Reklama

Reklama

Krátce po sametové revoluci se z kdekoho stává podnikatel. Obory podnikání se různí. Ať už jsou to legální formy, nebo naopak organizovaný zločin. Mladá studentka Nancy přijíždí do Prahy na stáž. Má české kořeny, a proto si zvolila Prahu. Společně s novinářem Egonem a bývalým policistou, nyní soukromým detektivem Poldou, pátrají po unesené šestnáctileté dívce. Její otec je zoufalý, ani policie mu nedokáže pomoci. Jejich pátrání je zavede k romskému gangu obchodníků s prostitucí a pornografií, kteří se neštítí ničeho. Pokud dívka dobrovolně nespolupracuje, přinutí ji násilím. Naše trojice se vydala do velmi nebezpečného prostředí, kde mnohdy ani policie netrvá na striktním dodržování zákonů. Ať již ze strachu, nebo kvůli tomu, že se nechala uplatit. Egon s Poldou sami mnoho nezmohou, a tak požádají o pomoc neonacisty. Cílem bylo, aby neonacisté odlákali pozornost Romů a oni mohli pátrat po zmizelé dívce. Dochází však doslova k pouličnímu boji mezi Romy a neonacisty, kteří ač původně požádáni pouze o vyvolání zmatku, využijí této příležitosti k tomu, aby vyvolali přímou konfrontaci s Romy. Je jasné, že takto dívku nenajdou. Je tedy potřeba zvolit jiný způsob. Polda díky své minulosti policisty zná některé osoby z podsvětí a pomocí informací, jež získají, se dostanou až k bossům, kteří obchodují s pornografií a jsou v kontaktu s romským gangem. Nemohou se však stále dostat ke zmizelé dívce, a tak vyvolají konflikt mezi Romy a českými obchodníky s pornografií. Když dojde k přestřelce, využijí příležitosti k tomu, aby dívku zachránili. Ona však nemá zájem. Hodlá odcestovat do Německa s jedním ze svých zákazníků. Boj mezi gangy má mnoho obětí. Polda zachrání alespoň malou romskou dívenku... Nancy odlétá zpět do Ameriky, ale slibuje, že se brzy vrátí. (TV Prima)

(více)

Recenze (336)

Radyo 

všechny recenze uživatele

Měl to být hit roku, ale skutečnost nakonec měla blíže ke "shitu" roku. Jiří Krampol jako akční hrdina mohl zaujmout snad v roce 1983, ale o 10 let později už je spíše k smíchu. Navíc jej většina diváků zná spíše z komediálních rolí (anebo z dabingu), takže tady jeho výkon působí poněkud nepřesvědčivě. Lukáš Vaculík už měl v době natáčení svůj zenit za sebou a Kája Třísková ukázala, že v jejím případě spadlo jablko od stromu pěkně daleko. Děj je rádoby šokující, ale myslím, že na většinu diváků to mělo spíše opačný efekt. Nejvíce mě ovšem "pobavil" ten výfukový úchyl, hlavně jeho zálibný pohled na zadní část startujícího letadla. Co je moc, to je moc, ale tohle už je příliš. ()

anais 

všechny recenze uživatele

V hodnocení jsem se nemohl rozhodnout mezi plným počtem a nulou. Opravdu těžko říct, kde je pravda. Pokud se podíváme na starší Olmerovi snímky Jako jed a Co je vám, doktore, nelze si nepovšimnout určité formální podobnosti s Nahotou na prodej. Olmer má tendenci vše dovádět do absurdních zkratek, hlasitá hudba mu neslouží ke gradaci ale k propojování jednotlivých scén a v jakýsi ztřeštěný slepenec, který vypovídá o době a atmosféře víc, než o samotných postavách příběhu. A to není nutně špatně. Film je tak jakousi koláží, která drží pohromadě jednotným stylem. Zatímco ale Svěrákovské film jsou v první řadě hořké komedie a podobný styl snesou celkem snadno, u "akční drsné krimi" to jde hůř. Pokud by to bylo celé míněno vážně, pak se to hrubě nepovedlo. Ale nemohu se zbavit dojmu (s přihlédnutím k Olmerově minulosti, a odvrácením se od jeho režijní budoucnosti), že ta absurdita a jakási nepovedenost je do velké míry záměr. Už jen ta scéna, ve které Krampol sleduje v televizi drsnou kriminálku je skoro jako z Muže z Acapulca! Všichni ve filmu si na něco hrají - čeští gauneři z Václaváku po revoluci přitvrdili a koukají se po západních trzích, média jsou na povrchu svobodná a nezávislá a přitom je ovládají ti samí gauneři, Krampol je nejtvrdší policista a kouká na kriminálky v televizi...a samotná Nahota na prodej se tváří jako akční film a přitom jím evidentně být ani nechce. Nastavuje zrcadlo nevkusu svou vlastní formou a obsahem. ()

Reklama

MrCreosote 

všechny recenze uživatele

Pokud bylo cokoli v tomto filmu myšleno vážně, měli by se tvůrci Nahoty na prodej uchýlit k natáčení německého sadomaso porna. Na úrovni výplachového béčka to nicméně funguje znamenitě, obzvlášť investigativní pobuda v šusťákovce Lukáš Vaculík nemá chybu a Jiří Krampol si tak moc snaží hrát na detektiva z drsné školy, až mu tu jeho křečovitou kreaci ze soucitu začnete věřit. Jako studijní materiál o době raného českého kapitalismu k nezaplacení, jako seriózní příspěvek české kinematografii na úrovni hereckého umu Jiřího Pomejeho. ()

Sandiego 

všechny recenze uživatele

Mé hodnocení sice zcela neodpovídá kvalitě díla, ale na druhou stranu, vypovídá nějaký porevoluční film lépe o době svého vzniku, o té vyšinutosti, do které se celkově naše společnost přechodně dostala? A nejde ani tak o notně nadsazený a žánrově posunutý obsah, ale především o samotný přístup autorů k problematice. Film má sice své nepopíratelné vzory, na druhou stranu je sympatická snaha vyjádřit se k otázkám dne, nesnažit se o světovost, když síly tvůrců evidentně nestačily. Jako béčkový film se všemi náležitostmi lze Nahotu přijmout - navíc ji neschází dynamika, její naivita přispívá k zábavnosti, nevídaný zápal drží film při životě. Přidanou hodnotou je určitě dobový odstup, jimž film jen získává na zajímavosti až neuvěřitelnosti. Nedivím se, že se televize zdráhají Nahotu odvysílat - je to ve všech stránkách naprosto nekorektní film - ve vztahu k romské menšině, v morálním nastavení hlavních figur, sadistickému řešení situací. To co v divokých devadesátkách hravě prošlo by v dnešní citlivé době způsobilo určitě vlnu nesouhlasu. V dějinách našeho filmu Nahota má své nepopíratelné a neopakovatelné místo, už proto ji přímo nezatracuji. Když navíc srovnám utrpení u Fialek, Soukupovských a sobotovských výplodů dobové kinematografie, tak tohle je přece jen pro mě vyšší liga. ()

Vančura odpad!

všechny recenze uživatele

Obludné filmové dítě devadesátek, z nichž nasálo to nejhorší - ten film je po letech tak debilní, že je v podstatě nekoukatelný. Naprosto dementní scénář, příšerné herecké výkony, nepokryté napodobování amerických filmů, a celkově děsivé technické zpracování - na ten film se nedá dívat, nic v něm nedává smysl, celé je to nechtěně směšné, a celkově to působí jako mnohem starší film, než to je. Nahota na prodej není nic než stupidní diletantská sračka, která nikdy neměla vzniknout - neexistuje důvod, proč to dnes chtít vidět (sám jsem se k tomu dostal naprostou náhodou) - téměř jistě je to jeden z nejhorších filmů, co jsem v životě viděl, a hluboce jím opovrhuji. ()

Galerie (4)

Zajímavosti (15)

  • Martina Adamcová využila pro "live show" dublerku, resp. záznam skutečného live show z tehdejšího nočního podniku. (hippyman)
  • Inšpiráciou pre natočenie filmu sa stala dobová reportáž Josefa Klímu v týždenníku Reflex, v ktorom vyšiel článok o prostitútkach a ich pasákoch. (Jello Biafra)
  • Karla Třísková (Nancy) prozradila v rozhovoru pro časopis Cinema, že byla několik dní před natáčením v Praze okradena. S nožem u krku byla připravena o peníze. (Fenk)

Reklama

Reklama