ale je tak geniálně vsunutý do pokřivené reality, že je úžasným dokumentem doby. A to snad ani Olmer nečekal, budiž mu věčná sláva...... ()

Reklama

Sandiego 

všechny recenze uživatele

Mé hodnocení sice zcela neodpovídá kvalitě díla, ale na druhou stranu, vypovídá nějaký porevoluční film lépe o době svého vzniku, o té vyšinutosti, do které se celkově naše společnost přechodně dostala? A nejde ani tak o notně nadsazený a žánrově posunutý obsah, ale především o samotný přístup autorů k problematice. Film má sice své nepopíratelné vzory, na druhou stranu je sympatická snaha vyjádřit se k otázkám dne, nesnažit se o světovost, když síly tvůrců evidentně nestačily. Jako béčkový film se všemi náležitostmi lze Nahotu přijmout - navíc ji neschází dynamika, její naivita přispívá k zábavnosti, nevídaný zápal drží film při životě. Přidanou hodnotou je určitě dobový odstup, jimž film jen získává na zajímavosti až neuvěřitelnosti. Nedivím se, že se televize zdráhají Nahotu odvysílat - je to ve všech stránkách naprosto nekorektní film - ve vztahu k romské menšině, v morálním nastavení hlavních figur, sadistickému řešení situací. To co v divokých devadesátkách hravě prošlo by v dnešní citlivé době způsobilo určitě vlnu nesouhlasu. V dějinách našeho filmu Nahota má své nepopíratelné a neopakovatelné místo, už proto ji přímo nezatracuji. Když navíc srovnám utrpení u Fialek, Soukupovských a sobotovských výplodů dobové kinematografie, tak tohle je přece jen pro mě vyšší liga. ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Fenomenální exploatační snímek doslova napěchovaný projevy polistopadové doby (hlad po brakové zábavě, bulvárních informacích, nahotě a smažených rybích prstech). Nejpříznačnější české dílo první poloviny 90. let a současně výmluvné zrcadlo své společnosti (rasismus, šovinismus, hospodské chytrolínství a vidlácké budování národní identity). Lidé už (radši) zapomínají, jaké to tehdy bylo a že estetika laciného nevkusu byla pro devadesátkové Česko příznačnější než cokoli jiného - ostatně viz dobové videoklipy domácích popových hvězd jako Dalibor Janda či Heidi Janků. Olmer je nedoceněný režisér, který dokázal perfektně zakonzervovat tehdejší zeitgeist. ()

Hellboy 

všechny recenze uživatele

Kinofilm s kvalitou domácího videa:) Je to nádherně devadesátkový se všim všudy, včetně strašného herectví, tragické hudby, Krampola atd.. Je zvláštní, jak málo se toho v některejch ohledech změnilo - černý svině, čechy čechům...atd Při pomyšlení, že na tomhle díle byl někdo v kině a že těch lidí bylo několik set tisíc se musim stydět. ()

Galerie (4)

Zajímavosti (15)

  • Karla Třísková (Nancy) prozradila v rozhovoru pro časopis Cinema, že byla několik dní před natáčením v Praze okradena. S nožem u krku byla připravena o peníze. (Fenk)
  • po uvedení snímku se uvažovalo se o pokračování s pracovním názvem Smrt na prodej. K jeho realizaci ale nedošlo. (Cherish)
  • Inšpiráciou pre natočenie filmu sa stala dobová reportáž Josefa Klímu v týždenníku Reflex, v ktorom vyšiel článok o prostitútkach a ich pasákoch. (Jello Biafra)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno